Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E46] 320Ci swap hamulców z 330i
Autor Wiadomość
Jestem Piotrek 



BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 700
Skąd: Miami Vice
Wysłany: 30-09-17, 20:44   [E46] 320Ci swap hamulców z 330i

Panowie niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy co potrzebuję do swapa swoich seryjnych hebli w 320Ci na te z 330i.
Z tego co się doczytałem na przód potrzebuję zacisk, jarzmo, tarcze oraz klocki z 3.0 i to mi wystarczy. Czy tarcze kotwiczne też muszę zmienić? Jeżeli tak to w jaki sposób je najprościej zrzucić?
Jak wygląda sprawa z tyłem. Co muszę zmienić z tyłu aby ręczny pasował mi pod większe tarcze z 330i?

Wytłumaczy mi ktoś to łopatologicznie? Chcę kupić komplet zacisków od Masters'a ale upewniam się co jest mi potrzebne do takiej operacji. Chcę to zrobić sam niż mam oddawać do swoich lokalnych naciągaczy ;)
_________________
 
 
Stalker93 



BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 71
Skąd: DLW
Wysłany: 01-10-17, 12:50   

Hmm, to są moje przypuszczenia, bo nigdy przy tym nie grzebałem, ale wydaje mi się że skoro przy swapie hamulców w E36 na te z 330i trzeba robić przeróbki, z kolei te z E46 328i pasują bez problemu to tutaj będzie tak samo :hyhy:

W takim razie masz do wyboru 2 metody jeśli chodzi o ten tył.
1. Kupujesz całe wahacze wraz z półosiami od 330i/330d (to jest chyba to samo?). Montaż jest P&P i wszystko wtedy pasuje, masz ręczny, a tarcza kotwiczna też jest z 330i, więc nic nie haczy.
2. Aby mieć ręczny tarcze z 330i/330d oddajesz do tokarza, aby wprasował w nie pierścień od wewnątrz strony o odpowiedniej średnicy, masz wtedy załatwiony temat ręcznego. Co do tarcz kotwicznych (chodzi o tą blaszaną osłonę za tarczą?) podobno będzie haczyć, więc albo musisz je wywalić, albo zmodernizować.
O wprasowanie takich pierścieni chodzi, wiem że ktoś tutaj na forum robił coś takiego i tokarz dorobił mu jeszcze w tym kołki, żeby nie miało prawa się obrócić:
http://www.300mm.de/324mm/09.jpg
http://www.300mm.de/324mm/07.jpg

P.S znalazłem jeszcze trzecią metodę, ale osobiście chyba bym się na nią nie zdecydował, pomimo że wydaje się najłatwiejsza i na pewno jest najtańsza. Przerobienie szczęk ręcznego tak jak na tym zdjęciu:
http://www.m5board.com/vb...on-img_3809.jpg

Z przodu tak jak mówisz wszystko jest P&P, chociaż sam zacząłem się zastanawiać co do tych osłon, ale jak założysz te z 330i/330d chyba powinno być ok :ok:
 
 
Jestem Piotrek 



BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 700
Skąd: Miami Vice
Wysłany: 01-10-17, 13:19   

Stalker93, dzięki wielkie za odpowiedź. Finansowo chyba na razie cały swap mnie przerośnie dlatego kupię jakieś lepsze tarcze i wymienię płyn na dot 5 ;)
_________________
 
 
Stalker93 



BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 71
Skąd: DLW
Wysłany: 01-10-17, 13:55   

Zawsze możesz założyć wszystko z E46 328i tak jak ja w przyszłości planuję (jak odłożę $$$). Tutaj zarówno przód jak i tył P&P. No i plus taki (według mnie), że możesz na zimę założyć 16", a nie 17" :hyhy:

EDIT: Obczaiłem właśnie że zrobiłeś swap na B30, więc mogą jednak nie wyrobić :P
 
 
Jestem Piotrek 



BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 700
Skąd: Miami Vice
Wysłany: 01-10-17, 14:26   

Stalker93, no właśnie o to chodzi, że mam B30 na krótkim napędzie i teraz jeszcze dołożyłem 19 cali w 9 i 10J i te hamulce z 320Ci przy hamowaniu z 200km/h to tylko dym z nich idzie :lol: :lol: :lol:
_________________
 
 
MiszaX3 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46 1999 320Ci
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-18, 10:02   

Przepraszam za odkop, ale mam kilka pytań.

Zakupiłem zaciski z jarzmami. Ogólnie borykam się z tym samym problemem + jedno łożysko już niedomaga. Chciałem wymienić wahacz wzdłużny z piastą, łożyskiem itd. żeby ładnie śmigało wszystko i łatwo było to założyć. Usłyszałem, że... półoś nie będzie pasować do dyfra. Co mogę z tym zrobić? Mam wielki dylemat teraz, gdyż za dłubankę w łożyskach które są aktualnie chłop zawołał 800zł... za koło.

Jakieś pomysły?
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-04-18, 11:04   

dobry naciągacz :)
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 17-04-18, 19:11   

800zl? To chyba gosc kupil świeżo sciagacz do tego i chce splacic.
 
 
MiszaX3 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46 1999 320Ci
Dołączył: 17 Kwi 2018
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-04-18, 20:15   

No właśnie wiem, a chciałbym zrobić to możliwie najbardziej kompleksowo i ograniczyć koszty. Jakie macie pomysły względem zmiany tych hamulców? Bo z ABS już jakoś sobie poradzę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15