Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia zf M52B28 e36
Autor Wiadomość
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 24-05-18, 11:30   Skrzynia zf M52B28 e36

Witam, mam pytanie dotyczące dziwnego zachowania w skrzyni biegów. Zacznę od tego, że problem zaczął się niedawno, lecz w obecnym miejscu nie mam możliwości sobie tego sprawdzić, a w domu będę dopiero za tydzień i będę mógł sobie to ogarnąć. Przechodząc do sedna. Gdy olej w skrzyni się zagrzeje i jest wbity bieg, w momencie gdy odpuszcza się pedał gazu skrzynia wydaje dźwięk jakby odrzutowiec startował. Po rozgrzaniu też czasami ciężko wchodzi 1 bieg. Może to być wina zużytego oleju/niskiego poziomu w skrzyni? Czy po prostu skrzynia już jest szrot? Na początku miałem taki objaw tylko na 4 biegu, a teraz jest tak na każdym biegu, jak się zagrzeje. Skrzynia z olejem ATF. Dodam, że sam drążek też ma duży luz.
 
 
manio12dzik 


BMW: e36
Silnik: M43B18
Nadwozie: Sedan
Wiek: 32
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 12
Skąd: Wałcz
Wysłany: 24-05-18, 21:10   

ja bym obstawiał koniec sprzęgła, po nagrzaniu się może uślizgiwać się tarcza, może nie ograniać też sam docisk lub łożysko oporowe, dlatego ciężko może wchodzić zwykle 1 bieg. Ale oczywiscie warto też sprawdzić stan oleju w skrzyni :) ale jeśli skrzynia nie ma wycieków to nie ma co się przyczepiać.
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 26-05-18, 19:17   

Mam wrażenie jakby skrzynia się właśnie nieco pociła.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 27-05-18, 18:31   

Wydaje mi się, że skrzynia powoli mówi PAPA. Jeśli dźwięk nie jest obecny na wszystkich biegach, to sprzęgło jest mało prawdopodobne.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 07-06-18, 23:33   

Na początku było to słychać tylko na 4tym biegu, później zaczęło się ze wszystkimi biegami.
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 25-06-18, 21:38   

Pany i panewki odświeżam temat, mam pare dodatkowych pytań. Sprawdziłem ATF, miał brak rzędu 200ml, wylałem stary, dolałem nowy, oczywiście nic to nie zmieniło. Żeby sprecyzować może jeszcze raz dziwne głosy w mojej głowie :D wygląda to tak. Temp powyżej 90 st ( jakiś czas po nagrzaniu silnika) po odpuszczeniu nogi z gazu dźwięk a'la tarcie, po wciśnięciu sprzęgła cichnie, aczkolwiek przy długich dystansach nawet po wciśnięciu sprzęgła dźwięk jest nieco słyszalny, aczkolwiek znacznie ciszej niż jeżeli sprzęgła bym nie wcisnął. Biegi również wchodzą lepiej na "zimnej skrzyni" niż na zagrzanej. Dodatkowo, na drążku wyraźnie czuć moment zdjęcia nogi z gazu, ponieważ drążek tak jakby mocno się poruszał bodajże do przodu (wysłużona poduszka????). ALERT! Dodam, że mam wrażenie, jakby przy maksymalnym wciśniećiu sprzęgła nie wysprzęglał się do końca bieg i pomimo to samochód powolutku toczył się do przodu.

P.S.@@@@@@ Czy wymieniając sprzęgło z 2masy na 1 mas wystarczy tylko po prostu zestaw jednomasy założyć czy potrzeba jest do tego zastosować inne mody?

Po moim powrocie zza zachodniej granicy będzie wszystko zdejmowane. Aczkolwiek temat tak bardzo mi nie daje spokoju, że chciałbym mieć już jasność, czy to sprzęgło, łożysko oporowe, czy sama skrzynia. Pozdrawiam was i niech los wam sprzyja Bawarskie świry
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 26-06-18, 10:11   

jak chcesz mieć spokój i nie zagłębiać się w to niepotrzebnie to komplet nowego sprzęgła polecam LUK no i nowe poduszki skrzyni Lemforder + cały zestaw gum na lewarek zmiany biegów :ok:

ja miałem kiedyś tak że nie wysprzęglało na wysokich obrotach = pęknięty docisk
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
PanKaszel 


BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 12 Lut 2018
Posty: 23
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 26-06-18, 14:44   

disu napisał/a:
jak chcesz mieć spokój i nie zagłębiać się w to niepotrzebnie to komplet nowego sprzęgła polecam LUK no i nowe poduszki skrzyni Lemforder + cały zestaw gum na lewarek zmiany biegów :ok:

ja miałem kiedyś tak że nie wysprzęglało na wysokich obrotach = pęknięty docisk


Więc wychodzisz z założenia że wina leży w sprzęgle, a skrzynia może być ok?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15