Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 Swap na M54B25
Autor Wiadomość
toybro 


BMW: Compot
Imię: Krzysztof
Silnik: 316 Turbo
Nadwozie: Compact
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Trójmiasto/Kartuzy
Wysłany: 04-09-18, 11:52   E36 Swap na M54B25

Witajcie. Dostałem od szwagra silnik M54 po dachu w e39, jedynym mankamentem jest urwana łapa, ale z tego co doczytałem to i tak do e36 muszę wrzucić łapy od m50.
Pytania do Was.
Czy skrzynia od M50/52B20 będzie pasować? Na nowym sprzęgle.
Wał i dyfer z mostem tylnym od 323ti.
Teraz jak z elektroniką bo nie ogarniam, muszę kupić wiązkę do niego. Od czego najlepiej?
Chłodnicę myślałem od m52b28, silnik ma klimę ale ja nie lubię więc co bym musiał zrobić żeby odłączyć sprężarkę klimy.
Przednie hamulce wsadzić od e46. Bedą pasować p2p czy muszę kupować jakieś adaptery.
Silnik normalnie wejdzie do komory czy coś będzie przeszkadzać. Viscoza może być? bo osobiście wolę visco niż elektryczny, fabrycznie był elektryczny wentylator, ale przełożyłbym od mojego m43 wiatrak. Silnik ma 70kkm przebiegu i 4 lata stał nieodpalany w garażu. Silnik najpierw rozebrać i wyczyścić, czy wsadzić do auta, spróbować odpalić i zrobić mu płukankę?
EDIT:
Nie dostanę do niego komputera, więc będe musiał jakoś usunać EWS. Co musze kupić, komputer silnika jeszcze ?
_________________
A gdy jest ciepło, co trzeba robić?...
 
 
 
Przemek23zip 



BMW: E36 323 & 328
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Cze 2010
Posty: 345
Skąd: Żary
Wysłany: 04-09-18, 20:46   

Cześć :piwo:
No to od początku.
Łapy możesz dać od M50 lub M52. Skrzynia biegów podejdzie praktycznie od każdego E36. Sprzęgło musisz dać inne (tzn niż masz obecnie w swoim aucie), przy czym lepiej dać sprzęgło od M52b28. Potrzebujesz wiązkę do tego silnika, którą i tak musisz przerobić pod E36. Stosowne schematy znajdziesz na tym forum. Możesz użyć wiązkę od E46 lub E39. Co do klimy- po prostu jej nie podłączasz ;) Hamulce będą pasowały od E46, ale jeśli założysz hamulce od 330 to pamiętaj o tym, że felgi minimum 17" oraz o tym, że do 330 nie pasuję ręczny. Najlepiej na tył wrzucić 320D polift lub 328/325. Wiskoza wchodzi bez problemu, jedynie brak elektrycznego wentylatora powoduje błędy w ECU- nieistotne.
Jeśli chodzi o sterownik- najprościej kupić komplet od dowolnego M54 i przeprogramować jeśli masz interfejs lub komplet od silnika M54B25 od E39/E46. To tak w wielkim skrócie
 
 
toybro 


BMW: Compot
Imię: Krzysztof
Silnik: 316 Turbo
Nadwozie: Compact
Dołączył: 11 Lip 2017
Posty: 14
Skąd: Trójmiasto/Kartuzy
Wysłany: 05-09-18, 20:08   

Dobra. Silnik u mnie. Okazało się że jest pęknięta pokrywa zaworów więc odpuściłem sobie temat. W piątek jadę po M50B25 z pełną wiązka i LPG. Problem jest taki że nie będę miał koła zamachowego.
U siebie w 1.6 mam sprzęgło od 2.5 a że skrzynie są podobne (GETRAG) to czy nie mogę zostawić starej skrzyni od 1.6. Z hamulcami jest tak że aktualnie mam tarcze niewentylowane a skoro chcę założyć większe hamulce to muszę kupić całego kita. Z szerokimi szczękami klocków. Pytanie czy od 2,5tdsa też będą pasować bo widziałem w touringi że mają takie heble. A wyjdzie mi to taniej.
_________________
A gdy jest ciepło, co trzeba robić?...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 13