Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 rolowanie nadkoli
Autor Wiadomość
Dragor 



BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 427
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-02-18, 14:04   E36 rolowanie nadkoli

Siemanko mam do was pytanie mianowicie krok po kroku żeby mi ktoś opisał jak się roluje nadkola zakupiłem juz rolkę zakupiłem tez opalalarke aby podgrzać nie trzeba dużo mam skrrecony negatyw na 3 stopnie to chyba max, lecz Dare RS trochę wystają z tad musze trochę rolowac :)
_________________

 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 26-02-18, 19:37   

Dragor napisał/a:
z tad
stąd :P

Przygotuj nadkole - z samego rantu wywal ori zabezpieczenie / fluid, który tam jest.
Możesz go lekko rozchylić w drugą stronę, co by łatwiej byłoby go wypruwać.
Mocujesz rolkę - podgrzewasz z zewnątrz i wewnątrz nadkole.
I teraz kwestia dostosowania odpowiedniego kąta nachylenia samej rolki. Na początku sugerowałbym delikatnie byś nabrał wprawy i sam zobaczył jak metal się zachowuje. Później można mocno dokręcić ramię i wypychać rant ;)

Na koniec nie zapomnij na nowo zabezpieczyć rantu :ok:
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
Dragor 



BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 427
Skąd: Małopolska
Wysłany: 26-02-18, 21:28   

Qczy, sorki za błąd szybko pisałem xd gdzie jest dokladnie ten fluid o którym mówisz w tym zagięciu od środka co jest nadkole wzdłuż podgiete ? Jeśli tak to gdy go już wyciągnę to co potem muszę to zagięcie odgiąć i dopiero w tedy rolować czy nic nie ruszać i od razu rolować ? :)
_________________

 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 27-02-18, 08:59   

Nie jestem na 100% pewny czy owy fluid jest również w E36 :hm:
Odginasz rant do siebie - wywalasz zawartość - i możesz rolować i dać nowy fluid w szparę.

Ja na początku zostawiłem ten fluid. Jest on na tyle twardy, że nie byłem w stanie nic zrolować, ponieważ stawiał taki opór...

Spokojnie dasz radę - kwestia myślę 1-1,5h na stronę ;)
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
Blitz 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 417
Skąd: Opole
Wysłany: 27-02-18, 12:33   

Qczy napisał/a:
Nie jestem na 100% pewny czy owy fluid jest również w E36


Jest. U mnie był mega twardy i też długo mi zajęło zanim go podgrzałem i wydrapałem (bez podgrzania nie ma szans). Z maszynką zaczynasz od najmniejszego "wyparcia". Żeby rolka lekko dotykała rantu. Lecisz prawo-lewo razem z opalarką, potem delikatnie podkręcasz kąt na większy względem piasty i znowu prawo lewo. Tylko na spokojnie, nie na szybko bo lakier popęka. I tak aż do spłaszczenia.

Ja po wyciągnięciu starej konserwacji, napchałem nowej w rant i zaginałem. Rolkę okleiłem taśmą żeby się nie brudziła. Do czasu jak konserwacja "złapała" to rant był już zagięty (po zagięciu już niestety nie dojdziesz w kant z konserwacją)
 
 
Dragor 



BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 427
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-02-18, 12:58   

Panowie a czym naj lepiej wyskrobać starą konserwację ? I czym odgiąć rant żeby ją wydłubać i czy ten rant zagięty musi być całkiem odgięty aby zacząć rolować rolką ? :)
_________________

 
 
Blitz 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 417
Skąd: Opole
Wysłany: 27-02-18, 13:01   

Dragor napisał/a:
Panowie a czym naj lepiej wyskrobać starą konserwację ? I czym odgiąć rant żeby ją wydłubać i czy ten rant zagięty musi być całkiem odgięty aby zacząć rolować rolką ?


Kurde, przy takich pytaniach może być ciężko żebyś to ogarnął. Wydrapać możesz np. śrubokrętem płaskim. ale musi być podgrzana, sam musisz widzieć czy wychodzi czy nie. Nie ma być odgięty, przecież rolujesz na płasko więc rant zewnętrzny + wewnętrzny muszą być równoległe - praktycznie musisz je zespolić, nałożyć na siebie. . Jak masz ori błotnik to nic nie odginaj, bez problemu dojdziesz do tej konserwacji. Po wyciągnięciu grzej i jedź rolką od dołu do góry. Od dolnej części rantu wewnętrznego do górnej wraz z powiększaniem kąta maszynki względem piasty.
 
