Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
swap m52b20 na b28 lub b25 kto zrobi??
Autor Wiadomość
mgdz99 



BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-04-17, 14:32   swap m52b20 na b28 lub b25 kto zrobi??

Witam wszystkich .Autko zdrowe e36 ostatni wypust w turingu z 99 roku tak że szkoda oddawać ,ale brakuje trochę mocy .Szukam kogoś z 3 miasta lub okolic kto dobrze ogarnia temat przekładki i chciałby się jej podjąć ;)
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 09-04-17, 14:51   

każdy ci to zrobi, wyciągasz słupek, wsadzasz drugi i chodzi :P
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
mgdz99 



BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: pomorskie
Wysłany: 09-04-17, 15:24   

ok mam do wyboru silniki m54 b25 , m52b28 i na podwojnym wanosie m52b28tu, wszystkie mają porównywalną moc i prawie ten sam moment (m54 ciut niższy) .Czy kierować się tym ze m54 ma przepustnicę elektroniczną? a reszta silnikow jest kierowana linką? Który z nich jest najlepszy biorąc pod uwagę całokształt czyli awaryjność ,radość z jazdy,Może jeszcze jakieś inne wady i zalety ?
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-17, 15:35   

mgdz99 napisał/a:
Który z nich jest najlepszy biorąc pod uwagę całokształt czyli awaryjność


Wszystkie można polecić jednak w moim odczuciu , bazując na doświadczeniu posiadaniu różnych silników jestem skłonny stwierdzić że tzw Mityczny m52b28 jako całokształt jest najlepszy .

Kultura pracy osiągi podatność na tiuning , awaryjność we wszystkich tych silnikach będą podobne , plusem silników m52tub.. i M54 będzie lepszy dół z racji posiadania 2 vanosów . Plusem m52b28 jest podatność na zwiększenie mocy z 193 na 200-10-20-30-a nawet 40
_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
mgdz99 



BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-04-17, 15:00   

ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-04-17, 15:42   

wybierz m52b28, tak jak Ci już napisałem wystaczy zamienić słupki silnika i swap gotowy, wszystkie wtyczki i cała reszta pasuje od b20, odpinasz i wpinasz nowy b28

m52tub28 (2x vanos) objedzie starsze b28 na jednym vanosie, ale do roboty jest elektronika, wiązka silnika, czujnik przy pedale gazu (el. przepustnica) więc to nie takie hop siup

m52tub to prawie m54 i też można je modyfikować (wałki rozrządu i kolektor ssący od m54b30)

branie oleju i spadki mocy tyczą się głównie silnika m54b30, które nie mają lekkiego życia
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
mgdz99 



BMW: e91/e39
Imię: Maciej
Silnik: M47/M52
Wiek: 89
Dołączył: 07 Kwi 2017
Posty: 53
Skąd: pomorskie
Wysłany: 14-04-17, 18:11   

disu alez tym wsadził wyjął to nie jest jak mówisz bo zgłebiam temat już od paru dni,Mówią ze ten swap to nie tylko silnik -który musi być z całym osprzetem a nie słupek,ale skrzynia ,wał, dyfer ,półosie , i hamulce tak że to nie jest temat na 5 min :oczy:
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 14-04-17, 18:19   

Kupuj M52b28 .będziesz zadowolony .motorem na super osiągi .
Sam nam takie .robilem sobie swapa z diesla .kostki po wpinalem i odpalil za pierwszym .oczywiscie zmienilem wszystko .caly dol .konczac na tylnim wozku.do tego mam heble z e46 330 .jest bajka
_________________
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 14-04-17, 19:07   

