Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[e46] Błąd nr 8 i 124
Autor Wiadomość
storm2k4 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 325
Silnik: m54
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-18, 15:02   [e46] Błąd nr 8 i 124

Witam

Posiadam silnik m54 2.5 192km automat. Falują mi obroty na biegu jałowym , na zimnym silniku znacznie bardziej jak rozgrzanym. Słaba moc przy niskich obrotach. Spalanie 14L w mieście i w trasie również sztywno stoi na 14L. Wcześniejsze spalanie 14 miasto 11 trasa.
Po podłączeniu Inpy wyskakiwały na początku błędy nr 8 przepływomierza oraz 127 i 128 sondy zbyt bogata mieszanka. DISA przez cały czas pozostawała otwarta ( w niskich obrotach i powyżej 4k), wymieniłem DISA na używkę. Po wymianie DISA wyskakują błędy 8 przepływki i 124 błąd DISY, DISA dalej jest przez cały czas otwarta przy niskich obrotach oraz powyżej 4krpm.
Żadna z dwóch DISA nie reaguje na komendę aktywacji w INPA, nie zamyka klapki tzn. że obydwie DISA są niesprawne ? Napięcie na kostce przy DISA jest.
Przepływomierz - odpalam silnik, odpinam kostkę przepływki i raz silnik reaguje i falują przez moment obroty ( rzadko) a innym razem kompletnie brak reakcji. Podłączyłem inny sprawny przepływomierz od kumpla od 2.2 m54, odpaliłem samochód, po chwili odłączam wtyczkę przepływki obroty spadają i silnik przygasa za każdym razem, raz nawet zgasł. Natomiast DISA z inną przepływką w dalszym ciągle 0 reakcji, pozostaje otwarta.

Jeżeli dobrze rozumiem, to nie sprawna DISA może generować błąd niesprawnej przepływki, i odwrotnie niesprawny przepływomierz może generować błędne wartości przez to DISA nie reaguje. Zgadza się ?

Czy ktoś ma jakieś sugestie i mógłby pomóc ? Podejrzewam, ze przepływomierz i obydwie DISA są nie sprawne.

Dodam, że odma i węże są nowe oryginał, szczelne. Cały dolot szczelny, silniczek krokowy sprawny i wyczyszczony, przepustnica tak samo. Vanos nie grzechocze i jest po wymianie uszczelniaczy 5k km temu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 15