Wyciek płynu i brak wspomagania e36 m52b28 |
Autor |
Wiadomość |
arkosw
BMW: E36
Imię: Arczi
Silnik: 2.8i
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 87 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 24-03-18, 13:49 Wyciek płynu i brak wspomagania e36 m52b28
|
|
|
Witam. Wyciek (chyba) płynu wspomagania, cała pompa jest w jakimś płynie taki jakby złoty/brąz bardzo ciemny ale olej w silniku mam podobnego koloru, do tego kurz i pył z klocko hamulcowych wiec ciezko ocenić. wąż zbiorniczek-pompa jest spocony, jak również wokoł pompy cały silnik jest mokry ale to raczej od pompy. Przy pelnym skrecie i zapalonym silniku słyuchać pompę, ale wspomaganie jest takie jakby go nie było... Co może sprawdzić ? gdzie patrzeć ? Na fb dowiedziałem się że wyciek może być przez stary zużyty wąż ze zbiorniczka do pompy, ale coś wątpię żeby przez to wspomaganie nie chodziło tak jak powinno ?
Jak poznać płyn wspomagania ? jest leppki czy bardziej jak woda, jakis zapach ? |
|
|
|
|
bubuch93
BMW: e36 320i
Imię: Krystian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 133 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24-03-18, 14:01
|
|
|
Jest taki jak olej do silnika pół syntetyczny 10w40 (jeśli Ci to coś mówi XD)/ skrzyni biegów tylko że kolor czerwony w moim przypadku.
Jak w zbiorniku masz płyn koloru oleju silnikowego to raczej jest to wina syfu który pewnie zaciera o ile już nie zatarł pompy wspomagania i zapewne zaraz maglownica też padnie. |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-03-18, 17:03
|
|
|
Wpierw bym opróżnił układ, wyszyścił wszystko dokładnie i zalał nowy płyn ATF. Pośmigaj trochę i zobacz czy pomoże i zaglądaj gdzie zaczyna się pocić. Najczęściej winą są przewody od pompy (te gumowe występują w zamienniku) od razu polecam kupić nowe opaski zaciskowe. Też miałem problem z zapoconym układem ale już nie chciało mi się wnikać co jest problemem. Kupiłem nowy zbiorniczek, nowe przewody, nowe opaski, zalałem układ nowym płynem i narazie mam spokój. Lekko zapoconym jest sam zbiornik ale na górze masz zawór i przez niego wywala pewnie trochę płynu nie biore do głowy tego |
_________________
|
|
|
|
|
arkosw
BMW: E36
Imię: Arczi
Silnik: 2.8i
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 87 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 24-03-18, 19:03
|
|
|
Musze to czymś przemyć i wtedy patrzeć gdzie się poci dimer może da rade ? Mam płyn do mycia silników ale tak samo jak brud, je gumy i uszczelki wolę nie ryzykować i nim tego nie myć..
Jest gdzieś śrubka do spuszczania plynu wspomagania ? Szczerze mówiac nigdy sie nie bawiłem układem kierowniczym (jedynie samą kierownica) i nie wiem jak sie za to zabrać |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-03-18, 19:15
|
|
|
Jeśli chodzi o opróżnienie układu to zdejmij przewód od zbiorniczka i płyn sam wyleci. Ewentualnie strzykawką sobie wypompuj go z zbiorniczka. Takie wynalazki jak płyn do mycia silników sie nadaja zazwyczaj. Polecam nalać do jakiegoś zbiorniczka, maczać w nim pędzel i szorować wszędzie gdzie jest syf. Póki co nie znam lepszej metody. |
_________________
|
|
|
|
|
|