Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Etylina 95 a 98 oktanów...
Autor Wiadomość
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 15-03-08, 13:19   

Dla orlenu vervy :ok:
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 15:49   

yeahman napisał/a:
Dla orlenu vervy :ok:

ja lałem Verve ale shell Vpower Racing wymiata - spróbuj i zobacz czy poczujesz różnicę ??
bo moze to tylko takie moje odczucie !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 22-11-08, 16:49   

Shell Vpower Racing - też poczułem różnicę ;D

Teraz na bliskiej tankuję. I dość sporo mi pali. Dziś chyba przeżucę się na BP ;)
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-11-08, 17:25   

ja do vanosa zawsze leje 98 i jeszcze mi sie nie zdażyło 95zalać jestem poprostu spokojniejszy i tyle, do 12to zaworówek zawsze lałem 95 bo nie było sensu 98 bo zastare silniki.
podejżewam ze z tym paliwem racing to jest to tylko Wasze wrażenie, dla mnie to jest ściema okrótna :mur:
_________________
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 22-11-08, 17:28   

///ESIU, to nie moje wrażenie :P Auto zdecydowanie lepiej śmiga. Wyjeżdzij to co masz do końca i zalej z 15 litrów i sprawdź ;) tylko lej tą v power racing a nie v power.
_________________
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 22-11-08, 17:34   

To nie jest tak ,ze auto stare to 95 a nowe 98.
Wszystk ozalezy od wyzylwoania silnika, a raczej stopnai sprezania.

W takim M30 czy 2.7l M20 sprezanie ejst niskie i paliwo 98 nic nei da, tzn nci nei odczujesz.

Ale np. w M50 gdzie sprezanie chyba jest na poziome 12 t owart ozalac i naprawde mozna odczuc roznice ;)
_________________
rev
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-11-08, 17:41   

Enzo napisał/a:
To nie jest tak ,ze auto stare to 95 a nowe 98.
Wszystk ozalezy od wyzylwoania silnika, a raczej stopnai sprezania.

W takim M30 czy 2.7l M20 sprezanie ejst niskie i paliwo 98 nic nei da, tzn nci nei odczujesz.

Ale np. w M50 gdzie sprezanie chyba jest na poziome 12 t owart ozalac i naprawde mozna odczuc roznice ;)
_________________


no i własnie o tym napisałem wkońcu m30 projektowali w 60tych latach
_________________
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 22-11-08, 17:47   

Esiu zalej sobie kiedyś V POWER RACING i zobaczysz !!
i wiedz że V POWER i V POWER RACING to 2 różne niby paliwa, bo może nie o to samo nam chodzi ;)
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-11-08, 17:58   

przyznam ze nigdy nie łałem tego racinga ale uważam ze to jest takie wiesz swoje podejście do tego tak jak np. po załozeniu sportowego wydechu mamy wrażenie że lepiej idzie a prawda taka ze zabilismy 5 koni
_________________
 
 
Davo 
bezpieczny wariat



BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 803
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 22-11-08, 23:39   

Enzo napisał/a:

W takim M30 czy 2.7l M20 sprezanie ejst niskie i paliwo 98 nic nei da, tzn nci nei odczujesz.

Ale np. w M50 gdzie sprezanie chyba jest na poziome 12 t owart ozalac i naprawde mozna odczuc roznice ;)


wlasnie sprawdzalem stopien sprezania w e30 m20-m30 i e36 m40-m50 i wszedzie waha sie od 10 do 11 przy czym nie chodzi o kod silnika a pojemnosc, sprezanie w e30 320 i e36 320 jest takie samo czyli okolo 10 a prz 325 w obu budach jest to okolo 11 (316 w obu budach tez maja po 11)

powiem wam ze jezdzilem i na 95, i na 98 i na racingu i czuc roznice, niewielka ale jednak... moze nie tyle w przyspieszeniu ale w elastycznosci, auto sie po prostu lepiej prowadzi, jest dynamiczniejsze. jaki jest tego powod i jak to dziala nie wiem, sklanialbym sie raczej ku efektywnosci spalania mieszanki, raczej w strone ECU. przeciez tak na chlopski rozum jak podpinamy chipa to moc nam troche podskakuje a przeciez tankujemy to samo paliwo i nie zmieniamy absolutnie nic w silniku... wtrysk i zaplon w odpowiednim momencie i pozycji polozenia tloka/walu, mala modyfikacja i juz zupelnie inaczej sie moze spalac i inaczej sila dzialac. mnie sie to tak po glowie snuje ale czy dobrze? pewnie i tak nie mam racji :P no ale ukrytych krasnoludkow co kreca silnikiem w paliwie nie ma... takie paliwo lepiej sie spala i silnik musi umiec to wykorzystac i te umiejetnosci to mapy silnika, tak mi sie wydaje przynajmniej
_________________
www.bmwklubczestochowa.pl
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 24-11-08, 07:30   

Davo napisał/a:
Enzo napisał/a:

W takim M30 czy 2.7l M20 sprezanie ejst niskie i paliwo 98 nic nei da, tzn nci nei odczujesz.

