Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prawidlowa technologia naprawy nadkola
Autor Wiadomość
Tomek_ 


Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 52
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 18-06-18, 11:21   Prawidlowa technologia naprawy nadkola

Jeżdżę ostatnio po blacharzach, każdy najmądrzejszy i każdy kolejny parska śmiechem na to, co powiedział poprzedni, Stąd temat.

Jaka jest prawidłowa technologia naprawy nadkola w e36, tak żeby to było zrobione na lata (wyłączając wszelkie błędy przy samej robocie, które mogą spowodować szybkie gnicie)?

1) wycięcie nadkola - jeden koleś twierdzi, że zrobione nadkole i tak może skorodować w każdej chwili, bo przy cięciu szlifierką, blacha nagrzewa się do tego stopnia, że cała ochrona korozyjna traci swoje właściwości nieodwracalnie i nawet po malowaniu różnymi cudami, ruda może wyjść nawet po roku. Zresztą analogicznie niby jest przy progach. To jak wycinać, brzeszczotem?

2) reperaturka czy oryginalne nadkole w dobrym stanie - w sumie usłyszałem to co wyżej. Reperaturka ma być lepsza, bo nie wiadomo jak blacha została nagrzana i kiedy zacznie gnić, nawet jak jest w dobrym stanie.

3) wspawanie i obróbka przed malowaniem - tutaj to jeden blacharz mnie zadziwił, ale może ja się nie znam. Koleś twierdzi, że on po pospawaniu reperaturki z nadkolem wypełnia nierówności na łączeniu szpachlą. Ja rozumuję tak, że nie po to robię nadkole, żeby mieć tam szpachlę. Czy nie powinno się całości cynować i wygładzić do malowania mechanicznie?

4) wewnętrzny rant nadkola - jak wiadomo w e36 jest od wewnątrz rant, w którym zbiera się cały syf i tu usłyszałem dwie teorie. W jednej tę szparę wypełnia się jakąś masą gumopodobną, przez co nic nie wlatuje do środka. W drugiej rolowanie na gładko. Któraś wersja jest bardziej poprawna?
 
 
Hubabuba 



BMW: e36 s50b30 & e38 m52b28
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 644
Skąd: Polska
Wysłany: 18-06-18, 14:06   

Najlepiej byłoby cynować karoserię
_________________
built not bought
 
 
tomik 


BMW: bmw e36
Imię: Tomasz
Silnik: m50b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 07 Lut 2014
Posty: 121
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-06-18, 18:01   re

witam . Ja przed wstawieniem reperatorki ja maluje epoxydem i tak samo po wyczyszczeniu nadkola i usunieciu rudego badz piaskiem lub innym sposobem tez maluje a co do spawania to luto spawanie i do czoła zadnych zakładek lutem krzemowym z mosiadzem .po spawaniu i przygotowaniu powierzchni od zewnatrz do srodka wpsikuje epoxyd jeszcze raz i jak wyschnie tez zajmuje sie zewnetrzna strona też epoxyd jak juz jest wszystko git i w kolorze na koniec do srodka daje jeszcze fluid .ale ja tak robie i duzo wiecej czasu schodzi oczywiscie w normalnym warsztacie jest to nie oplacalne bo za długo stalo by auto .
 
 
 
Marcing607 


BMW: 3
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 360
Skąd: Kielce/ Ostrowiec
Wysłany: 26-07-18, 14:04   

A ile moze kosztować plus minus zrobienie nadkoli tyl ze wstawieniem reperaturek?
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 29-07-18, 16:25   

Co głowa to opinia.
Nie wiem co masz tam z tym nadkolem, ale skoro idziesz do blacharza z tym problemem nie wiem po co mu reperaturka. Aha no tak, tylko po to żeby szybko i łatwo przyciąć kasę i następny ;)

Wstawi Ci reperaturkę, pospawa, poszpachluje polakieruje. malina
Przekonany jestem że 90% profesionalistów używa max 2 rodzajów podkładów, epoksyd i akryl.
No i wciska ciemnotę, Panie bo jak to spawane było to będzie gnić.
Jasne, blacha traci jakieś właściwości, ale zabezpieczyć przed korozją też można z głową.
Od tego są szkolenia, mnustwo wiedzy opartej na doświadczeniach, ale każdy myśli że wie lepiej.

Nie ma co sie rozpisywać, jak ci blacharz powie Panie 500 zł to wiedz o tym, że tyle biere dobry lakiernik który wie co robi i używa dobrych materiałów. Więc skoro lakiernik tyle bierze to gdzie jeszcze hajs na blacharza? i myślę że tu kolejne 500 za dobrą robotę blacharską bez kitowania i dobrym zabezpieczeniem od środka.
_________________
Moje BMW E46
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 356
Skąd: Wlkp
Wysłany: 08-08-18, 05:37   

zapytaj autora poniższego filmu

https://www.youtube.com/watch?v=A02QYF0yOEk
_________________

 
 
bubuch93 


BMW: e36 320i
Imię: Krystian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 133
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-08-18, 14:24   

ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek
 
 
 
sigo 


BMW: e36
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2017
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 11-08-18, 14:42   



ja mam zrobione reparaturki od Klokkera
 
 
Anglik 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 466
Skąd: włocławek
Wysłany: 27-08-18, 23:14   

bubuch93 napisał/a:
ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek


ile bierze za element średnio
 
 
Anglik 


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 466
Skąd: włocławek
Wysłany: 28-08-18, 17:03   

Anglik napisał/a:
bubuch93 napisał/a:
ja pisałem z TOTALem i ogólnie pomijając terminy i kwote to on jak bierze auto to od razu do generalnego remontu blacharskiego czyli nie wymieni Ci tylko tylnego nadkola ale posprawdza każdy element czy nie zjada go rdza. Jak to powiedział i mnie zbył on jest tylko i wyłącznie do profesjonalnych robótek


ile bierze za element średnio , jakiś namiar skąd jest ten gość
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14