Teraz mnie pewnie większość zje ale trudno, widziałem na forum że są projekty na samym gazie bez benzyny czy idzie coś takiego wykonać? Wiadomo koszty sterownika i strojenia idą w dół A jest to projekt na niski budżet
BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan Pomógł: 56 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Lut 2013 Posty: 3346 Skąd: ten dym ?
Wysłany: 17-12-17, 15:08
Goldensv32, Tyle Kolego, że można oszczędzać ale kurde zaraz zobaczę Twój post : czy kolanka muszą być silikonowe czy mogę je ze szwagrem wystrugać z kawałka choinki
Imię: Kuba Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 276 Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 17-12-17, 15:50
Wciąż nie rozumiem z czym masz problem. Chce tanio uturbić 1.6, dla zabawy, dla nauki, dla ciekawości, więc nic dziwnego, że chce to robić po taniości. Nie widzę w tym nic złego. Rozumiem, gdyby budował showcar'a, mógłbyś się wtedy czepiać.
Nie będzie tu 300hp czy więcej ma to być tani project który da mi trochę doświadczenia i zabawy, nie ukrywam że za samochód dałem grosze i nawet gdy by ten się rozleciał to nie będzie mi go tak strasznie szkoda a w razie czego potem tylko swap^^
Nie wiem czy słyszałeś ale ktoś kiedyś powiedział "Kto pyta nie błądzi" dlatego jeśli ktoś miał z tym jakieś doświadczenie to ja nie będę się musiał męczyć z tym sam tylko skorzystam z czyjegoś doświadczenia
Pozdrawiam
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 17-12-17, 20:41
Łap treść z innego forum Gdzie chłopak sam turbi e36 i wypowiedział się na temat kosztów.
Cytat:
"Hmm, to są trochę takie dywagacje w tym momencie, ale spróbujmy.
Po pierwsze - nie jest ważne czy zrobisz 300, 350, 400, 450 czy 500. Koszty będą mniej więcej te same.
Zakładając, że jedynie odprężamy silnik kanapką (bez remontu) to na sam początek (ceny orientacyjne, mniej więcej):
- przekładka z 200zł
- dwie uszczelki pod głowicę 300zł
- śruby głowicy 150
- głowica do planowania, sprawdzenia i tak dalej, powiedzmy 500
Czyli, już mamy powiedzmy te 1200zł. Silnik gotowy na dmuchanko, załóżmy tego 1.0b i 400km, które nas interesują.
Teraz ta ciekawsza część, turbo:
- kolektor wydechowy - tu opcja od tani żeliwniak 500zł po wydumane rurowce za 3000zł. wybierzym opcję pośrednią i niech nas kosztuje 1500zł
- turbo - tu jest od groma, od używek za powiedzmy 1000zł po markowe produkty za 8000zł. wybieramy standardowo GT30/GT35. 1500zł
- wastegate - od chińczyków po ori Tial czy Turbosmart - 350 - 2000zł. Bierzemy chinola za 350zł.
- blow-off - 200zł
- intercooler - 300zł
Tu z grubsza mamy nasz turbokit. Czyli kolejne 3850zł + poprzednie 1200zł. Upraszczamy do równego, wydaliśmy 5000zł. A tak na dobrą sprawę nic jeszcze nie mamy.
Dokupujemy kolejne pierdoły, trochę rurek, trochę silikonów. Tu ciężko policzyć bo koszt rury czy kolanka z nierdzewki jest różny od dostawcy. Wezmę ceny ze standardowej tuningowni (czyli drogo):
- metr rury 2.5" - 50zł
- kolanko silikonowe 2.5" - 50zł
Mniej więcej wychodzi, że potrzebujemy w idealnym przypadku 4 kolanka (turbo, ic, ic, przepustnica). Kupujemy 2m rury + 4 kolanka. 300zł. Zaokrąglam cała sumę w górę (potrzebujemy jeszcze obejmy), wydaliśmy 5500zł.
Mamy już mniej więcej nasz setup. Ale to nie koniec. Z droższych rzeczy potrzebujemy wtryski, 630/850cc to powiedzmy 1500zł. No i mamy 7000zł. Do szczęścia brakuje nam pompy paliwa (seria z trudem do 300koni dojedzie), DW200 500zł. Wydaliśmy 7500zł. No i w tym momencie niby już jest wszystko fajnie. Mamy prawie wszystko. I booom, nie mamy.
