Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrycznie uchylane szyby e36 coupe
Autor Wiadomość
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 31-10-17, 21:13   

Super, że natrafiłem na ten temat. Widzę panowie macie wymontowany silniczek. Jak to cudostwo wyciągnąć stamtąd? Są trzy nity i wiercę kilkoma wiertłami różnej grubości i normalnie nie idzie wióry lecą w bardzo małej ilości ile bym nie dociskał tak to ja się zaj**** z robotą przy wyciąganiu tego. Jest jakiś łatwiejszy sposób? Próbowałem moimi wiertłami a potem ziomek podrzucił mi złote. Złote trochę lepsze ale dupy nie urywa. Co to za dziadstwo jest?
 
 
Momo11 


Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 372
Skąd: Tuczępy
Wysłany: 31-10-17, 23:05   

dyziux666x, Poszło pw :)
 
 
mati0618 


BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 548
Skąd: Radziejów/Włocławek
Wysłany: 01-11-17, 10:13   

Panowie z compacta e46 też da radę założyć?
 
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 01-11-17, 15:40   

Te mercedesy to raczej jako zamiennik oryginału, bo w dalszym ciągu trzeba by było mieć wiązke, przyciski i przekaźnik z coupe
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 03-11-17, 23:19   

No i jak Panowie? Jest mi któryś z Was w stanie odpowiedzieć na pytanie?
 
 
plemniczek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 05-11-17, 15:54   

Nie wiem jakie są nity w coupe z tyłu, ale generalnie oryginalne nity w zwykłych siłownikach nieuchylnych są mega twarde. Ja gdy rozbierałem touringa używałem szlifierki. Gdzie się dało szlifowałem nit, gdzie nie podszedłem używałem multiszlifierki z małą tarczką cierną. Jak nie mogłem tym podejść- wtedy używałem wiertła i rzeczywiście szło jak krew z nosa.
_________________

 
 
PoliniSpeed 



BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 395
Skąd: Łoniów
Wysłany: 05-11-17, 21:33   

Nie wiem jakie macie wiertła, ale mi zarówno przy normalnych silownikach w sedanie oraz przy uchylnych poszlo bez najmniejszego problemu. Dremlem z mała tarcza była ostateczność i schodziło o wiele dłużej. Dobre wiertło, niskie obroty, dobrze sie przyłozyć i idzie ;)
_________________
Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę :D
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 07-11-17, 22:43   

No w Coupe wyglądają one tak jak na zdjęciach poniżej. Jutro jadę po wiertła HSS kobaltowe i w weekend będę to dziadostwo rozwiercać.

https://m.imgur.com/a/SrGCS
 
 
mati0618 


BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 548
Skąd: Radziejów/Włocławek
Wysłany: 11-11-17, 15:36   

Dzisiaj dopasowałem do silniczka mercedesa kostkę i do działania potrzebne są dwa piny 1 i 2. Podpinając pin 1 do plusa i pin 2 do masy silnik kręci się i powiedzmy otwiera, zamieniając bieguny na tych pinach silniczek kręci się w drugą stronę. Wydaje mi się, że gdyby zmontował instalację wg pomysły Kucina mogłoby wszystko działać tak jak ori.
 
 
 
Q-bak 


Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pomorze
Wysłany: 19-11-17, 19:54   

mati0618, chcesz mi powiedzieć że dałem dupy i kupiłem to za 900zł gdy można było silniczki kupić za takie grosze ? ...

Od razu mówię tak - potrzebujesz przekaźników który będzie potrafił odwrócić plus z minusem, przełączników do szyb - nie żółtych, jakichś innych chyba z zieloną wtyczką jeśli dobrze pamiętam, ramek i uchwytów + ten wyginalny "szaft" który kręci uchwytem

Teraz tak - ja mam przygotowane zdjęcie na konkretnych przekaźnikach, ale jakiś mały grosz za coś takiego bym chciał, bo razem z elektrykiem siedzieliśmy nad tym bite trzy dni. Pomimo tego że chłopak znał się na temacie nie podłączyliśmy się na ori żółtych przyciskach do modułu komfortu, bo to już naprawdę karkołomne zadanie. Jak masz już instalację która odwraca Ci plus z minusem jest łatwo, podpinasz wiązkę pod silniczki, pod guziki, łapiesz prąd i wszystko śmiga. Powiem Ci że jesli rzeczywiście znalazłeś silniczki które mają takie same punkty mocowania to szacun
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 19-11-17, 20:10   

Ma ktoś foty lub schemat instalacji elektrycznej potrzebnej do zamontowania oryginalnych uchylnych mechanizmów do e36 coupe. Najlepiej schemat jak są oryginalnie podpięte ale może być i schemat nie ori instalacji
 
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 19-11-17, 23:39   

Trzymaj schemat:
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 20-11-17, 01:20   

Żółte przyciski zmieniają polaryzację na silniki ;) A przekaźnik jest od odlaczenia prądu np w czasie pracy szyberdachu. Ja zrobiłem inaczej, w swoim coupe podłączyłem te silniczki pod moduł komfortu. Dzięki temu działa domykanie tylnych szyb jednym kliknięciem, jeden klawisz od wszystkich szyb itp itd ;)
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
Q-bak 


Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pomorze
Wysłany: 20-11-17, 12:30   

Ja nie dałem rady tego podłaczyć. No i mój elektryk stwierdził że żółte wtyczki same z siebie nie potrafią obrócić polaryzacji, potrzebny przekaźnik którego nie miałem w zestawie - dlatego kombinowałem
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 20-11-17, 15:39   

Przemek wrzucił schemat elektryczny wyżej. Zobacz jak wygląda rysunek przycisków. Widać wyraźnie, że zmieniają polaryzacje :)
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14