Wypadanie wybieraka zmiany biegów, luz, short shifter |
Autor |
Wiadomość |
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-12-16, 22:40 Wypadanie wybieraka zmiany biegów, luz, short shifter
|
|
|
Witam.
Miałem dość spore luzy na wybieraku zmiany biegów i postanowiłem wymienić swój na short shifter.
Luzy troszke ustąpiły, ale nadal są. Powodem są tulejki już przy skrzyni biegów. Ale rusza się również mocowanie do którego wciska się wybierak.
I zdarza się, że z tego mocowania wysuwa się w góre short shifter z tłumikiem drgań i wiadomo, że wtedy trzeba go wcisnąć by bieg wszedł jakiś. Czy ten luz głównie na tym mocowaniu może powodować wypadanie tego wybieraka? Bo nie wiem jak powinno być, ale moim zdaniem ono gdyby sztywne było to tłumik drgań w short shifter by był sztywny a środek by tylko chodził.
Na pewno go wciskam do końca, lecz po czasie wychodzi.
Pytam czy to może być powód, bo z tego co czytałem to short shifter eliminował luzy w 90% przypadkach, a o takim by on wychodził po czasie to się nie spotkałem.
Czekam na informacje jakieś i jeśli moja teza się potwierdzi to ciężko wymienić elementy odpowiadające za to i jak kosztowo to się ma (pytam bo nie wiem czy przebujać się jakoś przez zime czy to robić teraz bo w planach i tak wymiana skrzyni). |
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 04-12-16, 18:34
|
|
|
Nikt nic nie wie? |
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 04-12-16, 19:16
|
|
|
Też u siebie miałem luzy na drążku zmiany biegów. Wymieniłem część nr 7 i nr 10 z załączonego linka i teraz drążek pracuje tak jak powinien, czyli sztywno i precyzyjnie.
http://www.realoem.com/bm...&diagId=25_0375 |
_________________
|
|
|
|
|
spacja
BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 396 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 04-12-16, 20:34
|
|
|
Kup sobie wybierak od BMW E46 2.0d jest lepszy i tańszy. |
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 04-12-16, 22:04
|
|
|
Akurat wybierak mam nowy kupiony short shifter i luz dalej jest. Więc część nr 7 i 10 tak jakby wymienione.
Ale chodzi o wypadanie jego, lecz jutro jeszcze raz go wyciągne i może jakiś błąd zrobiłem. |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 04-12-16, 23:02
|
|
|
Pod jakim względem wybierak od e46 jest lepszy? Krótszy skok? Trwalszy? Pytam bo też myślę nad jakimś short shifterem |
_________________
|
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-12-16, 09:45
|
|
|
The Polak, z tego co kiedyś czytałem to pisali o wybieraku, ale z Z3 z ktorejs wersji. Tylko ciezko go dostać.
Co do ahort shiftera nowego, to piszą jedni że gałka jest lekko skręcona, a drudzy, że jest prosto. Zależy jak trafisz. Ja niestety trafiłem na lekko skręconą. Ale coś się może wymyśli i na wiosne to przerobi bez cięcia i spawania.
P.S.
Patrzyłem na zdjęcia i ten z E46 2.0d rzeczywiście ma krótszy skok niż oryginał w E36.
Tylko o ile krótszy ten skok? Jakieś porównanie z short shifterem z tłumikiem drgań jest np? |
|
|
|
|
spacja
BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 396 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-16, 10:51
|
|
|
E46 2.0d
http://img.bazarek.pl/462...99bb1953474.jpg
short shifter:
http://thumbs3.ebaystatic...Ev-OyOFtEjQ.jpg
Różnica polega w cenie, poza tym oryginalny jest zabezpieczony antykorozyjnie, wytrzymalszy, te ponoć z innych forum lubią się łamać, nie wiem jak ktoś musi nimi wajchować no ale. Poza tym oryginalny używany jest tańszy i łatwy w montażu, z tym made in china, trzeba się mordować, sam używam ten od 2.0d i nie ma takiego skoku, jest mały odstęp jeszcze od wału, ale mi to wystarcza, biegi wrzuca się bardziej precyzyjnie i szybciej. |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 05-12-16, 11:51
|
|
|
short shifter przecież powinien być zabezpieczony od doły segerem żeby nie wypadał |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 05-12-16, 14:35
|
|
|
Faktycznie wybierak od Z jest taki sam jak w e46 320d.
A mierzył ktoś może wbieraki od e60? Podobno też są trochę dłuższe. |
_________________
|
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 05-12-16, 14:43
|
|
|
ale to chyba co innego od Z3 a co innego od Z3M |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
spacja
BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 396 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-12-16, 18:35
|
|
|
Głównie chodzi o długość pręntu między łożyskiem a wodzikiem. Od E60 są chyba droższe, od Z3M, to inna sprawa, raz że nie ma tego na rynku wtórnym, po drugie ceny są kosmiczne, a po co przepłacać ? Wracając do E60, to zwracaj uwagę jak wygląda przy danej wersji silnikowej, wydaje mi się, że różnica polega tylko przy rodzaju silnika, między dieslem i benzyną, niż wersjami silnika. Allegro jest, więc dla myślącym o zakupie, musicie zbadać temat sami.
https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/dwigniazmianybiegow-b5f3a3562495.jpg |
|
|
|
|
Timo 1
BMW: E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2013 Posty: 496 Skąd: Pisz
|
Wysłany: 05-12-16, 21:59
|
|
|
A ma ktoś może porównanie ori wybierak np z m52b20 a tym e46 2,0 d i z jakiej wersji on jest krótszy ? Z tego co się orientowałem to z z e36 m52b28 też ma nieco krótszy skok .
Ja zmieniłem na schorta ale nie jestem zadowolony ze zmiany chętnie bym spróbował tego e46 2,0 d ale muszę mieć pewność ze jest krótszy od tego który jest w e36 .
Ten od z3m jest nie do dostania a nowy w aso chyba około 500zł
A wie ktoś może czy lewarek z z 4 podejdzie do e36 ?
http://images48.fotosik.p...22f147efmed.jpg |
_________________
|
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-12-16, 22:45
|
|
|
disu, wiem, wiem. Właśnie doszedłem do tego i to dziś zrobiłem. |
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 05-12-16, 23:19
|
|
|
Burza954, Dużo dupania jest z tym wybierakiem bo chyba się też skuszę. |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
|