Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
TURBO A KOMPRESOR.....
Autor Wiadomość
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 05-10-09, 17:15   TURBO A KOMPRESOR.....

Witam...jak w temacie ..interesują mnie wszystkie informacje , ciekawostki i oczywiście koszta w tych sposobach podniesienia mocy..... :hyhy:
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-09, 17:28   

Też myślę nad doładowaniem swojej eMki. Ogólnie różnice można opisać tak:
1. Kompresor jest tańszy i wymaga mniejszych przeróbek.
2. Kompresor pompuje od niźszych obrotów (lepsza elastyczność)
3. Turbo ma lepszą sprawność (więcej mocy)
4. Kompresor nie lubi wysokich obrotów.

Jeżeli już się ktoś bawi w indywidualne modyfkacje to moim zdaniem kompresor będzie tańszy i fajniejszy. Ale jeżeli myślimy o jakimś zestawie to zależy od tego co jest na rynku. Dlatego mnie aktualnie najbardziej interesuje zestaw turbo od hpf.
_________________
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 05-10-09, 18:18   

Turbo zwiększa awaryjność. Co do kompresora to niestety nie wiem.
_________________
E30 forever
 
 
pigmey 
Wysoki



BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 475
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 05-10-09, 18:29   

Tutaj masz troszkę na temat zasady działania... ;) (proponuję przeczytać komentarze bo tam też jest sporo info)

http://www.technikajazdy....o-vs-kompresor/
_________________
Wszyscy to piszą wiec i ja tak zrobię:
Nie dziękuj - kliknij POMÓGŁ :P
Piszę poprawnie po polsku
Bynajmniej to nie to samo co przynajmniej!

Bayerische Motoren Werke
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-10-09, 19:03   

za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie
samo w sobie świetna sprawa jesli się ma duuuużo czasu i kasiory
ze wzgledu na radość jazdy wybrał bym turbo, jeśli stawiasz na bezawaryjnośc załuż kompresorek
_________________
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 05-10-09, 20:26   

;( ;( ;( no raczej napewno rozchodzi sie obezawaryjność.......
i oczywiście o jak najmniejsze koszta.......przy turbo raczej vanos odpada...a kompresor?
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
CalibraFan 



BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 1061
Skąd: B-stok
Wysłany: 05-10-09, 20:32   

Ja osobiście - turbo.


Widziałem też gdzieś na sr.pl jedno 328i kompresor.



Ale jak ma być mocno i relatywnie bezawaryjnie to swap na Sxx :P
_________________
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 05-10-09, 21:40   

///ESIU napisał/a:
za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie


Troche przesadziłeś, mi powiedziano 10 tys i zapewne 3-4 razy w miechu wizyta w warsztacie :D . Żeby nie było turbo bardzo fajne, chciałbym miec, ale na to trzeba mieć gruby portfel i drugie auto na codzień :wstydnis:
_________________
E30 forever
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 06-10-09, 09:12   

Moim zdaniem mozna juz za 10 tys uturbic m50/m30, oczywiscie duzo rzeczy robiac samemu ;)
_________________
rev
 
 
 
CrazyKrulik 



BMW: BMW e30
Imię: Łukasz
Silnik: M20B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 596
Skąd: Wieluń
Wysłany: 06-10-09, 11:50   

///ESIU napisał/a:
za prosty zestaw turba trzeba liczyć od 15 tyś w góre i ciągłe grzebanie w warsztacie

Nie zgodze sie, mój kumpel do e30 2.7 eta załozyli turbine od Iveco :D w domu w garazu i koszt wyniósł około 5tys zł i wtedy mozna powiedziec ze bedzie jeszcze duzo grzebania itd

A jak ktos montuje turbo za 15tys to juz jest porządne i wszystko co potrzebne bedzie i nic do poprawiania
 
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 06-10-09, 12:55   

ogromną wage odgrywa tu stan silnika...a wiadomo zaturbianie jest w efekcie końcowym takie że jak porządnie niezakujesz to i porządnie niepojeżdzisz.....z regóły jest tak że zakładaja-uturbiają '' domowymi '' sposobami i owszem to jeżdzi ale jak długo.....
dobre zaturbienie to koszt 20 tysi i w góre.......
to i tak delikatnie powiedziane...
kompresor będzie wiadomo tańszy i zdrowszy dla silnika..a co najważniejsze normalnie użytkowany na codzień .........fajnie na czymś takim się jeżdzi bo pompuje od samego dołu,a turbina lubi wysokie obroty.....co nie zazdrowe jest dla silnika po przebiegu i znowu koszta....ech
co do kompresacjii TAKIE rozwiązanie mnie raczej zainteresuje..... :hyhy: ....
taki mały przelocik znalazłem
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
kostek_ja 



BMW: e46 M3 CS
Imię: Artur
Silnik: S54
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 1096
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-10-09, 14:23   

Niby dlaczego kompresor ma być zdrowszy dla silnika?
_________________
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 06-10-09, 14:27   

Dobre zaturbienie zrobione w firmie tak to nazwij.
Bo tak samo jak dobry swap tak i dobre turbo mozna wykonac w stodole za dwa razy mniej, trzeba miec po prostu pojecie pewne na ten temat...
_________________
rev
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 06-10-09, 14:58   

chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł :lol:
o czym my tu mówimy :lol:





Seba filmik już jest, trzeba się kiedy spyknąć na obejzenie :hyhy:
_________________
 
 
CrazyKrulik 



BMW: BMW e30
Imię: Łukasz
Silnik: M20B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 596
Skąd: Wieluń
Wysłany: 07-10-09, 11:16   

///ESIU napisał/a:
chciał bym zobaczyć ile przejedą bebechy na takim zestawie za 5 tyś zł

Jak narazie jezdzą chłopaki jakies pół roku i jest ok :) na Skarbimierzu sporo aut pogonili :D między innymi e46 330 260KM, Grand Cheroki 5.7 Hemi :) A bączki piękne kręci na półgazie :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15