Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygotowanie samochodu przed Swapem
Autor Wiadomość
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
  Wysłany: 29-11-17, 14:39   Przygotowanie samochodu przed Swapem

Cześć Panowie. Posiadam BMW e36 1.8is.


Otóż tak, planuję Swapa na drugi rok. Więc zastanawiam się co mógłbym przerobić i przygotować samochód na Swap'a 2.8 lub 4.4 v8 (myślę jaki silnik) dodam że samochód nie będzie używany praktycznie w zimę. Auto przerabiane na klasyka :P


Zastanawiam się, cały czas co pierw zrobić myślałem nad całym zawieszeniem wraz z hamulcami i inne pierdoły ale zauważyłem że jak mam przygotować samochód na silnik 4.4 v8 to i tak będzie samochód zaś przerabiany bo wszystko w tym silniku jest na styk w bmw e36 wiecie chyba o co chodzi? Bo z 2.8 nie ma takich problemów.


To tak jak wyżej co wymienić przy 4.4 v8 a przy 2.8? Bo najpierw zawieszenie, poźniej lakierowanie i swap dobra kolejność??
 
 
Saymon 


BMW: E36
Imię: Szymon
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 73
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-11-17, 20:13   

No i wzmocnienia wózka :P
 
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 29-11-17, 21:21   

Nie myślałeś nad M54b30? Swap o wiele łatwiejszy od V8 a silnik całkiem przyjemnie daje radę w E36.
Przy okazji z E46 możesz wziąć kompletny układ hamulcowy. Planujesz całe auto lakierować czy tylko komorę silnika?
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 29-11-17, 23:47   

Przemek23zip napisał/a:
Nie myślałeś nad M54b30? Swap o wiele łatwiejszy od V8 a silnik całkiem przyjemnie daje radę w E36.
Przy okazji z E46 możesz wziąć kompletny układ hamulcowy. Planujesz całe auto lakierować czy tylko komorę silnika?



No szczerze nie myślałem i to jest silnik 231 konny?

Samochód będzie miał zmieniany kolor na inny więc komorę silnika te trzeba będzie polakierowac.
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 29-11-17, 23:48   

Saymon napisał/a:
No i wzmocnienia wózka :P



Coś może więcej jeszcze powiedz ;)
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-17, 00:15   

Robisz swap na 4.4 a chcesz iść w klasyka to się kupy nie trzymie kolego :P

A tak pozatym słaby dział wybrałeś jak na taki temat :D
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 353
Skąd: Żary
Wysłany: 30-11-17, 10:03   

shajah napisał/a:
Przemek23zip napisał/a:
Nie myślałeś nad M54b30? Swap o wiele łatwiejszy od V8 a silnik całkiem przyjemnie daje radę w E36.
Przy okazji z E46 możesz wziąć kompletny układ hamulcowy. Planujesz całe auto lakierować czy tylko komorę silnika?



No szczerze nie myślałem i to jest silnik 231 konny?

Samochód będzie miał zmieniany kolor na inny więc komorę silnika te trzeba będzie polakierowac.


tak, to ten silnik. swap nie jest trudny, finansowo wyniesie o wiele mniej. Fakt v8 w E36 robi szal, ale ilosc pracy przy swapie mnie zniecheca. Swoja droga zrobic to profesjonalnie a nie tylko "wrzucic' ten silnik to dwa inne tematy...
Co do lakierowania to i tak skoro auto bedzie cale malowane to bedziesz musial wyjac silnik, aby pomalowac komore.
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 30-11-17, 10:13   

Szczurek napisał/a:
Robisz swap na 4.4 a chcesz iść w klasyka to się kupy nie trzymie kolego :P

A tak pozatym słaby dział wybrałeś jak na taki temat :D



No właśnie wiem. To co proponujesz do jazdy tak kilka razy w tygodniu i bez driftow tylko czasami na mokrym można się pobawić bo na suchy asfalt szkoda opon i całe zawieszenie w pizdę dostaje.


Mam jeszcze jeden problem otóż sprawdzałem miernikiem lakieru lewą stronę drzwi i okazało się że jest tam 1000 mikrom nie wiem jak to się mówi oraz maska przednia tak samo szpachli od :cenzura: pewnie opłaca się to naprawiać czy sprzedać tego mojego zloma i kupić BMW E36 1.6 z dobra blacha a pozniej swap zrobi się?
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 30-11-17, 10:20   

Przemek23zip napisał/a:


tak, to ten silnik. swap nie jest trudny, finansowo wyniesie o wiele mniej. Fakt v8 w E36 robi szal, ale ilosc pracy przy swapie mnie zniecheca. Swoja droga zrobic to profesjonalnie a nie tylko "wrzucic' ten silnik to dwa inne tematy...
Co do lakierowania to i tak skoro auto bedzie cale malowane to bedziesz musial wyjac silnik, aby pomalowac komore.



Aktualnie właśnie myślę nad 2.8 ale zobaczymy jak dobieram jeszcze kasę to można by było v8 zajebał i dodam że SWAP silnika chce powierzyć firmie która się zajmuję na codzien swapami ale cena jest duża.

