Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[E36] Nagłośnienie do 2500 PLN + pare pytań
Autor Wiadomość
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 06-05-19, 20:34   [E36] Nagłośnienie do 2500 PLN + pare pytań

Gruba akcja. Szykuje się nowe audio do wyposażenia mojego oczka w głowie 328 Coupe.

Do początku jesieni chciałbym wywalić nagrzewnicę (wymiana króćca wody), wygłuszyć dosłownie całe auto od środka z racji tej, że jest prawie puste po pracach blacharsko-lakierniczych, nowa wykładzina wleci - nie cuchnąca jak poprzednia :haha: no i to by było na tyle w skrócie bo reszta to ciąg dalszy tego tematu. Potrzeba nowego sprzętu co zagra. Z przodu w nogach siedzą teraz jakieś lipne 13, w boczkach drzwi podwójne - mniejszy i większy, 8 i 10cm (?), z tyłu siedzą w desce dwa podwójne, wysokie z obudowami, NOKIAN. Wzmacniacz seria w bagażniku. Audio było fabrycznie wyposażone w system HiFi ale niestety pierdzi to troszkę, w szczególności na większej głośności. Nie wiem jak było w 96.

Jak już będę miał rozebraną nagrzewnicę... to słyszałem, że dobrze by było pociągnąć nowe wiązki kabli, na lepsze, nowsze. Czy to prawda? Warto się w to bawić przy moich wymaganiach?

Wymagania mam takie, żeby to dobrze grało przestrzenną głębią, klarownością wokali, wyważonym basem bez dudnienia umcy-umcy, no i dobrą jakością dźwięku, w szczególności przy głośniejszym słuchaniu, za najlepiej 2000PLN ale jeśli będzie warto lub będzie sens inwestowania w coś więcej to 2500 PLN. Jeśli nadal za mało to czekam na propozycje ile by mnie to wyniosło to pomyślę. Znajdzie się coś sensownego w tych pieniądzach? Jakieś propozycje konkretnych modeli? Pomysły na przeróbki mile widziane, na np. większe głośniki. Mam lepkie ręce, zapał, czas i determinację.

Napędzane to będzie radiem Pioneer MVH-X580DAB+, które już mam. Jestem troszkę zielony w tym i tamtym także czekam na Waszą pomoc.
Temat może być długi z racji tej, że to duży projekt renowacji mojej panny i masę pytań, nauki :)

Rozumiem, że bez wzmacniacza do mojego setupu się nie obędzie? Stary won, a zamiast niego nowy wchodzi? Co z tą wiązką kabli co już do niego jest? Przyda się czy rwać? Co do subwoofera, jeżeli będzie trzeba, to planuję go dać za tylne oparcie w bagażniku, bagażnik też wyciszony będzie. Najlepiej aby był przykręcany i wyciągany w razie potrzeby ale żebym nadal mógł grać muzykę a jak nie to sam sobie coś wykombinuję.

Dziękuję z góry i pozdrawiam.
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 46 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2508
Skąd: Białystok
Wysłany: 07-05-19, 11:25   

Hah całkiem zabawne bo też szykuje u siebie upgrade audio :)

Cytat:
Jak już będę miał rozebraną nagrzewnicę... to słyszałem, że dobrze by było pociągnąć nowe wiązki kabli, na lepsze, nowsze. Czy to prawda? Warto się w to bawić przy moich wymaganiach?


Tak to prawda, jak chcesz mocne głośniki, które będą napędzane wzmacniaczem to poprowadzenie do nich dobrych kabli jest niezbędne. Dobrymi kablami może być dla przykładu taka propozycja

https://allegro.pl/oferta/hollywood-pro-28-zestaw-kabli-ofc-miedz-21mm2-4ch-7213153269#productReviews

Cytat:
Rozumiem, że bez wzmacniacza do mojego setupu się nie obędzie?


Obeszło by się ale warto zainwestować bo zdecydowanie poprawi to dynamikę. O dobrych midbassach zapomnij bez wzmacniacza i wygłuszenia. Tutaj nie ma się czego bać, podłączenie jest proste, uważam takie prace za świetne zajęcie na długie wieczory. Z odrobiną pomyślunku można to ładnie poprowadzić żeby wyglądało jak OEM.

