M52B28 problem z mocą/obrotami |
Autor |
Wiadomość |
PanKaszel
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 23 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 25-02-18, 23:10
|
|
|
Słyszałem, że takie zachowanie jest związane również z niedziałającym czujnikiem położenia wałka. Czy podpięcie ponowne pod inpe teraz wskaze przyczyne? Jeżeli tak to jakich odczytów szukać? |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-02-18, 12:33
|
|
|
na kompie przede wszystkim trzeba zweryfikować |
|
|
|
|
PanKaszel
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 23 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 02-03-18, 13:15
|
|
|
Komputer nie pokazał błędu czujnika wałka, czujnik wału jest sprawny. Odczyt z czujnika wałka rozrządu był. Mechanik powiedział, że odczyt z wałka jest w stopniach i podawał 0.60 stopnia. |
|
|
|
|
PanKaszel
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 23 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 05-03-18, 22:59
|
|
|
Pany i Panewki czujnik wałka wymieniony. Tutaj mam pytanie, czy w waszych M52B28 na dolocie Ori M52! Jest różnica w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 3k? Mam porownanie tylko do pracy 2.8 na dolocie z M50 i różnica i ogromną i nie wiem, czy to ja mam dalej coś nie tak, czy tak 2.8 ma chodzić, że do 3k sobie biegnie, a od 3k łapie sprint jak ten Bolt zczaicie porównanie. |
|
|
|
|
PanKaszel
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 23 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 08-03-18, 23:20
|
|
|
Odkryłem dzisiaj coś ciekawego. Kiedy sezonie się do podłogi to motor się zamula. W przypadku kiedy przyspieszam na polgazie samochód przyspiesza o niebo lepiej i sie nie dławi, na dniach ściągam przepustnice i sprawdzam czy tam się nie kryje przyczyna. |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-03-18, 19:22
|
|
|
ściągać to sobie możesz, podpięcie na komputer i sprawdzenie parametrów czyli tps i przepłwka
ewentualnie lewe powietrze moze byc |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
bartolomeorts
BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 753 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-04-18, 15:59
|
|
|
Zamiast robić nowy temat może podłącze się pod ten bo problem podobny.
Od jakiegoś czasu mam wrażenie że samochód ma mula do tych 3, 3/5k obrotów, strzela z wydechu czasem po puszczeniu gazu i ciężej odpala na ciepłym.
Na komputerze wyskoczyly następujące bledy:
65- czujnik położenia wałka rozrządu
201- Lambda regulacja Bank 2 przed kat
203- Lambda regulacja Bank 2 za kat
212- VANOS Bank 1 -mechaniczne
Od czego proponujecie zacząć? |
_________________ Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052 |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-04-18, 18:13
|
|
|
Skasuj błędy i sprawdź czy wrócą te same |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 12-04-18, 20:28
|
|
|
Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Adikocw
BMW: E36 328
Imię: Adrian
Silnik: M52b28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy Wiek: 30 Dołączył: 13 Cze 2014 Posty: 1229 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-04-18, 00:03
|
|
|
Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ? |
_________________ Jak raz w to wdepniesz nie rzucisz tego za nic, nie ważne czym by cie straszyli co by ci zabrali to nie zna granic. Upór siłą oddanych, niby nigdzie nas nie słychać, a wciąż jazdę zmieniamy ! BMW <3
Moje byłe Cabrio
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=42770
Obecny Turas Zapraszam do oglądania i komentowania
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56159
|
|
|
|
|
bartolomeorts
BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 753 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-04-18, 09:44
|
|
|
MIKUr1 napisał/a: | Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa. |
No trochę za głośno chyba pracują.. do tego czasami nagle zaczynają falować obroty jak stanę na światłach itp, no i przy niskiej prędkości gdy wcisnę sprzęgło obroty czasem potrafią bardzo spaść, ze dwa razy nawet auto mi zgasło.
Adikocw napisał/a: | Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ? |
Na gałce widać jakieś tam drżenie. Do tego przy odpaleniu potrafi dosyć mocno zaśmerdzieć paliwem. |
_________________ Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052 |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 13-04-18, 10:27
|
|
|
Chyba to za mało Jak znasz auto to powinno to być dla Ciebie WYRAŹNIE cykanie. Komp --> kasowanie błędów --> obserwacja, który błąd pojawi się pierwszy. Tak czy siak, albo do wymiany czujnik wałka, albo Vanos do regeneracji. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 13-04-18, 10:43
|
|
|
Kurde też mam podobne objawy, daje z wydechu niedopalonym paliwem zaraz po odpaleniu i lekkie wibracje na gałce zmiany biegów, w dodatku trzyma wolne obroty na poziomie 500obr/min chociaz moze to przekłamane wskazanie zegarów. Tak czy inaczej żadnych błędów nie wywala, ani lambd ani czujnika położenia wałka. Na ciepłym pali jak szalony. Chyba sprawdzę jeszcze raz live data na inpie może czegoś się dopatrzę. Jakby co to zaśmiecę temat screenami Z moim szczęściem to sie zaraz okaże, że to niedomykające się zawory albo mała kompresja na któryś garach
Edit:
TP położenie za co odpowiada?
|
_________________
|
|
|
|
|
bartolomeorts
BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 753 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-18, 12:14
|
|
|
Czujnik wałka lepiej kupić używkę ori czy zamiennik? Bo gdzieś tam słyszałem że zamienniki niby nie działają prawidłowo?
Czy jednak zostaje zakup nowego ori za około 400-500zł? |
_________________ Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052 |
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-04-18, 14:09
|
|
|
Ja bym poszedł w używkę bo nie słyszałem aby jakiś zamiennik był dobry. |
|
|
|
|
|