Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
M52B28 problem z mocą/obrotami
Autor Wiadomość
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-02-18, 23:10   

Słyszałem, że takie zachowanie jest związane również z niedziałającym czujnikiem położenia wałka. Czy podpięcie ponowne pod inpe teraz wskaze przyczyne? Jeżeli tak to jakich odczytów szukać?
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-02-18, 12:33   

na kompie przede wszystkim trzeba zweryfikować :)
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 02-03-18, 13:15   

Komputer nie pokazał błędu czujnika wałka, czujnik wału jest sprawny. Odczyt z czujnika wałka rozrządu był. Mechanik powiedział, że odczyt z wałka jest w stopniach i podawał 0.60 stopnia.
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 05-03-18, 22:59   

Pany i Panewki czujnik wałka wymieniony. Tutaj mam pytanie, czy w waszych M52B28 na dolocie Ori M52! Jest różnica w dolnym zakresie obrotów, a powyżej 3k? Mam porownanie tylko do pracy 2.8 na dolocie z M50 i różnica i ogromną i nie wiem, czy to ja mam dalej coś nie tak, czy tak 2.8 ma chodzić, że do 3k sobie biegnie, a od 3k łapie sprint jak ten Bolt zczaicie porównanie.
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 08-03-18, 23:20   

Odkryłem dzisiaj coś ciekawego. Kiedy sezonie się do podłogi to motor się zamula. W przypadku kiedy przyspieszam na polgazie samochód przyspiesza o niebo lepiej i sie nie dławi, na dniach ściągam przepustnice i sprawdzam czy tam się nie kryje przyczyna.
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-03-18, 19:22   

ściągać to sobie możesz, podpięcie na komputer i sprawdzenie parametrów czyli tps i przepłwka
ewentualnie lewe powietrze moze byc
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
bartolomeorts 



BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 753
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-18, 15:59   

Zamiast robić nowy temat może podłącze się pod ten bo problem podobny.
Od jakiegoś czasu mam wrażenie że samochód ma mula do tych 3, 3/5k obrotów, strzela z wydechu czasem po puszczeniu gazu i ciężej odpala na ciepłym.
Na komputerze wyskoczyly następujące bledy:
65- czujnik położenia wałka rozrządu
201- Lambda regulacja Bank 2 przed kat
203- Lambda regulacja Bank 2 za kat
212- VANOS Bank 1 -mechaniczne

Od czego proponujecie zacząć?
_________________
Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-18, 18:13   

Skasuj błędy i sprawdź czy wrócą te same ;)
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 12-04-18, 20:28   

Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Adikocw 



BMW: E36 328
Imię: Adrian
Silnik: M52b28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 1229
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-18, 00:03   

Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ?
_________________
Jak raz w to wdepniesz nie rzucisz tego za nic, nie ważne czym by cie straszyli co by ci zabrali to nie zna granic. Upór siłą oddanych, niby nigdzie nas nie słychać, a wciąż jazdę zmieniamy ! BMW <3

Moje byłe Cabrio ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=42770

Obecny Turas ;) Zapraszam do oglądania i komentowania ;)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56159
 
 
bartolomeorts 



BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 753
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-18, 09:44   

MIKUr1 napisał/a:
Wrócą na pewno. Lambdy wywaliło przez nieprawidłowy kąt wałka ssącego. Albo padnięty Vanos generuje błąd czujnika, albo padnięty czujnik powoduje błąd Vanosa. Wtryski głośno cykają? Błędy skasować i obserwować, czy najpierw pojawia się błąd wałka czy Vanosa.


No trochę za głośno chyba pracują.. do tego czasami nagle zaczynają falować obroty jak stanę na światłach itp, no i przy niskiej prędkości gdy wcisnę sprzęgło obroty czasem potrafią bardzo spaść, ze dwa razy nawet auto mi zgasło.

Adikocw napisał/a:
Szczelanie z wydechu to obstawiam któryś z wtysków Ci szwankuje. Nie trzęsie Ci delikatnie budą na biegu jałowym ?


Na gałce widać jakieś tam drżenie. Do tego przy odpaleniu potrafi dosyć mocno zaśmerdzieć paliwem.
_________________
Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 13-04-18, 10:27   

Chyba to za mało ;) Jak znasz auto to powinno to być dla Ciebie WYRAŹNIE cykanie. Komp --> kasowanie błędów --> obserwacja, który błąd pojawi się pierwszy. Tak czy siak, albo do wymiany czujnik wałka, albo Vanos do regeneracji.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-04-18, 10:43   

Kurde też mam podobne objawy, daje z wydechu niedopalonym paliwem zaraz po odpaleniu i lekkie wibracje na gałce zmiany biegów, w dodatku trzyma wolne obroty na poziomie 500obr/min chociaz moze to przekłamane wskazanie zegarów. Tak czy inaczej żadnych błędów nie wywala, ani lambd ani czujnika położenia wałka. Na ciepłym pali jak szalony. Chyba sprawdzę jeszcze raz live data na inpie może czegoś się dopatrzę. Jakby co to zaśmiecę temat screenami :D Z moim szczęściem to sie zaraz okaże, że to niedomykające się zawory albo mała kompresja na któryś garach :lol:

Edit:

TP położenie za co odpowiada?



_________________

 
 
bartolomeorts 



BMW: 320i e36
Imię: Bartek
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 753
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-18, 12:14   

Czujnik wałka lepiej kupić używkę ori czy zamiennik? Bo gdzieś tam słyszałem że zamienniki niby nie działają prawidłowo?
Czy jednak zostaje zakup nowego ori za około 400-500zł?
_________________
Moje E36 http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=18052
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-04-18, 14:09   

Ja bym poszedł w używkę bo nie słyszałem aby jakiś zamiennik był dobry.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14