Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło? Wysprzęglik? Nie za każdym razem zepnie sprzęgło.
Autor Wiadomość
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-04-18, 07:33   Sprzęgło? Wysprzęglik? Nie za każdym razem zepnie sprzęgło.

Witam,
Mam taki problem od wymiany skrzyni biegów, że nie za każdym razem mogę ostro ruszyć lub zwyczajnie strzelić że sprzęgła, a o paleniu kapcia zapomnieć w miejscu.
Otóż przed wymianą skrzyni wszystko chodziło ok. Teraz również auto ma moc, w obroty się wkręca bez problemu, pod obciążeniem sprzęgło się nie ślizga. Lecz gdy przychodzi start z spod świateł lub czasem na skrzyżowaniu chce ruszyć z piskiem to po puszczeniu szybko sprzęgła dzieje się tak, że obroty równo idą z prędkością, ale auto wolno reaguje tak jakby w tym momencie się ślizgało sprzęgło, ale nie śmierdzi i nie ma tak że obroty idą w górę a auto stoi. Czy winny może być wysprzęglik? Przy wymianie skrzyni nie ruszałem go, tzn nie odpowietrzałem.
Dodam, że dzieję się to częściej jak jest ciepło. Denerwuje to bo czasem chce efektowanie ruszyć a tutaj kapa.
Może znajde filmik albo sam postaram się nagrać jak to wygląda.
Dzięki za pomoc

P.S.
Tak jakby sprzęgło nie zawsze sklejało dobrze na starcie (szczególnie w cieplejsze dni lub po dłuższej jeździe).
Ale przy zmianach biegów, przy odcince, redukowaniu skleja bdb. Tylko ten start z miejsca.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16-04-18, 08:59   

Ściągaliście skrzynie i nie zajrzeliście do sprzęgła?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-04-18, 12:44   

MIKUr1, zaglądałem do sprzęgła jak wymieniany był słupek. Tydzken później zmieniałem skrzynie więc nie było potrzeby. A przed samą wymianą było wszystko super.

Dzisiaj dostrzegłem, że jednak pali sprzęgło. Ale czemu tylko na pierwszym biegu i tylko przy strzale że sprzęgła? Inaczej wszystko jest ok i na innym viegu nie pali i na jedynce ruszając normalnie też nie. Przyśpiesza płynnie i tak jak powinien. Tylko strzał z sprzęgła i albo pali sprzęgło lub kapcia. Różnie z tym jest, bo dzisiaj próbowałem. Na mokrym jedynka pali kapcia i ciężko wpiąć dwójkę. Normalnie też wchodzi.
Nigdy nie spotkałem się by auto paliło sprzęgło tylko przy strzale.
P.S. tydzień temu jechałem trase ponad 1000km, a wczoraj wracałem. Auto na maxa obciążone i ani razu nie było, że sprzęgło się ślizgało. Szło bardzo dobrze. Ogólnie rzadko pale kapcia, ale założyłem szpere i chciałem czasem się pobawić, a tu taka kaszana z tym startem. ;O
W rolce, na pustym placu bączki kręci jak zerwie przyczepność, ale bez strzelania.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16-04-18, 13:04   

Jak wyglądała tarcza? Ile miała grubości? Sprzęgło najczęściej przepuszcza przy strzałach jak jest słabe. Wydaje mi się, że to powinno być oczywiste ;) Sprawdź czy nie masz zaworku pomiędzy przewodem wysprzęglika, a nim samym. BMW montowało tak zwany Clutch Delay Valve, który nieco opóźniał całkowite spięcie sprzęgła w celu wygładzenia zmian biegów, zwłaszcza tych ostrych. Wygląda on tak:



Wywalenie go może poprawić sytuacje i nie niesie za sobą żadnych niepożądanych objawów.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-04-18, 14:58   

MIKUr1, co do tarczy nie wiem sam, bo silnik robił mi mechanik i sprawdzał tarcze i mówił że spokojnie polatam długo.
A co do tego czegoś, to oczywiście po tym zabiegu odpowietrzenie sprzęgła?
A i czy ten clutch delay valve widoczny jest od spodu auta jak coś przy skrzyni?
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 16-04-18, 18:45   

Będzie trzeba odpowietrzyć. Ten zawór jest wkręcony do wysprzęglika, a do niego dopiero wężyk.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
manio12dzik 


BMW: e36
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Wałcz
Wysłany: 18-04-18, 20:47   

Jak już przypaliłeś sprzęgło to i docisk i tarcza dostały po dupce, więc jak chcesz palić kapcia spod świateł to sprzęgło wypada nowe założyć :) albo łyse opony na tył heh
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14