Etylina 95 a 98 oktanów... |
Autor |
Wiadomość |
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-09, 22:09
|
|
|
hmmm. no i mam dylemat... lałem dzisiaj wache... i mówie sobie zajrze na naklejke ile powinienem lac oktanów... i mam napisane 91-98 oktanów... No to w koncu co mam lać... :niepasi: |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-09, 09:29
|
|
|
Jak lałe ostatnio benzyne to 95 kosztowała 3.27 a 98 3.31.... różnica żadna... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
vivera20
1.2.Gaz W Podlodze!
BMW: 318 is lada dzien:):)
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2008 Posty: 59 Skąd: Iława
|
Wysłany: 08-02-09, 13:52
|
|
|
a mi sie wydaje ze na tej 98 to lepiej idzie ale to pod warunkiem ze jest to np verva z orlenu a nie ze stacji od pana kazia na jakims zadupiu wracalem niedawno ze slaska i w okolicach lodzi byla taka stacja z paliwem 100 oktan zalalem pod korek i roznica byla silnik jakis taki bardziej zwawy sie zrobil chyba ze to kwestia podswiadomosci
ale nie pamietam juz jak sie ta stacja nazywala takie kolory miala czerwono zolte nie wiem co to bylo |
_________________ BMW>>>Będziesz Mógł Wyprzedzac!!! |
|
|
|
|
Gonzo
BMW: E30 325i E34 525i
Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 09-02-09, 10:17
|
|
|
Jeśli do silnika jest zalecana benzyna 95 to lanie Pb98 nic nie da. Jest dokładnie odwrotnie- im wyższa liczba oktanowa tym paliwo się spala wolniej= mniejsza moc. Czytałem kiedyś test cieniasa sportinga. Sprawdzali moc na hamowni na pb95 i 98, na 98 moc była mniejsza !
Co innego paliwa typu verva czy v-power- mają specjalne dodatki które przyspieszają spalanie. |
_________________ Bądź Marce Wierny
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 09-02-09, 11:52
|
|
|
do cieniasa to proste ze nie ma co lac 98 ale do bmw moim zdaniem jest różnica! do swojego jak zaleje verwe to nie poznaje auta, wkreca sie pieknie a na 95 jest zamulone troszke! |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
cartonik
...BMW MANIAKKKKK...
BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy Wiek: 79 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1086 Skąd: Mszana Gorna/Dolna
|
Wysłany: 09-02-09, 19:31
|
|
|
Hmmm To jak macie dobre znajomosci na stacji to sie zapytajcie jaka jest różnica po miedzy 95 a 98. Pozdrawiam |
_________________ Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar
CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! |
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 10-02-09, 07:11
|
|
|
98 v-paver verwa ultimate nic nie daje a testy przeprowadzane na hamowni wykazaly spadki mocy aot ktore powinny jezdzic na 95 a to ze komus sie wydaje ze lepiej jedzie to normalna reakcja to tak jak zalozysz nowywydech i odrazu wydaje ci sie ze lepiej jedzie niestety tak nie jest wiec wystarczy lac 95 co innego w autach ktore wyposazone sa w czujnik splsnia stokowego ktory pozna ilo oktanowa jest benzyna i zmieni kazt zaplonu w celu lepszego spalania mieszanki pozdrawiam |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-09, 10:18
|
|
|
Polecam zajrzeć na strone wcześniej
Wkleiłem tam ciekawy artykuł na ten temat... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
TomekZG1
BMW: E46
Imię: Tomek
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 846 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 12-03-10, 17:41
|
|
|
Tankowałem na shell-u paliwo v-power, później przeszedłem na 95 różnica żadna, ostatnio zatankowałem na statoil supreme no i wydaje mi się że tylko więcej tego spaliła...
Będę musiał spróbować v-power racing bo widzę że koledzy zachwalają |
|
|
|
|
Bartas
///M3 GT fan
BMW: e30 330i 4D Saloon
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 412 Skąd: Zielonka / Warszawa
|
Wysłany: 12-03-10, 17:50
|
|
|
Moja wiedza w tej materii jest taka: jeśli auto jest przystosowane do zasilania mocniejszą benzynką (98, 99+) to można to wykorzystać. Ja leje prawie od początku PB 98 i mam troszkę mniejsze spalanie niż na 95. Różnicy w mocy nie odczułem. Pierwsze 2 razy zalałem 95 i ok 0,5 - 1 litr więcej mi spalała. Nie ma sensu lać V-Powerów czy innych 99+ do aut nieprzystosowanych do pracy na takim paliwie, bo może to się skończyć nieprzyjemnie. Chłopaki to wcześniej wytłumaczyli... Oczywiście jedyną gwarancją jest sprawdzone paliwo na sprawdzonej stacji. |
_________________
328i GT od Bartasa |
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 13-03-10, 11:32
|
|
|
Ja leje 98 wtedy jak jest promocja w rafinerii czechowickiej i powiem że moje e30 1.6 znacznie lepiej wkreca się na obroty i mniej spala nie wierzyłem w to dopóki nie zrobiłem testu pełnego baku do zera zawsze jeżdże te same trasy wiec jestem pewny |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
cartonik
...BMW MANIAKKKKK...
BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy Wiek: 79 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1086 Skąd: Mszana Gorna/Dolna
|
Wysłany: 13-03-10, 11:57
|
|
|
macio napisał/a: | Ja leje 98 wtedy jak jest promocja w rafinerii czechowickiej i powiem że moje e30 1.6 znacznie lepiej wkreca się na obroty i mniej spala nie wierzyłem w to dopóki nie zrobiłem testu pełnego baku do zera zawsze jeżdże te same trasy wiec jestem pewny |
Ja osobiście w to nie wierze leje cały czas PB95 i gaz wiadomo auto na PB jest silniejsze Niż na LPG ale wtedy jak nie miałem gazu próbowałem różnych paliw. Tylko VpowerReacing ma Wiecej oktanów Reszte wszystko jest ściema. Rozmawiałem z szefem Orlenu zaprzyjaźnionym wszystko jest to samo niema żadnej różnicy Praktycznie miedzy 95 a 98. |
_________________ Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar
CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! |
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 14-03-10, 09:15
|
|
|
cartonik napisał/a: | Praktycznie miedzy 95 a 98 |
U mnie bracia zauważyli zdecydowanie poprawe elastyczności i to jako pasażerowie i 1l różnicy na 100km to jest różnica a warunki w jakich przeprowadzałem to zima więc tej temp między +3 a -15 |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 14-03-10, 09:48
|
|
|
Bartas napisał/a: | Nie ma sensu lać V-Powerów czy innych 99+ do aut nieprzystosowanych do pracy na takim paliwie, bo może to się skończyć nieprzyjemnie |
Rozwiń temat bo swego czasu regularnie lałem Racinga i problemów nie miałem a auto faktycznie lepiej sie zbierało, co do spalania to nie sprawdzałem (i tak ponad 20l/100 ). Musze sprawdzić tą teorie że na 98 mniej pali |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
|