Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
m44b19 zmiana dwumasy na jednomas
Autor Wiadomość
Raiven 


Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 94
Skąd: Skąd
Wysłany: 10-04-18, 09:07   m44b19 zmiana dwumasy na jednomas

Witam,

chodzi mi po głowie zmiana dwumasy na jednomas w moim 318ti. Niestety mam już zakupiony komplet Sachsa pod dwumasę, ale wolałbym jednak wrzucić jednomas z m42. W związku z tym, mam kilka pytań:

Czy docisk sprzęgła jest ten sam w jednomasie jak i w dwumasie w m42?
Czy będę musiał wydłużać wysprzęglik po tym zabiegu? Albo stosować jakieś podkładki pod łożysko oporowe?

Muszę przekalkulować czy mi się to opłaci, bo nie chcę niespodzianek jak zdejmę skrzynię i się okaże, że coś nie będzie pasować.
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-04-18, 20:22   

siemka. nie wiem jak z M42 ale wlasnie mam na warsztacie (doslownie) temat zmiany zamachu w swoim M50.
nie rozgryzlem jeszcze do konca jakie czesci gdzie wystepowaly tak w 100% ale ogolnie przy takiej zmianie w M50 w duzej liczbie przypadkow (nie wiem czy czasem nie przy niektorych elementach od m20) chlopakom potem brakuje okolo 11mm na lapie wysprzeglika.
mozna niby przedluzyc ramie wysprzeglika ale ryzykowna to raczej zabawa, nie jednemu juz sie lapa zeszla z dwumasa przy takich modach, jedni maja tylko stukanie (lapy o sruby) a innym rozpirzylo w kawalki lape itd..
mysle ze powinienes poszukac wyzszej lapy (do m50b20 bez klimy podobno szla jednomasa a z klima dwumasa, wtedy zestaw byl nizszy ale byla wyzsza lapa), albo poszukaj lozyska oporowego od E60, ale nie pamietam silnika.. chyba n47..? nie wiem, musisz doszukac. w kazdym razie to lozysko jest wyzsze chyba o 14mm i wtedy bez przerobek wysprzeglika czy lapy powinno ladnie usiasc.
mam nadzieje ze chociaz troche pomoglem, naprowadzilem na jakies tropy ;)
p.s. a najlepiej to jak sie zaopatrzysz w komplet jednomasy to zmierz wysokosc zestawu i porownaj z wysokoscia swojego zestawu ktory masz na aucie :D
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
potejtos 


BMW: E36 sedan
Silnik: M42B18
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 430
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-05-18, 13:11   

Zestaw koło sprzęgło możesz wziąć nawet z m40. U mnie nic nie trzeba było kombinować dodatkowo. Cała reszta pasuje. Było to robione przy okazji swapa z m40 i nic dodatkowo nie było potrzebne.

Edit Teraz doczytałem że masz już cały komplet od m44, więc nie wiem jak to wygląda w takim przypadku. Sprawdź na realoem czy numery części są takie same jak w przypadku m42 to będziesz wiedział.
_________________
E36 316i z silnikiem 1.8is M42.

Byłe:
E30 coupe M42
E30 coupe M40 1.8
 
 
milky 


BMW: E36
Silnik: 316i 102KM
Dołączył: 07 Maj 2012
Posty: 33
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-07-19, 13:49   

Ja się zastanawiałem nad taką opcją. Obawiałem się tylko spadku komfortu i licznych drgań od silnika. Trafiłem jednak na promocję na koło dwumasowe do tego modelu w tym sklepie https://www.ucando.pl/ i jestem bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o tuning to jednomas, ale jeśli auto ma jeździć normalnie po drogach, to nie wahaj się ani chwili tylko montuj nową dwumasę. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14