Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe
Autor Wiadomość
CoTyChcesz 


BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 30
Skąd: Lipsko
Wysłany: 24-05-17, 17:39   BMW e36 m52b25 zmiana zacisków na 2 tłoczkowe

Siemanko, zastanawiam się nad zmianą zacisków w mojej e36, są jakieś zaciski które by pasowały na zasadzie plug&play 2 tłoczkowe(4tłoczkowe) bez przeróbek? Jeśli z przeróbkami to jakimi i z jakiego modelu itp. Z góry dzięki za pomoc. :)
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 24-05-17, 17:44   

fabrycznie masz tarcze 286mm

możesz założyć bez żadnych problemów
komplet tarcze 300mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 328
albo
komplet tarcze 325mm + zaciski jedno tłoczkowe z e46 330
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
CoTyChcesz 


BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 30
Skąd: Lipsko
Wysłany: 24-05-17, 23:09   

I nie trzeba będzie przerabiać jarzma?
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 24-05-17, 23:20   

Jeśli założysz cały komplet to wszystko pasuje plug&play. Te 300 mm tarcze pasują także od poliftowego 325 E46 oraz od 2.0 diesel. Tam także montowano tarcze 300 mm.
Drobna uwaga: przy tarczach od 330i/d felgi jakie założysz to co najmniej 17 ".
 
 
Marsss 



BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: 328i
Nadwozie: Sedan
Wiek: 36
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-17, 01:52   

Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył.
Mam właśnie taki zestaw u siebie.
Faktycznie mniej niż 17 na takie hamulce nie wejdzie.
_________________
E36 M52B28 '95
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-05-17, 05:26   

A jaka minimum felga na 300mm?
Chodzi mi o założenie samego przodu z e46 328.
 
 
Twissterrr 



BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 262
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-05-17, 06:51   

16 najlepiej ;) chociaz w 15 pewnie tez sie wcisnie ale nie w kazda
 
 
CoTyChcesz 


BMW: E36 Coupe
Imię: Piotrek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 28
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 30
Skąd: Lipsko
Wysłany: 25-05-17, 11:27   

Akurat na zimę wolę na 16stkach śmigać bo już kupiłem komplet nowych opon. ;p Tak więc wybór padnie na komplet od 325/328. Macie może wymiary tylnych tarcz oraz wiecie może z jakim momentem dokręcać zaciski? Wymiary mi potrzebne bo będę brał części od znajomego który ma 3 pełne stodoły i jeden plac w częściach do bmw to pasowało by to jakoś znaleźć, a widzę że ma średnio porządek w częściach. :D
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 25-05-17, 11:40   

Twissterrr, ok. A stal 15" wejdzie bez problemu? Bo mam zimówki dobre na 15tkach i nie chce zmieniać jak coś.
Oraz ile zaciski gdzieś powinny maxymalnie kosztować te od 325/328 z e46? Cały czas mowa o przodzie tylko.
Bo jak przyjdzie mi zmieniać w niedługim czasie tarcze to może lepiej zainwestować pare złoty więcej i założyć jakieś większe niż 286mm.
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-17, 17:17   

Burza954, Nie wejdzie 15' przy zaciskach z 320d 150KM/328i 193KM.
Marsss napisał/a:
Warto dodać, że ładując na przód tarcze 325mm (E46 330) na tył lepiej dać od E46 325/328.
Lepiej wtedy rozkłada się siła hamowania przód / tył.

ABS/korektor tego nie niweluje? Co się wtedy dzieje jak mam przód i tył od 330i/d? Przednie się szybciej zużywają?
 
 
Twissterrr 



BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 262
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-05-17, 17:57   

Zestaw przod e46 330i/d i tyl od e46 325/328 daje rozkład sily hamowania 66%-34% wiec niepowinno byc problemu z szybszym zdzieraniem przodu . Z tego co sie orientuje rozklad sily chamowania powinien wybosic 70%-30% . Wiec zestaw z e46 niepowinien aprawiac problemu . :ok:

Pawel4freak moze cos z korektorem siły hamowania ? Chociaz z reguły przednie powinny sie szybciej zuzywac.
Ostatnio zmieniony przez Twissterrr 25-05-17, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Twissterrr 



BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 262
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-05-17, 17:58   

Dubel do kosza :wstyd:
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-17, 18:15   

Twissterrr, jeszcze nie mam, walczę ze sobą żeby nie wydawać wszystkie i zaraz nie sprzedawać nerki xD
Po prostu jestem ciekawy czemu do E36 lepiej z przodu z 330 a z tyłu 328 (po za bezproblemowym zamontowanie hamulca ręcznego) skoro w E46 daje to radę a jest tylko trochę cięższa, rozkład masy też ~50/50.
 
 
Twissterrr 



BMW: e36 318IS
Imię: Norbert
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 26
Dołączył: 26 Maj 2016
Posty: 262
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 25-05-17, 18:40   

330i/d ma najwieksze cywilne hamulce gdzie przy zmianie niepotrzeba wiekszego nakladu pracy , a w polaczeniu z tylem z e46 ktory tez jest bezproblemowy w zmianie daje dobry rozklad sily . Idzie przerobic full breaki z 330 do e36 (zajrzyj do galerii vmashera) ale z tym jest wiecej kombinacji a co za tym idzie rosna koszta .
 
 
Pawel4freak 


BMW: E36
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 30
Dołączył: 22 Sie 2016
Posty: 272
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-17, 18:55   

Twissterrr, Wiem o tym że da się, tylko ciekawi mnie stwierdzenie o tym lepszym rozkładzie hamowania i dlatego powinno się stosować z tyłu mniejsze tarcze z 328. Wydawało mi się że steruje tym elektronika niezależnie jak wielkie tarcze dasz z przodu i z tyłu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15