Brakuje nam wydechu. Najlepiej 3 cale. Pi razy okno 2000zł. Suma: 9500zł.
Kolejny punkt na liście to sprzęgło. Też trzeba liczyć te 1500zł-3000zł. 11000zł daje nam tańsza opcja.
I zostaje nam elektronika. Czymś to trzeba spiąć. Opcja tańsza:
- DET3 700zł, sonda AFR z kontrolerem 1000zł, egt 250zł. Razem 2000zł
- EMU + AFR + EGT + Bluetooth + Mac = 3500zł
Przy tańszej opcji mamy 13000zł.
Problem w tym, że to ceny praktycznie za materiał. Ktoś to musi jeszcze poskładać, podpiąć i wystroić. Robocizny nie wyceniam, bo się nie znam. Natomiast za strojenie biorą 2000+.
Ja zawsze mówię, że bez 15000zł nie ma co podchodzić do tematu. Turbo jest taką zabawą, że nie zrobisz na raty. Większość elementów trzeba włożyć od razu żeby to działało i można było jeździć. Ja obecnie robię trochę na raty, bo turbo na seryjnym silniku i z seryjną instalacją. Ale ja wiem, że tego nie można chłostać i posłuży tylko na dojazdy w miejsca na kolejne roboty. Co jest ważne, licząc koszty, należy uwzględnić kilka tysięcy zł poślizgu. Coś może nie działać wyciągnięte wprost z pudełka (wastegate, turbo). Coś może nie wytrzymać montażu, możemy popełnić błędy przy montażu i trzeba będzie coś dokupić.
Da się zrobić taniej oczywiście, na używkach, czekając na okazje i tak dalej. Drogi są różne, a podane wyżej koszty to zwykle ceny z popularnych sklepów tuningowych."
Dzięki wielkie za wstawienie, z wszystkim sobie poradzę tylko z tym strojeniem może być problem bo będzie mnie to kosztować więcej niż cały samochód z turbo :/
BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan Pomógł: 10 razy Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 131 Skąd: z Południa
Wysłany: 18-12-17, 20:53
Goldensv32 napisał/a:
Nie ma na to jakiejś tańszej alternatywy?
Jest te ceny które masz podane to do profesjonalnego uturbienia auta .
Zrób sobie listę części które musisz kupić a co zrobisz we własnym zakresie .
Np. - Intercooler nie musi być z FMIC tylko jakaś używka do 100zł np Mondeo
- Wtryski też możesz kupić z saaba lub volwo to koszt 100-150zł za komplet
- Kolektor wydechowy potrafisz pospawać to masz tylko koszt flanszy u mnie chcą około 12zł
za otwór bez materiału .
- Wydech do twojego 1,6 turbo - dobrą opcja jest z 2,5tds pełen przelot bez kombinowania
pasuje .
- itd..
Są rzeczy które kupił bym nowe jak Det3 oraz kwestia strojenia to koszta zależne od firmy od 1,5tyś w górę .
Dzięki za odzew do kupienia będę miał jedynie wtryski złączki i flansze(chyba że ktoś ma rysunek techniczny flanszy pod kolektor do m40)
Z tego co widzę posłucham bardziej doświadczonych i zakupie det3 może znajdę coś nowego od kogoś.
Duży jest problem z wystrojeniem tego samemu czy łatwiej niż wystroić jest coś wysadzić?
BMW: E36
Imię: Łukasz
Silnik: m50b25nv
Nadwozie: Sedan Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 10 Maj 2017 Posty: 104 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 19-12-17, 21:22
Goldensv32, Tak przeglądnąłem cały temat i się zastanawiam, czy nie lepiej wrzucić jakiegoś m50, nawet i 2.0 i wtedy zacząć mody? Bo jak tak patrzę na koszta uturbienia to taki silnik będzie stanowił "tylko" dodatkowe 20-30% kosztów całkowitych. M50 daje już więcej możliwości i nie powinno się tak szybko rozpaść. Kiedyś widziałem temat biturbo B20 majstra z Biłgoraja.
Przemyśl sobie sprawę dokładnie, żeby się nie okazało, że wydasz masę siana, a finalnie okaże się, że silnik zdechnie, albo nie będzie to fajnie hulać..
Ewentualnie 1.8is i kompresor.
Do obydwu tematów będziesz miał więcej info, co, gdzie, jak, z czym, co z czego podejdzie itd itp, a i używanych części będzie więcej;)
Hurr*a, ale mi epopeja wyszła;d
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach