dystans |
Autor |
Wiadomość |
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-11-09, 13:56 dystans
|
|
|
moje pytanie jest takie...jaki musi byc dokladnie duzy dystans do e30?tzn chce zeby mi zrobil dystanse tokarz...maja miec 4cm szerokosci a jaka srednica musi byc calego dystansu i jego otworu w srodku?srodek 57,1? |
_________________
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 01-11-09, 15:00
|
|
|
chudy napisał/a: | jaka srednica musi byc calego dystansu i jego otworu w srodku?srodek 57,1? |
średnica dystansu musi byc taka sama jak to wypuklenie tarczy hamulcowej gdzie sie śruby wkręca!
środek ma być taki sam jak ten czop na piaście zeby ci koło wchodziło na dystans tak jak wchodzi na piaste |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-09, 15:54
|
|
|
chudy napisał/a: | maja miec 4cm szerokosci |
A po co ci taki wielki dystans? |
_________________
|
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-11-09, 21:35
|
|
|
bo chcialem wyrownac prawie kola z nadkolem..tak mniej wiecej zeby sie chowaly ale troche odstawaly niz orginalnie |
_________________
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-11-09, 21:45
|
|
|
To sobie kup lepsze felgi a nie łożyska będziesz tyrał
Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach.
Zdejmij koło, suwmiarka i do roboty! |
_________________
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-09, 22:50
|
|
|
chudy napisał/a: | bo chcialem wyrownac prawie kola z nadkolem..tak mniej wiecej zeby sie chowaly ale troche odstawaly niz orginalnie |
Tylko że przy oryginalnym zawieszeniu, nawet jak felgi będą równo z nadkolem to będą wyglądały tak jakby wystawały. Ostatnio sprawdzałem u siebie.
yeahman napisał/a: | To sobie kup lepsze felgi a nie łożyska będziesz tyrał |
Duża część nawet dobrych felg jest tak skonstruowana jakby miała dystans. Ważne żeby był dobrze zrobiony i z dobrych materiałów. Ale takie dystanse dobrych firm też kosztują. Ja teraz zamawiam dystanse do siebie. Oryginalne dystanse H&R na obydwie osie kosztują 1000 zł. To tak samo jak z felgami. Dobre, lekkie felgi, nawet jak są duże to nie katują łożysk i się nie gną, a chińskie podróby...
yeahman napisał/a: | Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach. |
Błąd. Od 20mm robi się dystanse przykręcane do piasty, a felgi do tych dystansów. A czy to szpili czy śruby to już żadna różnica. |
_________________
|
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-11-09, 22:52
|
|
|
to sie teraz porobilo hehe...to chyba sobie odpuszcze dystanse |
_________________
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-11-09, 23:28
|
|
|
kostek_ja napisał/a: | yeahman napisał/a:
Powyżej 30mm musisz robić na szpilkach.
Błąd. Od 20mm robi się dystanse przykręcane do piasty, a felgi do tych dystansów. A czy to szpili czy śruby to już żadna różnica. |
Mozna zrobić i od 10 ale czy to ma sens? Zalecenia każdego producenta dystansów to 30mm i tego sie trzeba trzymać. Zresztą na ten parametr dużą wartość ma nacisk na oś auta! W platformach przewozowych czasem wkłąda się dystans 3-6mm i trzeba już dawać szpilki!
Szpila, śruba - ja nie poruszałem tematu z tym związanego. |
_________________
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 01-11-09, 23:44
|
|
|
Dokaldnie nie rob pzrelotowych, tak jak mowia pzredmowcy przyrkecane do piasty.
Nowych jakis H&r tez bez sensu przeplacac (chyba, ze Cie kasa swierzbi).