Ale np. w M50 gdzie sprezanie chyba jest na poziome 12 t owart ozalac i naprawde mozna odczuc roznice ;)


wlasnie sprawdzalem stopien sprezania w e30 m20-m30 i e36 m40-m50 i wszedzie waha sie od 10 do 11 przy czym nie chodzi o kod silnika a pojemnosc, sprezanie w e30 320 i e36 320 jest takie samo czyli okolo 10 a prz 325 w obu budach jest to okolo 11 (316 w obu budach tez maja po 11)

powiem wam ze jezdzilem i na 95, i na 98 i na racingu i czuc roznice, niewielka ale jednak... moze nie tyle w przyspieszeniu ale w elastycznosci, auto sie po prostu lepiej prowadzi, jest dynamiczniejsze. jaki jest tego powod i jak to dziala nie wiem, sklanialbym sie raczej ku efektywnosci spalania mieszanki, raczej w strone ECU. przeciez tak na chlopski rozum jak podpinamy chipa to moc nam troche podskakuje a przeciez tankujemy to samo paliwo i nie zmieniamy absolutnie nic w silniku... wtrysk i zaplon w odpowiednim momencie i pozycji polozenia tloka/walu, mala modyfikacja i juz zupelnie inaczej sie moze spalac i inaczej sila dzialac. mnie sie to tak po glowie snuje ale czy dobrze? pewnie i tak nie mam racji :P no ale ukrytych krasnoludkow co kreca silnikiem w paliwie nie ma... takie paliwo lepiej sie spala i silnik musi umiec to wykorzystac i te umiejetnosci to mapy silnika, tak mi sie wydaje przynajmniej


no tak bo m20b25 czy m20b25 to wysokobrotowe silniki i tam rzeczywiscie to paliwo moze dac jakies tam efekty.

Ale popatrz na strppien sprezania m30b35 czy m20b27
_________________
rev
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 25-11-08, 09:54   

u mnie v-power racing tez dał odczuwalną różnicę (na zwyklym v-power jakos nic nie czuje). Silnik szybciej się wkręcał na obroty i lepiej przyspieszało auto. szkoda, że takie drogie te paliwko (jak daaawno temu tankowałem 5.29 kosztowało, teraz pewnie z 4.80 kosztuje)
_________________
E30 forever
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-09, 14:49   

Znalazłem ciekawy artykuł na temat benzyny...

Teoria
Zacznijmy od teorii. Każda benzyna dostępna na stacjach charakteryzuje się dwoma podstawowymi cechami. Pierwsza to wartość opałowa (energetyczna), a więc ilość energii, jaką uzyskuje się w procesie spalenia określonej masy paliwa. Druga cecha to oktanowość - czyli zawartość oktanów, odpowiadających za prędkość spalania i odporność mieszanki na spalanie stukowe. Im oktanów więcej, tym paliwo spala się wolniej i łagodniej. Benzyna zaraz po procesie rafinacjicharakteryzujesię niską liczbą oktanową - w granicach 70. Dopiero później, w trakcie uszlachetniania, oktanowość jest podnoszona przez zastosowanie specjalnych dodatków paliwowych, którymi są najczęściej węglowodory o wysokiej oktanowości. W zależności od proporcji mieszanki otrzymuje się finalnyprodukto zadanej liczbie oktanów, który następnie trafianastacje benzynowe. W udowodnieniu tezy, że paliwo PB 95 daje więcej mocy niż PB 98, przychodzi z pomocą prosta zależność fizyczna.Jakwspomnieliśmy,paliwoowyższej liczbie oktanowej spala się z zasady wolniej od paliwa, które ma tę liczbę mniejszą. Idąc dalej, paliwo, które spala się wolniej, zdąży dostarczyć mniejszą ilość energii, a więc silnik naszego auta rozwinie mniejszą moc.
Na hamowni
Teoria teorią, ale jak to wygląda w praktyce? Mając przez lata zakodowaną w głowie prawdę o tym, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej (droższe) jest lepsze od zwykłej „95”, jakoś nie mogliśmy uwierzyć, że test pokaże co innego. Postanowiliśmy poddać badaniu Cinquecento Sporting na hamowni w krakowskim V-tech Tuning. Najczęściej stosowane przez polskich kierowców paliwo PB 95 stanowiło bazę naszych testów. Przeprowadzone badanie dało rezultat 59,2 KM na silniku oraz 40,9 KM na kołach. Po zużyciu całego baku udaliśmy się na stację benzynową, by zatankować zwykłą benzynę „98”. Wynik kolejnego pomiaru na hamowni potwierdził teorię! Auto osiągnęło wyraźnie niższą moc niż na teoretycznie gorszej benzynie PB 95. Wyniosła ona 54,5 KM na silniku i 39,1 KM na kołach. - Prawa fizykinie kłamią - z uśmiechem potwierdził nasze spostrzeżenia Tomasz Pirowski, szef V-tech. A więc test udowodnił, że tankując paliwo o wyższej liczbie oktanowej, powodujemy, że mniej chętnie się ono spala w silniku, a co za tym idzie, traci on na mocy. - Nie jest to żadna rewolucyjna teoria. Potwierdzi wam ją każdy chemik - dodał Pirowski, gdy z niedowierzaniem kręciliśmy głowami. Subiektywne wrażenie, że nasz silnik pracuje lepiej na paliwie 98 wynika z faktu, że spalając paliwo łagodniej, pracuje on niejako z większą kulturą, a więc ciszej. Na „ucho” jest lepiej, mocy jednak ubywa. Teraz już wiemy, że w myśl znanego sloganu reklamowego „Jeśli nie widać różnicy, to po co przepłacać” nie będziemy już robić sobie „prezentów”, tankując do zwykłego auta droższe paliwo 98.
Wyjątek od reguły?
Zaintrygowani wynikami pomiarów postanowiliśmy pójść za ciosem i sprawdzić, czy setki amatorów sportowych wrażeń, tankujących szeroko reklamowane paliwa 99+, po prostu dają się nabierać na marketingowe sztuczki. Do paliw 99+ możemy zaliczyć wprowadzony ostatnio na rynek BP Ultimate oraz dobrze znany Shell V-Power 99. Oba te paliwa posiadają oktanowość zbliżoną do 100. Według teorii, moc samochodu wraz ze wzrostem liczby oktanowej paliwa powinna dalej spadać. Tymczasem znów zostaliśmy zaskoczeni. Odczyt z hamowni po zatankowaniu benzyny typu 99+ przyniósł wzrost mocy. Osiągnęliśmy wynik 59,8 KM na silniku i aż 42,1 na kołach. To rezultat lepszy niż na paliwie PB 95 i znacznie lepszy niż na zwykłym PB 98. Prawdę mówiąc, byliśmy w tym momencie lekko zdezorientowani.
O co tu chodzi?
Po raz kolejny z wyjaśnieniem przyszedł Tomasz Pirowski. - To proste. Dzieje się tak dlatego, że w paliwach 99+ stosuje się innego rodzaju dodatki niż w przypadku zwykłych benzyn PB 98 - wyjaśnił nasz rozmówca. Dowiedzieliśmy się od niego, że do nowych „mocnych” paliw dodawane są specjalne związki eteryczne, zawierające duże ilości tlenu. I to właśnie zwiększona jego ilość jest odpowiedzialna za wzrost osiągów. Wysoka oktanowość jest niejako efektem ubocznym, gdyż akurat zastosowane tu etery charakteryzują się bardzo wysoką liczbą oktanową. Zmieszane z benzyną bazową podnoszą oktanowość finalnejmieszanki.Wostatecznymrozrachunkuzwycięża jednak zwiększona wydajność paliwa (za sprawą tlenu) nad jego „niechęcią” do szybkiego spalania się (wysoka oktanowość). Tak uzyskujemy większą moc.
Sport
Ktoś powie, że skoro paliwa o niższej liczbie oktanowej
dają wyższą moc, to dlaczego w sporcie używa się benzyn o bardzo wysokiej liczbie oktanowej? Przecież doskonale znany rajdowcom Elf Turbo Max ma liczbę oktanową 101,7.
Spieszymy z wyjaśnieniem. Wspomnieliśmy na początku o zjawisku spalania stukowego. Pojawia się ono w momencie, gdy odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon jest zbyt mała, przez co spalanie przebiega bardzo gwałtownie, powodując destrukcyjne detonacje w silniku. Na zjawisko to zdecydowanie bardziej narażone są wysilone jednostki wyczynowych samochodów niż silniki aut seryjnych. To dlatego w tych pierwszych należy stosować wysokooktanowe paliwa - po to, aby spowolnić proces spalania. Jest to nieuchronny kompromis powodowany troską o żywotność sportowych silników.
Co ciekawe, gdyby zjawisko spalania stukowego w ogóle nie występowało, można być pewnym, że każda z rajdówek jeździłaby na paliwie o bardzo niskiej oktanowości, w myśl zasady, że do silnika należy stosować benzynę o najmniejszej możliwie liczbie oktanowej, przy której działa on poprawnie. Spalanie stukowe jednak istnieje, przyprawiając o ból głowy konstruktorów silników. Może to i lepiej, bo czy ktokolwiek potrafi sobie wyobrazić samochód WRC na 70-oktanowej benzynie?

Źródło:
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 13-01-09, 17:21   

wszystko zalezy od tego czy jest a aucie tzw czujnik spalania stukowego i czy potrafi zmienic kat zaplonu pod odpowiednie paliwo lanie czegos ponad 95 nie ma sensu artykul bardzo dobry !! !!
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 13-01-09, 18:05   

Fajny artykuł no limit :ok:
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15