Renowacja wahaczy i hamulców |
Autor |
Wiadomość |
MethooD
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-09-16, 16:33 Renowacja wahaczy i hamulców
|
|
|
Witajcie, właśnie zakupiłem konwersję hamulców na tył do mojej e36. Wszystko to leżało przez jakiś czas poza samochodem więc wygląda to jak wygląda. Ponieważ e36 traktuję jako projekt na lata, wiem też nie nie będę nią jeździć zimą postanowiłem przed założeniem wszystkiego na samochód pomalować i zabezpieczyć wszytko aby wyglądało ładnie i nie rdzewiało dalej. Poniżej wrzucam zdjęcia jak temat wygląda.
Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z renowacją elementów zawieszenia, więc prosiłbym o porady jak to dobrze zrobić (do jakiego stanu powinienem rozebrać całość, jak dobrze przygotować poszczególne elementy no i czym to wszystko pomalować)
Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
MethooD
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-09-16, 18:58
|
|
|
vmasher napisał/a: | Rozbierz wszystko i oddaj do piaskowania i proszkowego malowania - koszta nie beda wysokie, a posluzy kolejnych kilka dobrych lat |
Myślałem o tym. Ale w tym momencie wszystkie tuleje i podejrzewam łożyska ida do wyjecia i teraz pytanie Czy moge to zlozyć spowrotem czy musze juz kupic nowe ? |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
MethooD
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 08-09-16, 20:20
|
|
|
vmasher napisał/a: | Nowe. Chesz robić taki zabieg i bedziesz stare graty ładował spowrotem ? Nie uwazasz ze jest to bez sensu |
nie mówię że nie ale dlatego pytam bo muszę wszystkie koszty przeliczyć |
|
|
|
|
kammmil
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 717 Skąd: wwa
|
Wysłany: 08-09-16, 22:26
|
|
|
MethooD, w takim razie psiknij ze szpreja i po klopocie |
|
|
|
|
Raw
BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 28 Sie 2015 Posty: 522 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 08-09-16, 23:25
|
|
|
Od biedy upchał byś stare oile są naprawde w bardzo dobrym stanie.
Możesz wypiaskować i lakierować bez wyjmowania tulei.
Wiadomo, nie każdy może pozwalać sobie na te najlepsze rozwiązania i czasami robi się tak jak się może. Grunt to drutem nie wiązać |
_________________ Moje BMW E46
|
|
|
|
|
MethooD
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 09-09-16, 13:00
|
|
|
Ok podjąłem decyzję, całość oddam do wypiaskowania i malowania proszkowego. Łożyska zachowam stare, byłem u znajomego mechanika i stwierdził, że praktycznie nówki, bez luzów. Jeśli chodzi o tuleje to najprawdopodobniej kupię cały nowy komplet i teraz pytanie. Czy jest sens kupować z Allegro gotowe zestawy za 200/300 zł czy lepiej poszukać po sklepach czegoś lepszych marek. Jeśli ktoś ogarnia temat chciałbym jeszcze dowiedzieć się czy jest sens inwestować w tuleje poliuretanowe, jakie są ich zalety i również od jakich cen zaczynają się te "warte uwagi" ? |
|
|
|
|
kammmil
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 717 Skąd: wwa
|
Wysłany: 09-09-16, 19:17
|
|
|
A przy demontażu łożysk nic im się nie stanie?? A jak wsadzić tuleje itd to zainwestuj w coś dobrego co rok tego się nie robi.. |
|
|
|
|
korszakkk
Dołączył: 17 Sie 2014 Posty: 59 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-12-16, 09:07
|
|
|
Ja właśnie czekam na odbiór zawieszenia z malowania. Jezeli chodzi o przód to piasty do wymiany, tył łożyska - moim zdaniem słabo to odzyskiwac.. co do tulei to zdecydowałem się na poliuretany, ale opini jak się na nich jeździ jeszcze nie mogę dać |
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 06-12-16, 23:27
