Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektrycznie uchylane szyby e36 coupe
Autor Wiadomość
mati0618 


BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 548
Skąd: Radziejów/Włocławek
Wysłany: 20-11-17, 19:22   

Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie?
 
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 20-11-17, 21:59   

mati0618 napisał/a:
Jak narazie, zostało rozwiązać problem krótszego cięgna, jak ktoś wyżej mierzył ori cięgno ma 50cm a to od mercedesa ma 43cm, trzeba po prostu wyżej zamocować silniczki, chyba że też od czegoś można dobrać podobne.
No i uchwyty szyb, mam te od mercedesa, postaram się jakoś dopasować je do uchwytów bmw.
Gover, wg jakiego schematu masz podłączone u siebie?


Daj spokój i zawias z linką kup już aso, kosztują kilka stowek A będziesz miał ładnie i oryginalnie. Schemat wziąłem z cabrio, ale sedan ma to samo
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 26-11-17, 20:05   

Panowie dziś podłączałem swoje uchylne szybki i wszystko działa na ori żółtych przełącznikach od uchylnych szyb bez przekaźnika DRM 4. Zastanawia mnie tylko jaką funkcje pełni ten przekaźnik skoro bez niego silniczki działają otwierają i zamykają, czy bez niego wszystko będzie działało bezproblemowo.
 
 
 
Q-bak 


Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pomorze
Wysłany: 26-11-17, 21:19   

Sylwo, a czy do tych przełączników na żółtej podstawce nie potrzebowałeś jeszcze jakichś przekaźników ? Czy normalnie zasilanie do przełączników, kabelki do silniczków i działa ?
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 26-11-17, 21:39   

Działa bez przekaźników ponieważ te żółte wyłączniki są tak zbudowane .
 
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 27-11-17, 01:39   

Przekaźnik ma za zadanie odłączyć silniki tylnych szyb w momencie pracy szyberdachu, chyba także podczas rozruchu silnika. Jak ktoś czegoś jeszcze nie wie to śmiało pisać, temat tylnych szyb w coupe mam już opanowany :P
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
Q-bak 


Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 47
Skąd: Pomorze
Wysłany: 27-11-17, 14:08   

Podesle potem zdjecia bo nie rozumiem jak to moze dzialac. Mam oryginalne guziki, oryginalne wtyczki i otwieralo mi tylko w jedna strone, a nie zamykalo. Na zoltej wtyczce
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 28-11-17, 00:44   

Gover a możesz mi powiedzieć czy jak silniczki będą podłączone bez tego przekaźnika tylko zasilanie prosto na przełączniki to gdy zawias szyby się otworzy lub zamknie do końca to silniczki same się zatrzymają czy trzeba uważać jak dojdą do końca czy mają w sobie jakiś modół przeciążeniowy.
 
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 28-11-17, 15:08   

Wydaje mi się, że mechanizm silników ma coś w rodzaju sprzęgła, odlacza napęd przy zbyt dużym obciążeniu. Sam przekaźnik nie ma z tym nic wspólnego, tak samo przyciski. Pozdro
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 16-12-17, 19:57   

Te nity musiałem szlifierką kątową ciąć. Jakie wiertło by nie było to nie dawały rady, 4 złamałem. Teraz silniczek jest już luźny ale połączony jest z cięgnem. Idzie to jakoś w środku odłączyć żeby sam silniczek wyciągnąć do naprawy czy muszę od szyby odkręcać cały mechanizm i razem jako jedność wyciągnąć?
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 16-12-17, 22:54   

Jak już masz luźny silniczek to wyciągasz sam silniczek z tą blachą co była przynitowana linka nie jest na stałe tylko ma kwadratową końcówkę która lekko wchodzi do silniczka. Możesz odkręcić opaskę tą co przytrzymuje linkę i wyciągać z linką bo przy montażu i tak najpierw lepiej linkę wsadzić przy silniczku.
 
 
 
Gover 



BMW: e36
Imię: Krzysztof
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 13 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 167
Skąd: Szczytno
Wysłany: 18-12-17, 00:22   

Dokładnie, szarpnij mechanizmem w stronę przednich drzwi. Te cięgna sa wciskane :ok:
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł :ok:
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 29-12-17, 09:17   

Dzięki za pomoc. Cięgno wyciągnąłem dopiero jak tylny zaczep odkręciłem. I tak rozbieram kokpit i tak.

Silniczek ma problem. Działa zamykanie szyby (rozmawiamy o tylnych w Coupe) ale nie otwieranie. Przejście na kablach z tunelu z przycisków jest 12V ale silniczek kręci tylko w jedną jak zamykam. Podpięty na krótko pod aku kręci się cały czas. Gdzie szukać problemu? Ma ktoś pomysł co tu zrobić?
 
 
Sylwo 


BMW: E36
Imię: Sylwek
Silnik: m50b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 129
Skąd: POLSKA
Wysłany: 29-12-17, 10:02   

Podmień przyciski włączniki bo może nie stykać w środku miałem tak u siebie otwierało ale nie chciało zamykać. Bo te przyciski zmieniają plus z minusem tak aby silniczek zamykał lub otwierał i może w środku coś nie łączyć i będzie działał tylko w jedną stronę
 
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 29-12-17, 13:57   

Dziękuję za pomoc jeszcze raz.

Podłączyłem silniczek pod prawą stronę bo tam działa tak jak ma działać i kręciło silniczkiem tak jak powinno w obie strony. Następnie zamontowałem z lewej przy maksymalnie wyciągniętym zaczepie przy szybie i zamykało szybę ale nie kręciło żeby ją otworzyć. Gdy wyciągnąłem cięgno z zaczepu i otwierałem/zamykałem przyciskiem to cięgno kręciło się w obie strony. Trzeba będzie zaczep i końcówkę cięgna poczyścić i nasmarować bo kręci tylko w jedną stronę jak jest zmontowane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14