Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana zawieszenia tył na "mcperson"
Autor Wiadomość
Stalker93 



BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 71
Skąd: DLW
  Wysłany: 19-01-20, 17:39   Zmiana zawieszenia tył na "mcperson"

Witajcie
Rozglądając się za zawieszeniami do E46 zauważyłem, że niektóre marki oferują konwersję tylnego zawieszenia z takiego jak mamy typowo w BMW, gdzie amortyzator i sprężyna jest osobno, na tzw. "mcperson'a" (o ile z tyłu można to tak nazwać) gdzie sprężyna znajduje się na amortyzatorze tak jak ma to miejsce z przodu.
Możecie wyrazić swoje opinie na temat takiej konfiguracji? Jak to będzie się zachowywać względem "klasycznego" rozwiązania. Warto, a może lepiej omijać szerokim łukiem. Nie ukrywam, że kusi mnie taki zestaw, może bardziej dlatego że jest to coś innego, ale czy nie sprawi on problemów. Najbardziej zastanawia mnie, czy nie trzeba by dokupić/dorobić (nie mam pojęcia jak miałyby wyglądać) jakiś wzmocnień pod mocowanie amortyzatora, bo jednak w oryginale siły są przyłożone w różnych miejscach, a tutaj wszystko w tym punkcie
Chętnie poznam wasze opinie na ten temat co sądzicie. A może ktoś już coś takiego ma, nie ważne w jakim aucie :hyhy:
 
 
Qczy 



BMW: Czarne i takie niby czerwone
Imię: Tomek
Silnik: Jest
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 56 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3346
Skąd: ten dym ?
Wysłany: 19-01-20, 18:23   

Pierwsze słyszę o takowym rozwiązaniu.
Moje jakże ważne pytanie brzmi : po co? Co da takowa modyfikacja ? :hm:
_________________
Jestem jednym z milionów użytkowników BMW, a to moja historia :
www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=30556&start=0

www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=661765#661765

https://www.youtube.com/watch?v=EiZhkPUJtRs



Po co sprawdzać, skoro domyślasz się, że powinno działać ?
 
 
dyziux666x 



BMW: Bmw E39 E60
Silnik: 2.5
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 26 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 1574
Skąd: Kocina
Wysłany: 19-01-20, 18:29   

Według mnie jak cały ciężar zostanie oparty na tak małej poduszce na której trzyma się amortyzator to zaraz szlak go trafi albo co gorsze wyrwie gniazdo
_________________
Gość zobacz moja QP
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=38756
 
 
Stalker93 



BMW: E46
Imię: Przemek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 71
Skąd: DLW
Wysłany: 19-01-20, 21:20   

Na przykład D2 Racing oferuje takie rozwiązanie, ale BC Racing również i pewnie jeszcze kilka różnych firm, na te trafiłem. Przykładowo zawieszenie od D2
Klasyczne rozwiązanie:
http://tuningshop24.pl/bm...ane-p-2126.html
Wersja z gwintowaną kolumną:
http://tuningshop24.pl/za...-05-p-7294.html

Qczy napisał/a:
Moje jakże ważne pytanie brzmi : po co? Co da takowa modyfikacja ?

Sam chciałbym się właśnie tego dowiedzieć, po co zmieniać rozwiązanie zaprojektowane przez fabrykę, co to zmienia i czy w ogóle

dyziux666x napisał/a:
Według mnie jak cały ciężar zostanie oparty na tak małej poduszce na której trzyma się amortyzator to zaraz szlak go trafi albo co gorsze wyrwie gniazdo

Też się nad tym aspektem cały czas zastanawiam i mnie trochę martwi, z drugiej strony ktoś to jednak zaprojektował

Niestety na stronie sklepu jest opis typowo ulotkowy, więc nie dowiadujemy się kompletnie niczego, jakie to niesie za sobą korzyści lub konsekwencje :hmm:
Bo jeśli miałaby iść za tym poprawa prowadzenia, nie wiem, ogólna sztywność samochodu itp. jestem za, jeśli jest obarczona wyrwaniem kielicha, no tutaj już bym mocno się zastanowił czy jest tego warte
_________________
Jest: E46 Coupe 05' M54B30
Było: E36 Coupe 96' M52B20
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15