Ja dla przykładu majstruje coś takiego w moim Turingu e36

Radio PIONEER DEH X7800DAB
Głośniki w sufit HERTZ DCX100.3
Wzmacniacz HERTZ HCP 2 jest to wzmacniacz 2 kanałowy, tylne 10cm głośniki w sufit napędzi radio bez większego problemu. Skupie się jedynie na wzmocnieniu przednich 13cm
Okablowanie https://allegro.pl/oferta/hollywood-pro-28-zestaw-kabli-ofc-miedz-21mm2-4ch-7213153269#productReviews
Głośniki przód FOCAL RSE-130

Jest to zestaw bez większej ingerencji, głośniki w boczkach drzwi zostają i bedą zasilane tak jak głośniki tylne wzmacniaczem z radia. Do tego wcześniej wygłuszyłem co się dało matami butylowymi. W tym co wymieniłem nie będzie mega szału ale będzie spokojnie przebijać fabryczną instalacje jak i jakieś oryginalne harmany z palcem w tyłku. Zdecydowałem sie na woofery w miejsce 13cm głośników przy nogach ponieważ w boczkach drzwiowych będę miał trochę wyższych tonów. Musze się jeszcze przyjrzeć czy da się coś przykombinować z tymi głośnikami ale coś mi się zdaje, że bez modyfikacji których chciałbym uniknąć to nic z tego nie wyjdzie i jednak zostawie tam serię.

Jak lubisz słuchać radia to zainteresuj się jakąś anteną DAB+ , cyfrowa jakość odbioru radia jest sporo lepsza od analoga. Na chwile obecną w technologi cyfrowej nadają chyba wszystkie programy polskiego radia (jedynka, dwójka, trójka itp)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Dav 14-05-19, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 14-05-19, 17:02   

Okablowaniem zajmę się przy okazji jak deska będzie wybebeszona, a jeśli nie będzie to obejdzie się bez tego. Sam nowy sprzęt za te sianko uważam powinien o niebo lepiej zagrać od tego fabrycznego co teraz jest. Oprócz tego coś muszę dokupić? Kabel do wzmacniacza nowego, np. ten z linku, który podałeś? He, 600W troszkę sporo jak na samochód. Nie wiem czy aż taki efekt jest mi potrzebny w samochodzie. To ma ładnie, wyraźnie grać z przyjebaniem a nie sprawić, że ogłuchnę. W domu 50cm ode mnie w pokoju 14m2 mam 40W RMS stereo i na maks głośności rozwala banie a co to w aucie? Czy o czym my tu rozmawiamy bo nie bardzo rozumiem potrzeby 0.5kWh w samochodzie. Ja nie kumaty w audio za bardzo. Chcę skumać ale potrzebuję nakierowań :P

Tak wygląda u mnie obecnie bagażnik w środku:


Nie wiem czy jest szansa dobrego subwoofera gdyby zabudować go w wnęce. Wygłuszyć wnękę, obić MDF, tylko że z góry mówię głęboko tam nie będzie bo raptem 15cm, minus obicie mdf góra i dół także wychodzi 12-13cm głęboko. Całą tą część mogę przeznaczyć na wzmacniacz albo sub, albo za lewym kielichem gdzie oryginalny wzmacniacz siedzi. Jest też możliwość pomiędzy kielichami zamontować jaką budę ale wolałbym mieć ją mocowaną w aucie w jakiś konkretny sposób aniżeli zabudowywać całość, tak, żeby w razie potrzeby odłączyć, wyciągnąć, złożyć siedzenie i móc coś przewieźć. Tylko taka opcja mnie interesuje za oparciem z tyłu, choć tam najwięcej miejsca jest.

Do radia mam antenę ale nie słucham radia w ogóle, tylko AUX, USB albo Bluetooth.

A co do boczków to co tam kminiłeś? Bo u mnie są w boczku po dwie sztuki i czy coś lepszego tych rozmiarów jest do dostania
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 46 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2508
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-05-19, 20:56   

Słuchaj, możesz kupić w miarę dobry zestaw odseparowany np FOCAL R-130S2 podłącz to pod jakieś dobre radio i już zagra to o niebo lepiej jak seria i harmany razem wzięte. Jak będzie mało dołożysz wzmacniacz. Waty nie grają wiec nie myśl, że jak coś ma 60wat rms na kanał to ci rozwali te auto, jesli chodzi o głośność to patrz na efektywność głośników w decybelach. Jednak dołożenie wzmacniacza sporo poprawi dynamikę takiego zestawu. Co do suba to nie koniecznie musisz robić zabudowę, popatrz sobie Pioneer ostatnio wypuscił fajne subwoofery aktywne wkładane pod przednie fotele.