Masz już M52 pod maską i swap na M52b28 będzie najprostszym i najtańszy do wykonania. Cała instalacja elektryczna pasuje plug & play. Do takiej przekładki możesz śmiało zostawić swoją skrzynię biegów. Zmieć musisz tylko sprzęgło na 240mm. Twój osprzęt praktycznie pasuje w całości. Wraz z silnikiem musisz zmienić tylko wtryskiwacze, filtr powietrza i przepływomierz.
Początkowo także śmiało możesz zostawić dyfer + półosie na małej głowie. W każdej chwili możesz zmienić na dużą głowę. EWS oraz DME mogą także zostać Twoje. Sterownik silnika można bez problemu przeprogramować wgrywając mapy od 2.8. Warto zmienić układ wydechowy na oryginalny, na ten od 2.8.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-04-17, 22:15   

Małe zmiany wal w coś nietuzinkowego :D
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-04-17, 22:25   

mgdz99 napisał/a:
disu alez tym wsadził wyjął to nie jest jak mówisz bo zgłebiam temat już od paru dni,Mówią ze ten swap to nie tylko silnik -który musi być z całym osprzetem a nie słupek,ale skrzynia ,wał, dyfer ,półosie , i hamulce tak że to nie jest temat na 5 min :oczy:


Zależy co czytałeś :P masz 320i z silnikiem M52
wyciągasz słupek b20, wsadzasz słupek b28. Alternatory rozruszniki wszystko pasuje od b20 Wiązka i komputer zostaje z b20. Wpinasz wszystkie wtyczki i silnik chodzi. Oczywiście wtryskiwacze różowe od b28. ECU sam poustawia dawki paliwa na podstawie sond lambda i silnik będzie chodził prawidłowo. Czego jednak nie zalecam, tylko w komputerze wgrać mape b28.

hamulce przednie są takie same, b28 ma z tyłu wentylowane, tylko taka różnica

nie mieszaj do swapa silnika tematu typu dyfer i półosie, bo to twoj wybór co założysz, możliwość w BMW jest nieskończona, możesz nawet założyć dyfer duża głowa i półosie z małej, i odwrotnie. Wiadomo że komplet na dużej głowie jest lepszy. Ale nie ukręcisz małej głowy w dobrym stanie ani przy 1 jeździe ani przy 10.
W 1 poście pisałeś zwiększeniu mocy, a nie robieniu oryginalnego 328 z 320, bo tego nie zrobisz
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-04-17, 00:40   

mgdz99 napisał/a:
ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?

1-m54 biorą olej jesli silnik nie byl serwisowany ( i byl palowany ) temat rzeka
2-tak do m52b28 założysz kol z m50b25 i uzyskasz moc 205-210km zależy od silnika
3-w silniku m52tub28 możesz założyć kol z m54b30 ale ledwo uzyskasz 205km ciężej i drożej uzyskać z niego np 220km
_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 16-04-17, 07:13   

Black Dynamite napisał/a:

mgdz99 napisał/a:
ok dzięki, czyli rozumiem że np w przyszłości do m52b28 będę mógł założyć dolot od m50 b25 a jesli wezmę m52tub28 to takiej modyfikacji nie zrobię.Słyszałem też że m54b.. biorą sporo oleju a ile w tym prawdy?

1-m54 biorą olej jesli silnik nie byl serwisowany ( i byl palowany ) temat rzeka
2-tak do m52b28 założysz kol z m50b25 i uzyskasz moc 205-210km zależy od silnika
3-w silniku m52tub28 możesz założyć kol z m54b30 ale ledwo uzyskasz 205km ciężej i drożej uzyskać z niego np 220km


Więc jednak najlepszy M52b28 ,do tego jeszcze kolektory wydechowe ,cały wydech z nierdzewki ,końcowy tłumnik firmowy Bastuck,Scorpion,Eisenmann ,itp i juz momentów przybywa :)
_________________
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-17, 13:03   

Zawsze mitycznie jest najlepiej :piwo: :piwo:
 
 
Black Dynamite 


Imię: 328
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Posty: 480
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-04-17, 13:31   

mgdz99,

tu masz Mój wykres M52b28 robione na spokojnie z dużym zapasem - a śmiało można uzyskać 240km

_________________
e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14