[E46] 320Ci swap hamulców z 330i |
Autor |
Wiadomość |
Jestem Piotrek
BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 700 Skąd: Miami Vice
|
Wysłany: 30-09-17, 20:44 [E46] 320Ci swap hamulców z 330i
|
|
|
Panowie niech mi ktoś łopatologicznie wytłumaczy co potrzebuję do swapa swoich seryjnych hebli w 320Ci na te z 330i.
Z tego co się doczytałem na przód potrzebuję zacisk, jarzmo, tarcze oraz klocki z 3.0 i to mi wystarczy. Czy tarcze kotwiczne też muszę zmienić? Jeżeli tak to w jaki sposób je najprościej zrzucić?
Jak wygląda sprawa z tyłem. Co muszę zmienić z tyłu aby ręczny pasował mi pod większe tarcze z 330i?
Wytłumaczy mi ktoś to łopatologicznie? Chcę kupić komplet zacisków od Masters'a ale upewniam się co jest mi potrzebne do takiej operacji. Chcę to zrobić sam niż mam oddawać do swoich lokalnych naciągaczy |
_________________
|
|
|
|
|
Stalker93
BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 71 Skąd: DLW
|
Wysłany: 01-10-17, 12:50
|
|
|
Hmm, to są moje przypuszczenia, bo nigdy przy tym nie grzebałem, ale wydaje mi się że skoro przy swapie hamulców w E36 na te z 330i trzeba robić przeróbki, z kolei te z E46 328i pasują bez problemu to tutaj będzie tak samo
W takim razie masz do wyboru 2 metody jeśli chodzi o ten tył.
1. Kupujesz całe wahacze wraz z półosiami od 330i/330d (to jest chyba to samo?). Montaż jest P&P i wszystko wtedy pasuje, masz ręczny, a tarcza kotwiczna też jest z 330i, więc nic nie haczy.
2. Aby mieć ręczny tarcze z 330i/330d oddajesz do tokarza, aby wprasował w nie pierścień od wewnątrz strony o odpowiedniej średnicy, masz wtedy załatwiony temat ręcznego. Co do tarcz kotwicznych (chodzi o tą blaszaną osłonę za tarczą?) podobno będzie haczyć, więc albo musisz je wywalić, albo zmodernizować.
O wprasowanie takich pierścieni chodzi, wiem że ktoś tutaj na forum robił coś takiego i tokarz dorobił mu jeszcze w tym kołki, żeby nie miało prawa się obrócić:
http://www.300mm.de/324mm/09.jpg
http://www.300mm.de/324mm/07.jpg
P.S znalazłem jeszcze trzecią metodę, ale osobiście chyba bym się na nią nie zdecydował, pomimo że wydaje się najłatwiejsza i na pewno jest najtańsza. Przerobienie szczęk ręcznego tak jak na tym zdjęciu:
http://www.m5board.com/vb...on-img_3809.jpg
Z przodu tak jak mówisz wszystko jest P&P, chociaż sam zacząłem się zastanawiać co do tych osłon, ale jak założysz te z 330i/330d chyba powinno być ok |
|
|
|
|
Jestem Piotrek
BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 700 Skąd: Miami Vice
|
Wysłany: 01-10-17, 13:19
|
|
|
Stalker93, dzięki wielkie za odpowiedź. Finansowo chyba na razie cały swap mnie przerośnie dlatego kupię jakieś lepsze tarcze i wymienię płyn na dot 5 |
_________________
|
|
|
|
|
Stalker93
BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 71 Skąd: DLW
|
Wysłany: 01-10-17, 13:55
|
|
|
Zawsze możesz założyć wszystko z E46 328i tak jak ja w przyszłości planuję (jak odłożę $$$). Tutaj zarówno przód jak i tył P&P. No i plus taki (według mnie), że możesz na zimę założyć 16", a nie 17"
EDIT: Obczaiłem właśnie że zrobiłeś swap na B30, więc mogą jednak nie wyrobić |
|
|
|
|
Jestem Piotrek
BMW: E46 330Ci
Imię: Piotr
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 28 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 700 Skąd: Miami Vice
|
Wysłany: 01-10-17, 14:26
|
|
|
Stalker93, no właśnie o to chodzi, że mam B30 na krótkim napędzie i teraz jeszcze dołożyłem 19 cali w 9 i 10J i te hamulce z 320Ci przy hamowaniu z 200km/h to tylko dym z nich idzie |
_________________
|
|
|
|
|
MiszaX3
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E46 1999 320Ci
Dołączył: 17 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-18, 10:02
|
|
|
Przepraszam za odkop, ale mam kilka pytań.
Zakupiłem zaciski z jarzmami. Ogólnie borykam się z tym samym problemem + jedno łożysko już niedomaga. Chciałem wymienić wahacz wzdłużny z piastą, łożyskiem itd. żeby ładnie śmigało wszystko i łatwo było to założyć. Usłyszałem, że... półoś nie będzie pasować do dyfra. Co mogę z tym zrobić? Mam wielki dylemat teraz, gdyż za dłubankę w łożyskach które są aktualnie chłop zawołał 800zł... za koło.
Jakieś pomysły? |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-04-18, 11:04
|
|
|
dobry naciągacz |
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 17-04-18, 19:11
|
|
|
800zl? To chyba gosc kupil świeżo sciagacz do tego i chce splacic. |
|
|
|
|
MiszaX3
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E46 1999 320Ci
Dołączył: 17 Kwi 2018 Posty: 2 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-04-18, 20:15
|
|
|
No właśnie wiem, a chciałbym zrobić to możliwie najbardziej kompleksowo i ograniczyć koszty. Jakie macie pomysły względem zmiany tych hamulców? Bo z ABS już jakoś sobie poradzę |
|
|
|
|
|