Uderz do PUZa on rob ibardzo fajne dystanse, wiele osob stosowal ow drifcie i nikt nei narzekal a robil irozne wielkosci 4cm to takie minimum.
ja mam 4cm dyastns i poelcam, auto jest bardziej zwarte dzieki tem uze zwiekszyl sie rozstaw osi |
_________________ rev |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-09, 23:47
|
|
|
yeahman napisał/a: | Mozna zrobić i od 10 ale czy to ma sens? |
Nie ma gdyż śruba będzie się trzymała na zbyt niewielu zwojach. Dlatego robi się dystanse przelotowe.
yeahman napisał/a: | Zresztą na ten parametr dużą wartość ma nacisk na oś auta! |
Raczej jak głęboko musi wchodzić śruba. Co oczywiście zależy od typu śruby.
yeahman napisał/a: | W platformach przewozowych czasem wkłąda się dystans 3-6mm i trzeba już dawać szpilki! |
Totalny bezsens. Wówczas się pourywają. Dystanse rzędu 3-6mm są o tyle kiepskie że skracają a czasami nawet eliminują pierścień centrujący.
Oczywiście dokładne wartości zależą od budowy piasty. Np. do M3 e46 dopiero dystanse od 10mm mają własne pierścienie centrujące i są to dystanse przelotowe, a dopiero od 20mm są przykręcane do piasty gdyż w cieńsze śruba mocująca felgę do piasty trzymałaby się na zbyt niewielu zwojach.
yeahman napisał/a: | Zalecenia każdego producenta dystansów to 30mm i tego sie trzeba trzymać. |
H&R zaleca 20mm, chyba że chcesz mi powiedzieć że robią kiepskie dystanse |
_________________
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-09, 23:52
|
|
|
Enzo napisał/a: | ja mam 4cm dyastns i poelcam, auto jest bardziej zwarte dzieki tem uze zwiekszyl sie rozstaw osi |
Ale twój samochód jest obniżony. Na seryjnym zawiasie będzie to wyglądało jakby koła wystawały.
Enzo napisał/a: | Nowych jakis H&r tez bez sensu przeplacac (chyba, ze Cie kasa swierzbi). |
Ogólnie nie jest to jakaś skomplikowana konstrukcja. Pytanie tylko brzmi jakiego materiału użyć żeby był i wytrzymały i lekki. Oczywiście jakbi, ktoś ma o tym pojęcie to to zrobi, ale akurat tutaj wolę nie ryzykować i zapłacić H&R jakieś 200-300% marży, za to że mają w tym temacie doświadczenie i to przetestowali. |
_________________
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 01-11-09, 23:54
|
|
|
kostek_ja, ja wiem swoje Ty wiesz swoje
Co do 3mm dystansów to piasta w platformie jest zupełnie inna niż w osobówce |
_________________
|
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-11-09, 23:59
|
|
|
yeahman napisał/a: | Co do 3mm dystansów to piasta w platformie jest zupełnie inna niż w osobówce |
Mogłeś to wcześniej napisać. Mógłbyś zapodać jakieś zdjęcie, bo strasznie mnie ciekawi jak to wygląda.
yeahman napisał/a: | kostek_ja, ja wiem swoje Ty wiesz swoje |
Czysta logika. śruby muszą wejść na daną głębokość, żeby się nie pourywały. Jeżeli moje śruby wchodzą na 18mm to dystans 20mm będzie jak najbardziej ok. Chyba że tutaj też mówisz o jakoś inaczej zbudowanej piaście. |
_________________
|
|
|
|
|
Tupac The Thug
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 1277 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 02-11-09, 21:29
|
|
|
Odradzam tak duże dystanse po pierwsze łożyska a po drugie mogą być bicia, lepiej chyba kopic felgę z innym et z jakimś rantem i będą równo |
|
|
|
|
kostek_ja
BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 1096 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-11-09, 21:38
|
|
|
tupac, a w czym niby jest lepsza np. 3 częściowa felga schnitzera z mniejszym ET od 1 częściowej z dystansem? |
_________________
|
|
|
|
|
|