BMW e46 M52B20TU LPG czasami gaśnie spadając z obrotów |
Autor |
Wiadomość |
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-16, 10:27 BMW e46 M52B20TU LPG czasami gaśnie spadając z obrotów
|
|
|
Koledzy zanim wydam masę kasy na czujniki zwracam się do Was o poradę .
Na początku może opiszę objawy i pacjenta .
Bmw e46 M52B20TU + LPG .
Od samego początku jak mam to auto potrafi czasem na LPG po wysprzęgleniu , podjeżdżaniu do świateł potrafi spać z obrotów i zgasnąć . Zazwyczaj obroty spadają do 500 i są podbijane do normalnej wartości .
Raz na jakiś czas wyskakuje check engine ( wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze ) .
Cewki świece gumki itd zostały wymienione na nowe .
Na komputerze zero błędów czujników itd .
Od czasu jak mam te auto zostały wymienione wtryski LPG , filtry LPG , wyczyszczony krokoweic oraz przepustnica . Cały dolot szczelny i gumy które były do wymiany zostały wymienione .
Graty w instalacji :
Instalacja LPG - stag 300-6Plus
Reduktor Zawoli Zeta
Wtryski IPLUS
Auto było już kilka razy u dobrego speca od LPG ( pana Darka w W-Wa DARMIL ) i udało się trochę zniwelować gaśnięcie przy pomocy sztucznego podbicia wartości gazu na biegu jałowym . Nie mniej jednak co jakiś czas problem wraca .. cenną wskazówką może być to że dzieje się to na rozgrzanym silniku na PB objawów brak .
Przeczytałem połowę internetu i najczęściej ludzie wskazują na :
- odmę
- czujnik położenia wałka ( są dwa )
- czujnik wału ( to zalecają w warsztacie ) ale objawy nie do końca na to wskazują
I teraz właśnie auto znowu jest u Pana Darka i ma jeszcze raz popatrzeć co i jak z LPG , w sobotę jestem umówiony do mechaników i będziemy myśleć dalej ale wymienianie czujników które tanie nie są a błędów nie pokazują są trochę szukaniem po omacku .
Auto nie traci na mocy i nawet jak wypadną zapłony na cylindrze nic się nie dziej auto chodzi tam samo jak chodziło .
Pytanie do Was gdzie szukać przyczyny i które czujniki obstawicie o ile to są czujniki .
Z góry dzięki za rady .. jak macie dodatkowe pytania śmiało piszcie .. może wspólnymi siłami dojdziemy do jakiś sensowych przemyśleń i pomoże mi to zaoszczędzić kilka złotych |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
i_g
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 03-11-16, 11:00
|
|
|
ToLa napisał/a: | cenną wskazówką może być to że dzieje się to na rozgrzanym silniku na PB objawów brak | w takim razie obstawiam, że na 90% przyczyna leży w samym gazie, jeżeli cewki i świece wymieniałeś. Czy gazownik sprawdzał auto na drodze z kompem? Może parownik wtedy za bardzo pompuje ciśnienie jeżeli wcześniej hamujesz silnikiem? Tylko podejrzane jest to wypadanie zapłonu 2 i 4 cyl. Może jednak wtryski LPG lub cewki nie są jednak w pełni OK? Na początek pozamieniałbym cewk, świece np. 1-2 i 3-4. Póxniej może wtryski LPG. Czasy wtrysku na każdym cyl. porównywalne? Może jakiś oscyloskop z jazdy by się przydał (nie znam staga, ale pewnie jest taka opcja). |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-16, 11:08
|
|
|
Już udzielam informacji .
Na starych wtryskach LPG były takie same objawy , po zakupie nowych wtrysków bez poprawy .
Pan Darek od instalacji LPG spędził dobrych kilka chwil ze mną w aucie i na trasie ustawialiśmy parametry LPG ( tu właśnie udało się trochę zniwelować gaśnięcie podbijając sztucznie parametry LPG na biegu jałowym ) Coś mi wspomniano że czasem reduktor ma opcję spuszczania ciśnienia ale u mnie tego nie ma ale nie jest to potrzebne bo nie zaobserwował objawów które by na to wskazywały .
Cewki świece raczej odpuszczam z grona podejrzanych bo były wymienione na nowe a przed zmianą były takie same objawy . Tak czy inaczej jak widzicie badan temat .. zapewne po 16 30 będę miał kolejną dawkę wiedzy od Pana od LPG . |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-11-16, 23:01
|
|
|
A fajki wymieniałeś ? Może to tutaj jest problem :] |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-11-16, 23:16
|
|
|
Cały komplet wymieniałem . Jest mały postęp ... parametry lpg już nie są sztucznie podbite pan od lpg coś pozmieniał i stwierdził ze to na bank żadne czujniki jutro mam jeszcze auto odstawić bo ma kilka pomysłów dam znać czy się uda zwalczyć problem |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-11-16, 21:57
|
|
|
Nawet jeśli to nie odma będzie winna to i tak profilaktyczna zmiana nie zaszkodzi a będziesz miał na zaź |
|
|
|
|
ToLa
BMW: e46 Touring m52b20TU
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 11 Sty 2009 Posty: 900 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-11-16, 09:33
|
|
|
Szczurek napisał/a: | Nawet jeśli to nie odma będzie winna to i tak profilaktyczna zmiana nie zaszkodzi a będziesz miał na zaź |
Wiesz tym sposobem też kombinowałem
Jak mi wyskoczył błąd 227 to pomyślałem że dopompuje opony .... nie rozwiązało to mojego problemu ale opony były dopompowane
A tak na serio ......
Mechanicy rozebrali część auta i szukają nie szczelności ( lewe powietrze ) .
Na razie nic nie znaleźli jutro znowu obstawiam auto na dalsze poszukiwania .
Jak byście mieli jakieś inne pomysły będę wdzięczny za rady |
_________________ Bmw Klub Trójmiasto
Byłe e36 Coupe
Obecne e46 Touring |
|
|
|
|
|