Witam, nie mogłem znaleźć konkretnej info na temat ews,u. Może ktoś mi podpowie albo podrzuci link do tematu jak już o tym było.
Mianowicie problem dotyczy swapa, mam motor m43b18, i chce wstawić m52b25. Mam bude z 96 roku, więc rzekomo posiada on fabrycznie ews. Teraz jak kupie m52 z kompletnym ews, to wystarczy go tylko przełożyć? Co dokładnie bedę ewentualnie potrzebował? swap na sprzedaż obejmuje silnik z osprzętem, wiązką, sterownikiem no i ews. o częsci mechaniczne sie nie martwie bo to dam rade ogarnąc. Niechce tylko niespodzianki z immo. Ktoś coś wie o problemach jakie moge napotkać związane z immo?
pytanie 2 bo różne informacje znalazlem, na temat skrzyni biegów i wału. wiadomo że 2,5 było na dużą głowe, a czy sama skrzynia bedzie pasować pod wał z 1,8? lub czy skrzynie moge zostawic swoja z 1,8? jak to wygląda z pasownością wałka atakującego w skrzyni na tarcze sprzęgła? czy skrzynie 1,8 i od 2,5 są zamienne?
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-10-17, 11:31
Być może trzeba by było zmostkować kable od rozrusznika przy wtyczce EWS w fabrycznej instalacji (2 najgrubsze). Nie uzależniaj wyboru M50/M52 od ssamego immo.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 118 Skąd: Radom
Wysłany: 05-10-17, 12:41
Jak masz fabrycznie sterownik EWS a wstawiasz motor bez EWS'a to odpinasz sterownik, mostkujesz dwa kable na wtyczce od EWS'a (prawdopodobnie będzie to czarno-zielony z czarno-żółtym) i śmiga. Ja tak robiłem po swapie z M52 na M50 i było git.
Skrzynie pasują zamiennie. Twoja stara będzie pasować. TDSy mają inny kąt pochylenia skrzyń.
Ok dzięki za info. Juz zakupiony M50B25, narazie ściągam glowice i chce dać do planowania. Jakies propozycje jak można mechanicznie i tanio zwiększyć troszkę moc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach