Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulec reczny regulacja pomocy
Autor Wiadomość
thcrew 


BMW: e36
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 409
Skąd: POLSKA
Wysłany: 23-10-09, 23:44   

DominikE36 napisał/a:
-zluzowac linki przy lewarku recznego
-rozkrecic samoregulatory w bebnach czy tarczobebnach tak zeby bylo czuc minimalny opor taki sam z obu stron
-wyregulowac linki przy lewarku i to juz wg uznania kto jaki lubi miec reczny i na ile zabkow ma brac. oczywiscie staramy sie zeby oba kola braly tak samo

pozdr


ja bym najpierw regulowal z tylu, dopiero pozniej naciagal przy lewarku, a nie odwrotnie jak piszesz...wg Twojej recepty na 99% zabraknie sruby....
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 24-10-09, 14:45   

no przecież właśnie tak napisał? :| o co Ci chodzi ?
 
 
thcrew 


BMW: e36
Pomógł: 10 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 409
Skąd: POLSKA
Wysłany: 24-10-09, 19:15   

przyjalem rozkrecic jako zluzowac...
 
 
elmo0104 



BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 400
Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
Wysłany: 25-10-09, 00:10   

No dokładnie! To której śruby ma braknąć?
 
 
jacusbmw 
Specjalista


BMW: e-36
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1223
Skąd: LODZ
Wysłany: 25-10-09, 10:45   

Witam,tej na lewarku ręcznego.
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 25-10-09, 12:45   

Ale kombinujecie z czym co jest proste.
Żeby działał sprawnie ręczny, to trzeba zobaczyć co się dzieje w bębnach.
Jeśli nie działa, to może być tak, że dżwigienka ta na dole szczęk się zapiekłą i wpierw bym ją oczyścił i rozruszał. Po złożeniu szczęk na swoje miejsce, regulujemy luz na samoregulatorach. Trzeba to tak zrobić by bęben czy tarczo bęben wszedł z delikatnym oporem (Na styk). Bez tego możemy kręcić śrubkami przy dźwigni i kręcić.
Gdy już złożymy w kupę całość, wtedy podciągamy linki.
Może być taka sytuacja, że linka juz zaniemogła i trzeba ją wymienić. I kręcenie śrubkami nam już nic nie daje. Wymiana linki czasem jest koniecznością.
Żadna filozofia.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
adamossE36 
pirat drogowy xd



BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1523
Skąd: Tykocin
Wysłany: 03-01-10, 23:30   

ja tez mam brak ręcznego :no: regulacja przy mieszku jest na maxa podkrecona i zero rekacji przy zaciaganiu, mechanik zaspiewal 100 plny, mowil ze samoregulatory trzeba przeczyscic. jak to zrobic samemu?? powiem ze przy sciagnietym bebnie przy zaciaganiu hamulca slabo sie ruszaja szczeki prawie nic :wstyd: co mam luknac ??
 
 
toyti 



BMW: 320i touring
Imię: wojtek
Silnik: M52 B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 243
Skąd: KBC
Wysłany: 05-01-10, 21:47   

zobacz na linke czy chodzi tak jak powinna, porozbieraj wszystko, poczysc ,wyreguluj i musi działac, bo nie moze byc ze nie działa
_________________

 
 
adamossE36 
pirat drogowy xd



BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1523
Skąd: Tykocin
Wysłany: 05-01-10, 23:04   

dzis wlasnie chcialem poregulowac te samoregulatory. kurde meczylem sie z odkreceniem tej sruby co trzyma beben, ale jakos sie udalo. ale to tak zakleptane jest ze nie dalo sie krecic tym samoregulatorem. drugie kolo poszlo by lepiej bo nie dawno rozbieralem je. Nie chcialo mi juz rozbierac szczek i czyscic tego dziadostwa. :wstyd:
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 124
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 24-05-18, 19:07   

Temat zmartchwywstał! :yeah:

Czy to normalne, że ręczny popuszcza z czasem, w tym samochodzie? Ojciec i matka jeżdżą kilka lat swoimi samochodami i nigdy nic nie podkręcali, a ręczny działa tak samo dziś jak gdy auta z fabryki wyjechały w 2014. To samo znajomi. Tylko ja mam problem z tym zasranym ręcznym. Oba ich auta są przednio napędowe. Piszę to o napędzie z tego względu, iż jeden mechanik powiedział mi, że w tylno napędowych ręczny zawsze będzie puszczał z racji tej, że to tylni napęd... cieszę się, że u niego auta nie zostawiałem bo nie chce mi się wierzyć.


Do rzeczy...
W grudniu 2016 z powodu słabego ręcznego moje (dziś) E36 nie przechodzi przeglądu. Usterka zostaje naprawiona, przegląd zaliczony a miesiąc po ja kupuje to autko. Nie jeżdżę nim przez dwa miesiące po kupnie, na wiosnę po 2 miechach zaczynam jeździć i ręczny ok ale odczuwam, że osłabł troszkę i wyżej muszę dźwignie podciągać aż doszło do momentu, że latem raz zapomniałem spuścić ręczny przez 2km i w ogóle nawet nic nie zauważyłem, że był zaciągnięty bo czujnik ręcznego był odłączony i kontrolki nie było. Oddałem auto do (innego) mechanika w grudniu 2017 z adnotacją, że ma wymienić cokolwiek co będzie zużyte. Powymieniał co trzeba było i byłem zadowolony... auto zagazowane do 5500rpm, dupa siada ale auto stoi. Między styczniem a marcem auto stało na zimnym. Odpalałem je i robiłem kilka km, co 2 tygodnie. Działało dobrze na pewno do końca marca. Wczoraj sprawdzałem i już rusza bez problemu przy 3000 obrotach. Również tym razem widzę, że dźwignia musi być wyżej podciągania a i tak gorzej działa.

Czy to różnica temperatur zima/wiosna powoduje takie rzeczy? Co tu może być grane? 2 tygodnie temu stałem na ostro stromej górce i musiałem bieg wrzucić bo sam ręczny nie podołał, na parkingu lekko pochyłym jeszcze jest ok ale nie chcę wiedzieć co po lecie będzie. Nie latam bokiem ani nie hamuje ręcznym, jedyne co to testowałem go zaciągając i próbując ruszyć.


Regulatory przy dźwigni nie wiem czy coś jest z nimi nie tak czy na maksa są już skręcone bo zaciągam ręczny, kręcę nimi a jak spuszczam hamulec to zaczynają się same odkręcaclć do pozycji takiej gdy zacząłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15