Cytat:
A co do boczków to co tam kminiłeś? Bo u mnie są w boczku po dwie sztuki i czy coś lepszego tych rozmiarów jest do dostania


Odpusciłem kombinacje, wmontuje sobie tweetera w trójkąt zaślepiający mocowanie lusterka a na dole będzie woofer od zestawu odseparowanego. Co do okablowania to podałem ci przykład gotowego zestawu, co prawda na 600W ale jest to zestaw oparty na kablach z miedzi beztlenowej, są tańsze zestawy 300W ale tylko na CCA co jest w praktyce aluminium pokryte cienką warstwą miedzi. Ewentualnie sam zmontuj zestaw okablowania, tabele co do grubości przewodów w zaleznosci od mocy maksymalnej wzmacniacza masz ogolniedostepne w internecie.

No i ogolnie to poczytaj sobie ten poradnik
https://fiesta-mk6.pl/caraudio-fiesta-mk6.html
_________________

 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 18-05-19, 19:55   

Co masz na myśli przez pojęcie "dobre radio" ? Czy moje obecne jest nie dobre, nie wystarczające? Kabel wzmacniacza, który podałeś zakupię bo do wzmacniacza w takim razie nie mam w ogóle, o ile z oryginalnej wiązki nie będzie można wykorzystać.

Napisałeś: "Dobrymi kablami może być dla przykładu taka propozycja" i wstawiłeś link do kabla od wzmacniacza, a nie przykładu dobrego kabla, którego użyć przy ewentualnym swapie obecnych, głośnikowych. Czy może one są jednak głośnikowe, a nie od wzmacniacza? Jeżeli warto inwestować w wzmacniacz to pewno, że będzie i wolałbym się tym wszystkim zająć zanim zacznę składać wszystko, a nawet, jeśli by wzmacniacz z czasem dokupić jak będzie potrzeba, to już kable gotowe do bagażnika pociągnąć. Co z obecnym wzmacniaczem w takim razie? Na śmietnik? Wiązka oryginalna do rwania też? Pomóżcie się tym zająć :) Dzięki z góry :piwo:
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 46 razy
Wiek: 28
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2508
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-05-19, 12:29   

To co ci wysłałem co cały komplet okablowania opartego na przewodach OFC (miedz beztlenowa) i w skład tego wchodzi wszystko co ci jest potrzebne

Kabel zasilajacy
Kabel masowy
kable RCA z koncówkami (podwójnie ekranowane)
Kabel Remonte do wzmacniacza
Kable głośnikowe 2mm
Bezpiecznik z oprawką

Nic więcej ci nie trzeba. Oryginalna wizka głośnikowa jest oparta na cieniutkich przewodach bodajże 0.5mm co jest stanowczo za mało jeśli planujemy wrzucic głosniki 50W RMS i zasilic je wzmacniaczem, przy takiej mocy niezbędnym minimum było by 1.5mm przekroju kabla. Oryginalne przewody 0.5mm zostawił bym w aucie na wszelki wypadek jakbyś kiedyś chciał wrócic do serii (np przy sprzedazy auta) a obok puścić nowe przewody 1.5mm lub 2mm. Twoje radio jest jak najbardziej OK nadaje się bardzo dobrze. Jeśli nie planował byś wzmacniacza wtedy spokojnie wystarczą oryginalne kable głośnikowe. Moc RMS nawet tych dobrych jednostek to około 20-25W RMS i taka moc starcza na kable o przekroju 0.5mm

Znasz dobrze angielski? Jesli tak to pewnie takie video Ci trochę rozjaśni sprawę

https://www.youtube.com/watch?v=ViY4vGoYYDw
_________________

 
 
Yeti 


BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: m52tub20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 27-05-19, 09:23   

