Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
swap na m52b25 co z ews?
Autor Wiadomość
manio12dzik 


BMW: e36
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Wałcz
  Wysłany: 01-10-17, 11:29   swap na m52b25 co z ews?

Witam, nie mogłem znaleźć konkretnej info na temat ews,u. Może ktoś mi podpowie albo podrzuci link do tematu jak już o tym było.
Mianowicie problem dotyczy swapa, mam motor m43b18, i chce wstawić m52b25. Mam bude z 96 roku, więc rzekomo posiada on fabrycznie ews. Teraz jak kupie m52 z kompletnym ews, to wystarczy go tylko przełożyć? Co dokładnie bedę ewentualnie potrzebował? swap na sprzedaż obejmuje silnik z osprzętem, wiązką, sterownikiem no i ews. o częsci mechaniczne sie nie martwie bo to dam rade ogarnąc. Niechce tylko niespodzianki z immo. Ktoś coś wie o problemach jakie moge napotkać związane z immo?
pytanie 2 bo różne informacje znalazlem, na temat skrzyni biegów i wału. wiadomo że 2,5 było na dużą głowe, a czy sama skrzynia bedzie pasować pod wał z 1,8? lub czy skrzynie moge zostawic swoja z 1,8? jak to wygląda z pasownością wałka atakującego w skrzyni na tarcze sprzęgła? czy skrzynie 1,8 i od 2,5 są zamienne?
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-10-17, 11:46   

Przekładasz DME wraz z EWS, rozbierasz kluczyk i wymieniasz w nim transponder na ten który dostałeś z EWS od sprzedawcy i wszystko śmiga.
_________________

 
 
manio12dzik 


BMW: e36
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Wałcz
Wysłany: 01-10-17, 21:12   

A jak kupie m50 bez ews a moje auto rzekomo może go miec, to mam go usunąć czy moze zostac i nic nie bd robił?
 
 
i_g 


BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 1020
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-10-17, 11:31   

Być może trzeba by było zmostkować kable od rozrusznika przy wtyczce EWS w fabrycznej instalacji (2 najgrubsze). Nie uzależniaj wyboru M50/M52 od ssamego immo.
 
 
plemniczek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 05-10-17, 12:41   

Jak masz fabrycznie sterownik EWS a wstawiasz motor bez EWS'a to odpinasz sterownik, mostkujesz dwa kable na wtyczce od EWS'a (prawdopodobnie będzie to czarno-zielony z czarno-żółtym) i śmiga. Ja tak robiłem po swapie z M52 na M50 i było git.
Skrzynie pasują zamiennie. Twoja stara będzie pasować. TDSy mają inny kąt pochylenia skrzyń.
_________________

 
 
manio12dzik 


BMW: e36
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Wałcz
Wysłany: 06-10-17, 20:33   

Ok dzięki za info. Juz zakupiony M50B25, narazie ściągam glowice i chce dać do planowania. Jakies propozycje jak można mechanicznie i tanio zwiększyć troszkę moc?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14