 
Blitz 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 417
Skąd: Opole
Wysłany: 27-02-18, 13:04   

https://www.youtube.com/watch?v=RUv9YPd_0Zc

Od 2:24 masz przykład błotnika podobny do E36. Zerknij jak to gość robi. Idzie od dołu kanta do góry.
 
 
PoliniSpeed 



BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 395
Skąd: Łoniów
Wysłany: 27-02-18, 13:41   

Qczy, Panowie jaki fluid..... Fluidol, bo taka pełna nazwa tego środka to preparat do zabezpieczania profili wewnętrznych na bazie róznych wosków i czasem olei ;) :lol:

W rancie masz zwykłą mastykę, pod która łatwo wchodzi ruda jak ulegnie miejscowemu zniszczeniu.
Opalarka i coś tępego. Jak weżmiesz coś mega ostrego porobisz niezły sajgon w rancie ;)
_________________
Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę :D
 
 
Dragor 



BMW: E36 316i 318i 320i
Imię: Piotrek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 24 Sie 2016
Posty: 427
Skąd: Małopolska
Wysłany: 27-02-18, 13:47   

Ostatnie pytanie jaki polecacie środek do konserwacji juz po zrolowaniu macie cos sprawdzonego :)
_________________

 
 
PoliniSpeed 



BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 395
Skąd: Łoniów
Wysłany: 27-02-18, 16:22   

W zasadzie są dwie opcje:
I gdy masz juz lekko pokorodowane błotniki, ranty błotników ( są wzery)
- dobre oczyszczenie
- po zrolowaniu reaktywny, tak zeby wpłynął pomiedzy zacisniete blachy
- podkładk akrylowy
- mozna poleciec po tym lakierem lub epoksydem dla izolacji lub odciąć wspomniana mastyką ( najlepiej zaden novol z puszki czy cos innego) lepiej zdaje egzaminmastyka w tubie jak silikon, tutaj gravit jest spoko. Elastyczny, nie ma struktury betonu. Nalezy grubo zaciągnąc całośc, najlepiej pędzlem, no chyba że masz do tego pistolet.
II gdy nie ma korozji, wzerów itp
- oczyszczenie blachy
- epoksyd ( tez dobrze zeby wlał sie pomiedzy blachy)
następne kroki jak w poprzedniej opcji
_________________
Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę :D
 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 27-02-18, 18:29   

PoliniSpeed napisał/a:
Qczy, Panowie jaki fluid

Zwą jak zwą :lol:

Jak wspomniałem - nawet nie jestem pewny czy ta masa jest w E36 :hm:
Ja ją wyskrobałem tępym, płaskim śrubokrętem ;)
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
PoliniSpeed 



BMW: e36
Imię: Piotrek
Silnik: M54B30
Pomógł: 6 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 395
Skąd: Łoniów
Wysłany: 28-02-18, 00:47   

Qczy, w e36 taka bida, że zamiast mastyki beton dają :lol:



Pod tym względem wolę e46, schludniej to ogarnięte. Natomiast w e36 zaleznie jak im wyszło, dlatego jedne szybciej chrupie, a inne wolniej.
_________________
Chcesz zrolować nadkola? pisz pw, wypożyczam rolkę :D
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 28-02-18, 09:47   

Skrobanie mastyki jest najbardziej pracochłonne. Nawet podgrzanie jej niewiele daje

Tak jak pisze PolinSpeed (tępe narzędzie)

Ja ostatnimi czasy robiłem to szczotką drucianą na dremelku (nawet nieźle idzie)

Zawsze pozniej daje podklad reaktywny (nawet jak nadkole zdrowe - profilaktycznie)

Nastepnie epoxyd/akryl i jak wyschnie na to mastykę i dopiero roluję (wtedy nadmiar "uszczelniacza" ladnie "wyleje się" w zaginanym rancie)

Powodzenia
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Blitz 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 417
Skąd: Opole
Wysłany: 28-02-18, 13:59   

vmasher napisał/a:
na to mastykę i dopiero roluję


Jakiej mastyki używasz ? Najlepiej fotka albo aukcja allegro :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 14