OBOLUK napisał/a:
He, 600W troszkę sporo jak na samochód. Nie wiem czy aż taki efekt jest mi potrzebny w samochodzie. To ma ładnie, wyraźnie grać z przyjebaniem a nie sprawić, że ogłuchnę. W domu 50cm ode mnie w pokoju 14m2 mam 40W RMS stereo i na maks głośności rozwala banie a co to w aucie? Czy o czym my tu rozmawiamy bo nie bardzo rozumiem potrzeby 0.5kWh w samochodzie. Ja nie kumaty w audio za bardzo. Chcę skumać ale potrzebuję nakierowań


home audio a car audio to różne światy. Efektywność głośników stricte do auta jest 2-3x krotnie niższa niż domówek. Jak w domu starcza ci 40wat to w aucie to zniknie. Po za tym 600wat to dla poboru wzmacniacza a nie wyjściowej mocy, wzmacniacze w klasie AB mają efektywność ok 50%.


na początku przygody z CA zaczął bym od tego działu http://www.strefacaraudio...tkuj%C4%85cych/
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 25-11-19, 14:21   

Powracam do tematu gdyż aktualnie zajmuje się wygłuszaniem auta i będę dalej jechał z całym audio :yeah: Na chwile obecną wygłuszyłem matami alubutylowymi całą komorę bagażnika i klapę, a dzisiaj zaczynam to samo pianką kauczukową. Potem lecę dalej z wygłuszeniem całego wnętrza, deski rozdzielczej, dachem, drzwiami, jak tylko dostanę więcej materiałów.

Pytanko w tym poście tyczy się tylko i wyłącznie tylnych głośników w desce. Są tam 3 w oryginalnej obudowie, bas, sopran i tweeter. Oryginalnie system był HiFi w mojej Coupe. Oglądałem nieco filmów na temat rozmieszczenia typu głośnika w samochodzie, dowiadywałem się od bliskich mi dwóch osób co i jak, którzy kiedyś coś tam sami robili amatorsko z car audio w ich samochodach i zdania podzielone są. Z filmików wyciągnąłem to, że ma być rozmieszczenie tzn. przód w nogach sopran, boczki tweetery i z tyłu bas, zaś te bliskie mi osoby powiedziały, że ma być tak jak w oryginale tzn. z przodu sopran, w boczkach tweetery i z tyłu w desce wszystkie 3. Z jakiegoś powodu w oryginale też było to tak rozwiązane. Dodam, że w bagażniku będzie siedziała obudowa za tylnym oparciem z samym basem. Wzmacniacz też odpowiedni wleci. Taki mam plan.

Czy na tyle ma być sam bas czy ma być tak jak w oryginale, te wszystkie 3 głośniki razem w jednej obudowie? Następna kwestia to obudowy głośników, bo są one z plastiku i tak średnio mi się to widzi. Chciałbym usłyszeć Wasze zdanie na ten temat. Czy warto swoje z płyty MDF wystrugać na podobny wymiar czy może oryginalne plastiki wystarczy dobrze wygłuszyć? Co proponujecie na wygłuszenie ich w takim razie, o ile warto to zrobić? Obicie ich od środka/wewnątrz alubytylem/pianką kauczukową czy może tak jak w oryginale gąbka pochłaniająca wystarczy? W oryginale siedział malutki kawałeczek około 15x15cm gąbki pochłaniającej i to tyle w temacie. Jestem otwarty na wszystko. Ma być dobrze zrobione bez lipy.


PS. Wiecie jak nazywa się gąbeczka, która siedzi w maskownicach głośników? Moje po 23 latach rozleciały się w dłoniach i chyba powinienem w nowe się zaopatrzyć.
 
 
Yeti 


BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: m52tub20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 28-11-19, 11:48   

na początek sopran to tweeter ;)

z przodu robisz pełne pasmo czy midbass (niskie -średnie tony) wraz z tweeterem (wysokietony/sopran)

suba do bagażnika i masz podstawowy system, w założonym budżecie się zmieścisz.

co do wiedzy co i jak na początek poczytaj to co ma wartość merytoryczną, bo znajomi to ci głupoty powciskali

absolutne podstawy to http://www.car-audio.waw.pl/PolskiCarAudioFAQ.pdf

a potem polecam zapoznać się z tematami z tego forum.

http://www.strefacaraudio...dzi-faq-nazara/
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 18-01-20, 19:23   

Pytanie z innej beczki, aczkolwiek ma związek z car audio.