|
|
|
korszakkk napisał/a: | Ja właśnie czekam na odbiór zawieszenia z malowania. Jezeli chodzi o przód to piasty do wymiany, tył łożyska - moim zdaniem słabo to odzyskiwac.. co do tulei to zdecydowałem się na poliuretany, ale opini jak się na nich jeździ jeszcze nie mogę dać |
Oczywiście, że takie rzeczy się słabo odzyskuje, bo przy demontażu w 99% ulegają uszkodzeniu Nie lepiej zrobić połowę elementów na gotowo na nowych częściach np. sam tył lub sam przód, a później resztę niż próbować gdzieś przyciąć z kasą, bo to zawsze się odbiją czkawką... |
|
|
|
|
jezior
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E36 325tds
Silnik: M51
Dołączył: 12 Gru 2015 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-12-16, 10:11
|
|
|
Ja robilem caly remont zawieszenia lacznie z malowaniem i wymiana tulei. Najpierw najlepiej wszytsko zdemontowac bo moze sie okazac ze niektore elementy (u mnie np. sworzen wahacza z przodu) sa tak zapieczone ze trudno to wyciagnac nawet na prasie. Jak ci sie posypie za rok to po wymianie bedziesz malowal na nowo. Tylne lozyska sie rozsypuja jak wyciagasz półoś w 90% przypadkow. Wymien sobie od razu tylne tarcze kotwiczne- nie sa drogie a bez demontazu piasty i lozyska tego nie zrobisz. Tak samo jak z przodu. Tarcza tania a bez lozyska nie zmienisz- głupota, w nowszych BMW juz to pomyslane jest lepiej. Ja piaskowalem i malowalem jeszcze szpere. Co do samych tulei - poliuretany odpuscilem bo przy obnizonym aucie czytalem ze zdarzalo sie ze pekaly np. uszy w dyfrze na naszych dziurawych drogach. Jak jezdzisz malo to poliuretan moze byc, jak duzo to moze byc problem. Ja wymienialem wszystko co sie dalo na Lemfordera, bodajze tylko 2 tuleje byly inne bo Lemforder nie mial ich w ofercie. I jedna tuleja w szperze ori BMW za ~70 PLN bo nikt zamiennika nie robi. |
|
|
|
|
szwank
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 41 Skąd: Rogów
|
Wysłany: 18-12-16, 11:03
|
|
|
Nie dawno robiłem całe tylne zawieszenie. I uważam, że jedyna słuszną opcją jest wymiana kompletu tulei - łącznie z wózkiem i ustawienie geometrii. Ja pokusiłem się jeszcze o wymianę tulei w dyfrze, aby wszystko było nowe. Komplet łożysk FAG kosztuje bodajże 150, także wydatek niewielki przy koszcie remontu. Tak jak wyżej wspomniano, tarcze kotwiczne na 90 procent do wymiany. W moim przypadku nie udało się wyjąć czujników ABS bez ich uszkodzenia.
Za komplet wahaczy i sanki płaciłem 200zł, malowanie proszkowe 250zł, wszystkie wymienne elementy gumowe tylnego zawieszenia plus łozyska 750zł. Kupowałem części tylko Lemfordera. Któreś tuleje wózka są niedostępne od LMI, także kupiłem oryginały. Mogę polecić jeszcze części firmy Sidem. Mało popularny, ale solidny producent części. |
|
|
|
|
bmwfane30
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e30
Imię: Michał
Silnik: 2.0
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 12 Sty 2017 Posty: 1 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 12-01-17, 14:14
|
|
|
Witaj kolego.
Sam robiłem niedawno taką operację w swojej
Oddałem swoje zaciski do Alugrip z Kęt - tam jest spoko bo sami czyszczą i malują proszkowo, efekt jest dobry i cena nie za wysoka także polecam.
Pozdrówki!
tylko bawarka |
|
|
|
|
MethooD
BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 07 Lut 2016 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-02-17, 11:53
|
|
|
Znalazłem na Allegro komplet tulei - 10 sztuk firmy Lemforder za 380 zl. Chyba będzie dla mnie odpowiednie ? Są to wszystkie tuleje tylne oprócz tych w dyfrze? |
|
|
|
|
|