Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
M52b28 kolektor m50 sens czy nie
Autor Wiadomość
Gotti 
Low&Slow



BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 1708
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-08-16, 00:11   M52b28 kolektor m50 sens czy nie

Siema
Milion tematow jest ale cos wkoncu sluchac zmieniac kolektor m50b25 do m52b28 czy nie ma sensu czy jeszcze regulator cisnienia paliwa taki z manometrem cos da czy nie ma tez sensu
Pozdrawiam
_________________

 
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-08-16, 00:21   

kolektor jak najbardziej tak, szczelny, i koniecznie do tego mapa
regulator taki jak ma być fabrycznie 3.5bar, większym ciśnieniem nic nie uzyskasz bo komputer sobie skróci
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
Gotti 
Low&Slow



BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 1708
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-08-16, 08:32   

Jaka mapa gdzie to ogarnac a jak ma sie do m50 kolektora gaz?
_________________

 
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-08-16, 11:11   

Mapa np u bagora. Ja robilem do swojego seryjnego b20 i rewelacja....
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-08-16, 11:12   

gaz ma się tak samo jak do seryjnego silnika:

po zmianie kolektora praktycznie konieczne jest wgranie chipa
chipa możesz zrobić np u Bagora

Bagor napisał:
"Zmieniając kolektor zmieniasz też mieszankę paliwowo-powietrzną, bo dostarczasz większą ilość powietrza. Mnie dziwi przekonanie, że tak można jeździć bez problemu :) Jeśli zmieniasz kolektor, to trzeba dostosować do tego czasy otwarcia wtryskiwaczy. Bez tego nawet nie wykorzystujesz pełnego potencjału zmienionego kolektora.:
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
Gotti 
Low&Slow



BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 1708
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-08-16, 11:27   

Jakis namiar jak to cenowo wyglada
_________________

 
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 21-08-16, 11:48   

chip pod kolektor 300 + 100 interfejs do wgrywania
bagorps@gmail.com

kwestia też odpowiedniego sterownika silnika, każdy po 96r sie nadaje
95r to loteria jaki masz
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
Ostatnio zmieniony przez disu 21-08-16, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 21-08-16, 12:03   

Interfejs trzeba tylko troche zmodyfikowac tzn mostek na wtyczce. Zreszta wszystko sie dowiesz.
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
krisu_k13tl 


BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 429
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-08-16, 13:27   

Przecież takich tematów był już miliard.... Wykresów przed i po w internetach jest pewnie kilkaset...

Ja miałem w dwóch e36 ten kolektor, ani w compakcie, ani w touringu nie miałem programu i działał, więc polemizowałbym z tym, że program jest koniecznie niezbędny... Jak zrobi go ktoś ogarnięty to na pewno pomoże, ale jak trafisz do byle kogo to może więcej zaszkodzić...
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-08-16, 22:04   

Gotti,

czego oczekujesz po kolektorze ?
_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
Gotti 
Low&Slow



BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 1708
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-08-16, 23:24   

Black Dynamite nie wiem ze bedzie cos lepiej ha :yeah: a jak by do tego zalonczyc barany wydech
_________________

 
 
 
miglansE36 


Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 18
Skąd: Białystok
Wysłany: 22-08-16, 14:11   

Kiedyś widziałem porównanie kolektorów wydechowym i jest taka sama sytuacja jak z ssacym
 
 
Sajrax 


BMW: e36 323i
Imię: Szymon
Silnik: m52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 218
Skąd: BMWKlubKielce
Wysłany: 22-08-16, 18:39   

U mnie m52b25 (seria wyplula 176koni) po kolektorze z m50,kompletnym wydechu (barany,srodkowy i do tego dedykowany ACS) i przesunieciu odcinki na 7100 auto wyplulo 200km. Nm zostaly fabryczne ale zaczynaja sie sporo nizej bo juz przy 1500 jest 200Nm. Co ciekawe po samej zmianie kolektora nie odczulem jakiejs specjalnej roznicy,w odczuciach moze gora troche sie polepszyla. Dopiero po wydechu byla naprawde odczuwalna roznica.
_________________
Stage 1: e36 - 316i sedan - 1996r
Stage 2: e39 - 525 tds sedan - 1996r
Stage 3: e36 - 320i coupe - 1997r
Stage 4: e46 - 316i sedan - 1999r
Stage 5: e36 - 320i cabrio - 1997r
Stage 6: e36 - 323i sedan - 1996r
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-08-16, 21:30   

Gotti,
Ja wypowiem się na temat moich odczuć , 323 sz25% 199km kolektor m50 dolot ITG w zabudowie i zimny dolot ( home made ) oraz 328 217km kolektor m50 dedykowany dolot K&N w zabudowie oraz zimny dolot , żadne z tych aut nie miało wgranych nowych map paliwowych , odczucia ?

kolektor > lekko ale jednak dławi auto w dolnych partiach obrotów
K&N vs ITG ---- zdecydowanie ITG
czy do auta watro zakładać dolot ?? wg mnie tak ale markowy( zabudowany i z zimnym dolotem powietrza ) wtedy są efekty

Tak czy siak moc mocą ale bez szpery nie przełożysz tego na drogę :lol:

kosztorys:
kolektor przerobiony - 300-500pln ( a i tak może się zdarzyć że będzie nieszczelny )
montaż 200-300pln
mapy np Bagor chyba 300pln
_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-10-16, 22:50   

Mam pytanie, może trochę głupie może trochę mądre, nie wiem.
Jak bym zmienił kolektor ssący i wystroił tylko na gazie to będzie straszna rzeźba? Na benzynie nie przejeżdżam nawet 1km czasami. W przyszłości pewnie bym wystroił pod benzynę, ale nie na tą chwile.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 16