Czy wnęka na zdjęciach poniżej będzie dobrym (wystarczającym) wyborem do zamontowania dwóch mniejszych albo jednego większego głośnika niskotonowego? Chodzi o litraż, ilość miejsca przeznaczonego do tego celu i żeby to jakoś grało przyzwoicie potem. Wymiary wnęki to głębokość 17cm, szerokość 53cm i długość 43cm. Wszystko obite od wewnątrz wnęki (w sumie to całe auto gdzie się tylko da i jest sens), najpierw alubutylem 2,5mm i na to pianka kauczukowa 9mm. Dodatkowo na górnej części wnęki po bokach, z tyłu przy plastiku pasa tylnego (od wewnątrz rzecz jasna) i na tym łuku jest pianka 5cm ale to bardziej do podwyższenia i wyrównania tego miejsca z pozostałą częścią podłogi w bagażniku no i zrobiło się 17cm z 12, dzięki temu. Całość na końcu jeszcze wykładziną 2mm będę obijał żeby to spoko wyglądało i pianka się nie uszkodziłą przy byle dotknięciu. Wnęka oczywiście od góry będzie w tym celu obita przyciętym MDF/Plexi pod wymiar i przykręcona pod boczne plastiki koło aku i pod plastikiem z lewej strony. Wszystko custom made podocinane żeby pasowało.

Dodam, że jak pukam w ścianki w wnęce to jest 0 echa/przebić blachy natomiast jak pukam w dolną część to słychać malutkie przebicia jeszcze i zastanawiam się czy da radę czy coś z tym zrobić. Myślałem na spód dać jeszcze piankę akustyczną piramidkową w celu niwelacji tych lekkich przebić ale zastanawiam się czy jest sens bo i tak względem samej blachy efekt jest miażdzący...




  
 
 
Yeti 


BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: m52tub20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 20-01-20, 15:18   

wytłumiona jak najbardziej poprawnie,
jej pojemność to ok 38L co starczy na 2x8" lub 1x10" w BR (choć nie każde)
od góry musisz ją szczelnie zamknąć, tak naprawdę trzeba by do podłogi przykręcić i przykleić ten MDF, w takich przypadkach robi się cały wkład z mdf tylko wtedy to wytłumienie co tam włożyłeś jest zbędne w zasadzie. Do tego jak zrobisz skrzynie która wejdzie w tą wnękę to spadnie ci pojemność do ok 28-30L co przy jednej 10" w BR wymusi już poszukanie głośnika który lubi raczej małe obudowy ;)


ps. a pytanie z dobrej beczki jak najbardziej związane z całym tematem.
  
 
 
OBOLUK 
don_dolarson



BMW: E36
Silnik: 2.8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 14 Wrz 2016
Posty: 121
Skąd: Machu Picchu
Wysłany: 21-01-20, 11:25   

Yeti napisał/a:
wytłumiona jak najbardziej poprawnie,
jej pojemność to ok 38L co starczy na 2x8" lub 1x10" w BR (choć nie każde)
od góry musisz ją szczelnie zamknąć, tak naprawdę trzeba by do podłogi przykręcić i przykleić ten MDF, w takich przypadkach robi się cały wkład z mdf tylko wtedy to wytłumienie co tam włożyłeś jest zbędne w zasadzie. Do tego jak zrobisz skrzynie która wejdzie w tą wnękę to spadnie ci pojemność do ok 28-30L co przy jednej 10" w BR wymusi już poszukanie głośnika który lubi raczej małe obudowy ;)


ps. a pytanie z dobrej beczki jak najbardziej związane z całym tematem.


Dziękuję za pomoc. Co oznacza skrót "BR" ? Celuję w takim razie w 2x8" bass do tego.

Człowiek nie do końca zawsze wie wszystko i myślałem, że żadnej skrzynki z MDF skrobać i tam wsadzać jej do środka wnęki nie będę musiał ale tknęła mnie taka myśl szczerze mówiąc. Zwyczajnie myślałem o przycięciu górnej płyty z MDF pod wymiar, zrobić otwory na głośnik(i), obić ją materiałem z włosami coś ala obicia bagażnika i przykryć tą wnękę od góry przykręcając ją do podłużnic pod plastiki boczne. Dlatego też wyrównywałem to wszystko do poziomu bo jak na zdjęciach widać to jest na równi z górną częścią plastika po prawej stronie a płyta by dociskała kauczuk i by raczej szczelnie się zrobiło. Z tego co tu się dowiaduje to skrzynka z MDF do środka jak najbardziej wskazana i musi być szczelna. Czy polecisz jakąś grubość MDF co do mojego przypadku? Starczy grubość płyty 0.5cm? Czy skrzynkę w środku też wytłumić? Watą dźwiękochłonną? Na każdej ściance od środka ją przylepić czy tylko na spód wystarczy ją dać?