Jeżeli bym kupił drugie BMW E36 1.6 z niemiec to w garażu wyjmę ten silnik sam i przygotuje samochód do malowania bo ten aktualnie co mam to był stuknięty bokiem od strony kierowcy i szpachli co nie miara ;d ale ładnie samochód się prezentuje ale sama świadomość że auto powypadkowe to wiesz. I w między czasie ten co aktualnie mam to bym sprzedał jakbym zrobił ten co będzie stał w garażu
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-17, 10:55   

Kolego wyleję Ci kubeł zimnej wody na główkę :P


Aby zrealizować taki projekt o jakim mowa trzeba mieć worek pieniędzy mnóstwo czasu a do tego wszystkiego nieziemską cierpliwość :]


Podstawa do takiego działa to zdrowa buda a takiej pewnie w e36 nie znajdziesz tylko mniej lub bardziej rudawą :P Taką budę musisz dobrowadzić do stanu najlepiej idealnego tak by nie było żadnych ognisk korozji pozjadanych progów itd... Jak już zrobisz tak odrestaurowaną budę to możesz myśleć o lakierowaniu całości i następnych krokach czyli swapie silnika zawiasie itd


Zweryfikuj stan Swojej budy i na chłodno podejmij decyzję... powiadasz iż tysiące pokazuje czujnik ale elementy można wymienić...


Od razu podpowiem iż taki projekt to nie są pieniążki rzędu 20-30 tysiączków tylko grubo więcej :)





nie dziękuj - kliknij pomógł :)
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 30-11-17, 12:14   

Szczurek napisał/a:
Kolego wyleję Ci kubeł zimnej wody na główkę :P


Aby zrealizować taki projekt o jakim mowa trzeba mieć worek pieniędzy mnóstwo czasu a do tego wszystkiego nieziemską cierpliwość :]


Podstawa do takiego działa to zdrowa buda a takiej pewnie w e36 nie znajdziesz tylko mniej lub bardziej rudawą :P Taką budę musisz dobrowadzić do stanu najlepiej idealnego tak by nie było żadnych ognisk korozji pozjadanych progów itd... Jak już zrobisz tak odrestaurowaną budę to możesz myśleć o lakierowaniu całości i następnych krokach czyli swapie silnika zawiasie itd


Zweryfikuj stan Swojej budy i na chłodno podejmij decyzję... powiadasz iż tysiące pokazuje czujnik ale elementy można wymienić...


Od razu podpowiem iż taki projekt to nie są pieniążki rzędu 20-30 tysiączków tylko grubo więcej :)





nie dziękuj - kliknij pomógł :)





Owszem jeżeli zrobię swapa na 4.4 v8 to 20 tysięcy muszę wyłożyć ale czekam na razie i wszystko kalkuluje i jeżeli 2.8 i lakierowanie wraz z blacharka to około 20k muszę wydać bez robienia środka czyli Vadery ale spokojnie z czasem się to zrobi. Oczywiście że jak bym 4.4 v8 :cenzura: i lakierowanie to 30-35 tys nie moje i też bez robienia wnetrza.


Co do blacharki to progi do robienia, podłoga nie wiem w jakim jest stanie ale też pewnie ruda małpa rozprzestrzenia się z prędkością światła ;) i przecież byl bok pukniety to musiałbym drzwi wymienić i maskę a to się już nie kalkuluje to wtedy przy swapie 2.8 i lakierowaniu będę miał większe wydatki.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-17, 16:07   

Kwoty jakie podałeś to kwoty w bardzo optymistycznym wariancie :cwaniak:


Zawsze wyjdą jakieś kwiatki i nie wydatki których nie przewidzisz ;)
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 30-11-17, 17:57   

Szczurek napisał/a:
Kwoty jakie podałeś to kwoty w bardzo optymistycznym wariancie :cwaniak:


Zawsze wyjdą jakieś kwiatki i nie wydatki których nie przewidzisz ;)




To na pewno. Przez to dlatego chcę kupić druga bmke w lepszym stanie i z Niemiec sprowadzę i BMW znalazłem bez zadnnych mpakoetow zwykle coupe 1.6. mi tylko chodzi o budę i rocznik minimum 1995 bo lepsze wyposażenie są jak zauwazylem. I plan jest taki rozbieram ten samochód co sprowadziłem i rozbieram drugie moje auto i wszystkie najlepsze plastiki boczki drzwi i inne pierdoły które będą lepsze dam do tego Niemca a tego mojego posklejam silikonem haha ;) bo parę części połamane przeze mnie. Dobry pomysł z tym czy moja wyobraźnia jest zbyt duża ? Hehe
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-17, 21:19   

Może i dobrze myślisz ale mam wrażenie że wszystko łatwo Ci przychodzi a tak nie będzie. Ten projekt będzie na pewno trwać długo a co za tym idzie ? Musi wystarczy Ci cierpliwości. Dlaczego tak chłodno podchodzę do takich projektów ? Ano to proste... widziałem już setki projektów i tych poczętych i tych zaplanowanych :P Jakie to nie miały być oh i ah fury a co było po upływie nawet nie wielkiego czasu ? Auto wystawione na sprzedaż bądź kompletna cisza...



Jeśli masz zamiar to zacząć to kup jak najzdrowszy egzemplarz a następnie doprowadź budę do perfekcji i dalej będziesz myślał :P


Często przy takich projekt jak już buda jest wporządku to dokupuje się anglika i wtedy masz autko po kosztach i wszystko czego potrzebujesz do swapa a resztę gratów dajesz na handel i zawsze coś się zwróci :]
 
 
shajah 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 27
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 30-11-17, 23:13   

Tak wiem wiem łatwo powiedzieć a trudniej zrealizować hehe


A co do swapa to ja nie mam sprzętu żeby go sam zrobić i dlatego firma mi to zrobi. A ja też nie mam zbytnio czasu na takie zabawy co idzie zrobić to zrobię owszem.



Ale ja chcę tak zrobić ten aktualny samochód tak żeby był posklejany i pójdzie w :cenzura: do żyda i muszę się spieszyć bo ruda już na nadkolach się pokazuje ;(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14