M52b28 kolektor m50 sens czy nie |
Autor |
Wiadomość |
Gotti
Low&Slow
BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 1708 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-08-16, 00:11 M52b28 kolektor m50 sens czy nie
|
|
|
Siema
Milion tematow jest ale cos wkoncu sluchac zmieniac kolektor m50b25 do m52b28 czy nie ma sensu czy jeszcze regulator cisnienia paliwa taki z manometrem cos da czy nie ma tez sensu
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-08-16, 00:21
|
|
|
kolektor jak najbardziej tak, szczelny, i koniecznie do tego mapa
regulator taki jak ma być fabrycznie 3.5bar, większym ciśnieniem nic nie uzyskasz bo komputer sobie skróci |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
Gotti
Low&Slow
BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 1708 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-08-16, 08:32
|
|
|
Jaka mapa gdzie to ogarnac a jak ma sie do m50 kolektora gaz? |
_________________
|
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-08-16, 11:11
|
|
|
Mapa np u bagora. Ja robilem do swojego seryjnego b20 i rewelacja.... |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-08-16, 11:12
|
|
|
gaz ma się tak samo jak do seryjnego silnika:
po zmianie kolektora praktycznie konieczne jest wgranie chipa
chipa możesz zrobić np u Bagora
Bagor napisał:
"Zmieniając kolektor zmieniasz też mieszankę paliwowo-powietrzną, bo dostarczasz większą ilość powietrza. Mnie dziwi przekonanie, że tak można jeździć bez problemu Jeśli zmieniasz kolektor, to trzeba dostosować do tego czasy otwarcia wtryskiwaczy. Bez tego nawet nie wykorzystujesz pełnego potencjału zmienionego kolektora.: |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
Gotti
Low&Slow
BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 1708 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-08-16, 11:27
|
|
|
Jakis namiar jak to cenowo wyglada |
_________________
|
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 21-08-16, 11:48
|
|
|
chip pod kolektor 300 + 100 interfejs do wgrywania
bagorps@gmail.com
kwestia też odpowiedniego sterownika silnika, każdy po 96r sie nadaje
95r to loteria jaki masz |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
Ostatnio zmieniony przez disu 21-08-16, 12:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 21-08-16, 12:03
|
|
|
Interfejs trzeba tylko troche zmodyfikowac tzn mostek na wtyczce. Zreszta wszystko sie dowiesz. |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
krisu_k13tl
BMW: e46 325ti/e39 m5
Silnik: s62b50
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Sty 2014 Posty: 429 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-08-16, 13:27
|
|
|
Przecież takich tematów był już miliard.... Wykresów przed i po w internetach jest pewnie kilkaset...
Ja miałem w dwóch e36 ten kolektor, ani w compakcie, ani w touringu nie miałem programu i działał, więc polemizowałbym z tym, że program jest koniecznie niezbędny... Jak zrobi go ktoś ogarnięty to na pewno pomoże, ale jak trafisz do byle kogo to może więcej zaszkodzić... |
|
|
|
|
Black Dynamite
Imię: 328
Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 480 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-08-16, 22:04
|
|
|
Gotti,
czego oczekujesz po kolektorze ? |
_________________ e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Gotti
Low&Slow
BMW: E36 2.8 & Trabant 601 71r
Imię: GoTi
Silnik: 2.8
Nadwozie: Touring
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 29 Mar 2012 Posty: 1708 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-08-16, 23:24
|
|
|
Black Dynamite nie wiem ze bedzie cos lepiej ha a jak by do tego zalonczyc barany wydech |
_________________
|
|
|
|
|
miglansE36
Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22-08-16, 14:11
|
|
|
Kiedyś widziałem porównanie kolektorów wydechowym i jest taka sama sytuacja jak z ssacym |
|
|
|
|
Sajrax
BMW: e36 323i
Imię: Szymon
Silnik: m52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 218 Skąd: BMWKlubKielce
|
Wysłany: 22-08-16, 18:39
|
|
|
U mnie m52b25 (seria wyplula 176koni) po kolektorze z m50,kompletnym wydechu (barany,srodkowy i do tego dedykowany ACS) i przesunieciu odcinki na 7100 auto wyplulo 200km. Nm zostaly fabryczne ale zaczynaja sie sporo nizej bo juz przy 1500 jest 200Nm. Co ciekawe po samej zmianie kolektora nie odczulem jakiejs specjalnej roznicy,w odczuciach moze gora troche sie polepszyla. Dopiero po wydechu byla naprawde odczuwalna roznica. |
_________________ Stage 1: e36 - 316i sedan - 1996r
Stage 2: e39 - 525 tds sedan - 1996r
Stage 3: e36 - 320i coupe - 1997r
Stage 4: e46 - 316i sedan - 1999r
Stage 5: e36 - 320i cabrio - 1997r
Stage 6: e36 - 323i sedan - 1996r |
|
|
|
|
Black Dynamite
Imię: 328
Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 480 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-08-16, 21:30
|
|
|
Gotti,
Ja wypowiem się na temat moich odczuć , 323 sz25% 199km kolektor m50 dolot ITG w zabudowie i zimny dolot ( home made ) oraz 328 217km kolektor m50 dedykowany dolot K&N w zabudowie oraz zimny dolot , żadne z tych aut nie miało wgranych nowych map paliwowych , odczucia ?
kolektor > lekko ale jednak dławi auto w dolnych partiach obrotów
K&N vs ITG ---- zdecydowanie ITG
czy do auta watro zakładać dolot wg mnie tak ale markowy( zabudowany i z zimnym dolotem powietrza ) wtedy są efekty
Tak czy siak moc mocą ale bez szpery nie przełożysz tego na drogę
kosztorys:
kolektor przerobiony - 300-500pln ( a i tak może się zdarzyć że będzie nieszczelny )
montaż 200-300pln
mapy np Bagor chyba 300pln |
_________________ e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Pawel4freak
BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 31 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 272 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-10-16, 22:50
|
|
|
Mam pytanie, może trochę głupie może trochę mądre, nie wiem.
Jak bym zmienił kolektor ssący i wystroił tylko na gazie to będzie straszna rzeźba? Na benzynie nie przejeżdżam nawet 1km czasami. W przyszłości pewnie bym wystroił pod benzynę, ale nie na tą chwile. |
|
|
|
|
|