Głośniki chciałbym coś konkret i myślałem coś z klasy premium Hertza, Harman Kardon... żadne pajoniery i inne średniej klasy sprzęty nie wchodzą w grę tutaj. Na same głośniki, wzmacniacz i akcesoria, które stricte będą generować dźwięk zwiększyłem budżet do 4000PLN. Jeśli będzie trzeba więcej do bardziej porządnego efektu to dozbieram więcej także mam raczej bardziej nieograniczone możliwości pod tym względem ale z umiarem. Nie bawię się w pół środki i oszczędności. I tak już sporo wydałem na modyfikacje tego auta i już jakiś czas temu przestałem liczyć ile mnie to wszystko kosztuje, gdyż suma wszystkiego przekracza 6 cyfr. Mam już nawet rabat w ASO 15% na wszystkie zakupy, tego tyle się nakupowało :lol:

A tak jeszcze z innej półeczki. Czy dodatkowe głośniki w tylne boczki polepszą efekt jakości dźwięku dla mnie jako kierowcy? Mam kupeje tak więc pod tylnymi boczkami jest odkręcana prostokątna blacha i przejście między wewnętrzną blachą do której mocowany jest boczek, a zewnętrzna blacha. Będzie warto to mogę chwycić za dremel i powiększyć otwór w wewnętrznej blasze.

Kolejne pytanko jest odnośnie głośników w przednich boczkach. W oryginale są tam dwa otwory na małe pierdziawki. Czy kupować nowe głośniki po dwa na boczek takiej samej wielkości czy adaptery i jeden większy wsadzać? Nic nie szkodzi gdyby wystawały do 1cm ponad boczek ale tam za boczkiem między nim a blachą jest dosyć mało miejsca. Jeżeli będzie trzeba to wyrzeźbię dziurę na wylot w wewnętrznej blasze drzwi, żeby zmieścić coś głębszego co wejdzie do środka drzwi chociaż nie sprawdzałem jeszcze czy czasami mechanizm elektrycznej szyby nie będzie na drodze bo wtedy kupa. Zdają egzamin takie małe głośniczki czy może lepiej adaptery, ewentualnie dremelek i coś większego wsadzać? No bo w sumie jeden większy to chyba lepiej niż dwa małe, tymbardziej takie małe bo to zaledwie po max. 2-3 cale miało w oryginale... Drzwi, od środka blacha też jest już wygłuszona alubutylem, a od środka blachy wewnętrznej jeszcze nie ruszałem ale pod boczek dałem piankę kauczukową 3mm.
  
 
 
Yeti 


BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: m52tub20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2018
Posty: 15
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 22-01-20, 11:26   

BR = Bass reflex

Możesz tak zrobić z tą płytą pod warunkiem że będzie to szczelne, a płyta będzie stabilnie leżeć (musisz uzyskać zamkniętą sztywną komorę i tyle)

Co do grubości 22mm starczy na 2x8" czy 1x10", wytłumienie w środku robi za tzw wirtualną pojemność skrzynki, nie każdy głośnik to lubi trzeba eksperymentować jak będzie lepiej, zacznij bez na początek.

Głośniki z klasy preminum to nie hertz ani harman. tu zacznij od tego głośno czy jakościowo bo to zupełnie inne podejście, i co sie da wpakować w taką pojemność obudowy bo np taki sundown sa8 będzie miał za małą budę, ale już np starczy dla 2x re audio 8s4 (czy jak to się tam nazywa teraz), kwota obejmuje głośniki do suba i przod ?

Głośniki z tyłu w boczkach popsują ci stereofonię, przesunie ci scenę z przodu na środek auta, co jest nie pożądanym efektem.

Przód w E36 to jest temat ciekawy, seryjnie siedzą lipnie zamocowane, powiem tak wymagają sporo pracy....

http://www.strefacaraudio...a/page-4?hl=e36
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13