Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne stuki w E36 318i
Autor Wiadomość
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 28-02-08, 11:30   Dziwne stuki w E36 318i

Witam! Mam problem mianowicie chodzi o dziwne stuki czy pukanie tak jakby stukanie palcem w deskę rozdzielczą, dźwięk pochodzi jakby za deską rozdzielczą naprzeciw zegarów? Ogólnie słychać to w środku auta na postoju jak sie naciśnie pedał hamulca to czuć te stukanie na nodze jest to regularne co parę sekund ale dopiero kiedy się silnik nagrzeje! Dodam ze to na pewno nic w silniku bo pracuje cicho i elegancko! Podczas jazdy tego nie czuć ani nie słychać a wszystko zaczęło się dziać po jakimś czasie kiedy dolałem płynu do chłodnicy może to jest przyczyna? Byłem u mechanika i jak pech chciał u niego przestało pukać! A jak wróciłem na chacjende to znowu pukało! Nie mam pojęcia co jest? Potrzebuje opinii kogoś kto sie zna na BMW! Dodam ze to jest moja pierwsza BEEMKA więc dopiero się uczę o jej anatomii :D więc wybaczcie moją nieudolność! Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI za POMOC! Pozdrawiam!
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
Pawelos 


BMW: 320I
Imię: Paweł
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Bukowno
Wysłany: 29-02-08, 00:11   

Nie wiem co Ci doradzic zbytnio, ale ja bym sprawdzil mocowania przewodow hamulcowych idacych od serwa.
_________________

///M50
 
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 29-02-08, 14:31   

Pawelos, Dzięki za poradę! Sprawdzę na pewno mam nadzieję że to będzie to jak nie to będę szukał dalej. Z Góry wielkie dzięki za poświęcony czas!
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 03-03-08, 21:30   

Sprawdziłem kable i wszystko ok! wystąpił inny problem że znika mi płyn od chłodnicy nie mogę znaleźć wycieku a pod autem niema plam może przelałem i gdzieś wybiło i to jest przyczyną stuków? A teraz nie mogę znaleźć tego wycieku dolałem trochę płynu i trochę gdzieś uszło może w przewody kupiłem nowy i zalałem i na razie jest ok zobaczę jutro jak zrobię parę kilometrów może ktoś tez miał taki problem i może coś podpowiedzieć?
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 03-03-08, 21:41   

a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej.
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 04-03-08, 17:34   

robsonk napisał/a:
a nie masz przypadkiem bialej kremowej mazi na bagnecie i pod korkiem oleju?
jesli masz i znika ci plyn to najprawdopodobniej jest to uszczelka pod glowica!
moze to sprawdz i jesli to sie wyeliminuje to bedziemy myslec dalej.


Sprawdziłem i nic nie znalazłem korek i bagnet są czyste poszukałem czy niema gdzieś indziej i też niema, w chwili obecnej to znaczy od wczoraj co dolałem do dłuższej kreski tylko nie wiem czy to jest max czy min? Ponieważ nie znam się za bardzo na niemieckim zeszło 2 kreski i jak na razie nic nie ubywa przejechałem 10km nie wiem czy dolać więcej płynu czy poczekać sprawdzając czy będzie nadal ubywać?
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 04-03-08, 18:33   

Odnośnie założonego tematu "Dziwne stuki w E36 318i" poszukałem troszkę i wyszło że to stukają elektrozawory, pewna osoba określiła ze jest to standard w E36 i że można to naprawić ale i tak po jakimś czasie zaczną stukać. A jeszcze jedno nie wiem czy trzeba zakładać nowy temat z problemem o ubywaniu płynu z chłodnicy czy można to kontynuować na tym?
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 04-03-08, 18:41   

A może ci gdzieś przy nagrzewnicy leci płyn!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 04-03-08, 19:08   

Sprawdzę to z samego rana ewentualnie pojadę gdzieś na kanał może uda mi się coś wypatrzeć bo pod autem nadal niema żadnych plam, sprawdzam za każdym razem kiedy wsiadam jak chwilkę postoi.
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 04-03-08, 19:37   

Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 05-03-08, 18:44   

robsonk napisał/a:
Najprawdopodobnie jest zle odpowietrzony uklad chlodzenia.Kiedy odkrecasz korek pewnie plyn ci sie cofa w obiegu,a tak nie powinno byc. W ogole to korek od plynu chlodniczego mozna odkrecac i sprawdzac stan plynu na zimnym silniku. Teoretycznie na cieplym silniku kiedy odkrecisz korek to plyn powinien wybijac na zewnatrz, a nie cofac sie w uklad.
Dobre odpowietrzenie powinno zalatwic sprawe

Wygląda na to ze to będzie przyczyna kiedy rano sprawdzałem poziom płynu było mniej kiedy silnik się nagrzał poziom wzrósł ale tylko do połowy pojemnika(1 kreskę przed połową) zastanawiam się czy pojemnik powinienem zalać to pełna i odpowietrzyć czy zrobić to teraz a potem dolać płynu?
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 05-03-08, 19:26   

nalezy zalac do pełna i dopiero odpowietrzac. musisz miec kogos kto bedzie ci trzymal obroty w granicach 2000 i pamietaj zeby wlaczyc ogrzewanie na full i na max obroty dmuchawy bo musi sie nagrzewnica napelnic cieplym plynem.
odpowietrzasz dopuki przez korek do odpowietrzenia nie bedzie uciekal plyn bez babelkow powietrza.
ale z tego co piszesz to objawy masz prawidlowe.
kiedy na zimnym silniku odkrecisz korek to plynu powinno byc na kresce (czyli mniej niz na cieplym) ,a kiedy na cieplym silniku bys odkrecil korek to poziom plynu sie podnosi ze wzgledu na cisnienie jakie sie wytwarza w ukladzie chlodzenia pod wplywem podgrzewania plynu.
 
 
SID 


BMW: E36 Sedan
Imię: Kamil
Silnik: M43B18
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 1037
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 06-03-08, 19:44   

No to z samego rana biorę się za to! I zobaczymy czy będzie wszystko ok? Z GÓRY WIELKIE DZIĘKI! ZA POMOC! :piwo:
_________________
Moje E36 MONTREALBLAU METALLIC
 
 
 
Maniek 



BMW: e30 320
Imię: Michał
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 52
Skąd: Krynica Morska
Wysłany: 06-03-08, 21:51   

W sumie jak by byl zapowietrzony to by sie cholernie mu grzał....a jak z temp silnika???

To ze wzrosnie plynu to norma bo przy temperaturze ciecz sie rozszeza.....


A moze nie wrzuca do oleju ani nie cieknie tylko pali chodz w tedy wyrzucalo by plyn......

A ogrzewanie grzeje??

Myslalem ze jak temat o stukach to przypomanilem sobie znajomkow z 2 e30 i jednego e36 z silnikami 1.8 i kazdy mial stuki w e30 sworzen korbowodu wybity a w e36 gniazdo zaworowe wybite......
 
 
robsonk 



BMW: E36 318i
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 188
Skąd: Lututów
Wysłany: 07-03-08, 07:26   

wcale nie koniecznie musi sie grzac. ja po wymianie termostatu mialem taki objaw ze na cieplym silniku mialem duzo plynu w zbiorniczku,ale jak tylko odkrecilem korek to plyn zasysyalo w uklad i zawsze sie wydawalo ze jest go malo. samochod wcale mi sie nie grzal, tylko ogrzewanie grzalo letnim powietrzema,a nie cieplym.
podjechalem do mechaniora i mi go dobrze odpowietrzyl za 10 zl i teraz jest git!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14