Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu i brak wspomagania e36 m52b28
Autor Wiadomość
arkosw 



BMW: E36
Imię: Arczi
Silnik: 2.8i
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 87
Skąd: Jasło
Wysłany: 24-03-18, 13:49   Wyciek płynu i brak wspomagania e36 m52b28

Witam. Wyciek (chyba) płynu wspomagania, cała pompa jest w jakimś płynie taki jakby złoty/brąz bardzo ciemny ale olej w silniku mam podobnego koloru, do tego kurz i pył z klocko hamulcowych wiec ciezko ocenić. wąż zbiorniczek-pompa jest spocony, jak również wokoł pompy cały silnik jest mokry ale to raczej od pompy. Przy pelnym skrecie i zapalonym silniku słyuchać pompę, ale wspomaganie jest takie jakby go nie było... Co może sprawdzić ? gdzie patrzeć ? Na fb dowiedziałem się że wyciek może być przez stary zużyty wąż ze zbiorniczka do pompy, ale coś wątpię żeby przez to wspomaganie nie chodziło tak jak powinno ?
Jak poznać płyn wspomagania ? jest leppki czy bardziej jak woda, jakis zapach ?
 
 
bubuch93 


BMW: e36 320i
Imię: Krystian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 133
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24-03-18, 14:01   

Jest taki jak olej do silnika pół syntetyczny 10w40 (jeśli Ci to coś mówi XD)/ skrzyni biegów tylko że kolor czerwony w moim przypadku.
Jak w zbiorniku masz płyn koloru oleju silnikowego to raczej jest to wina syfu który pewnie zaciera o ile już nie zatarł pompy wspomagania i zapewne zaraz maglownica też padnie.
 
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-03-18, 17:03   

Wpierw bym opróżnił układ, wyszyścił wszystko dokładnie i zalał nowy płyn ATF. Pośmigaj trochę i zobacz czy pomoże i zaglądaj gdzie zaczyna się pocić. Najczęściej winą są przewody od pompy (te gumowe występują w zamienniku) od razu polecam kupić nowe opaski zaciskowe. Też miałem problem z zapoconym układem ale już nie chciało mi się wnikać co jest problemem. Kupiłem nowy zbiorniczek, nowe przewody, nowe opaski, zalałem układ nowym płynem i narazie mam spokój. Lekko zapoconym jest sam zbiornik ale na górze masz zawór i przez niego wywala pewnie trochę płynu nie biore do głowy tego :)
_________________

 
 
arkosw 



BMW: E36
Imię: Arczi
Silnik: 2.8i
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 87
Skąd: Jasło
Wysłany: 24-03-18, 19:03   

Musze to czymś przemyć i wtedy patrzeć gdzie się poci dimer może da rade ? Mam płyn do mycia silników ale tak samo jak brud, je gumy i uszczelki wolę nie ryzykować i nim tego nie myć..
Jest gdzieś śrubka do spuszczania plynu wspomagania ? Szczerze mówiac nigdy sie nie bawiłem układem kierowniczym (jedynie samą kierownica) i nie wiem jak sie za to zabrać
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 24-03-18, 19:15   

Jeśli chodzi o opróżnienie układu to zdejmij przewód od zbiorniczka i płyn sam wyleci. Ewentualnie strzykawką sobie wypompuj go z zbiorniczka. Takie wynalazki jak płyn do mycia silników sie nadaja zazwyczaj. Polecam nalać do jakiegoś zbiorniczka, maczać w nim pędzel i szorować wszędzie gdzie jest syf. Póki co nie znam lepszej metody.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 16