Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Etylina 95 a 98 oktanów...
Autor Wiadomość
Marcin08 



BMW: E36 m40
Imię: Marcin
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 462
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-03-10, 10:12   

nic tam mniej nie pali na 98 tylko silnik ciszej chodzi
 
 
kazikm3 
///M POWER



BMW: e38 735iA V8 98r. e46 320ci 01r. e36 316i 98r
Silnik: V8R6R4
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 80 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 3997
Skąd: dolnośląskie/UK
Wysłany: 14-03-10, 10:22   

cartonik napisał/a:
Rozmawiałem z szefem Orlenu zaprzyjaźnionym wszystko jest to samo niema żadnej różnicy Praktycznie miedzy 95 a 98.


wystarczy pojechać do niemcowni i zalać 95 i będzie różnica miedzy krajową :lol:

kiedyś zbadali to w Pl 95 miała 91 okt. :mur:
_________________
/// BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET ///

Życie Jest Zbyt Krótkie Żeby Jeźdźić Dizlem

Gość See my 7er
Gość See Wife's CONVETIBLE
Gość See my 3series
Gość See Wife's 3er
 
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 14-03-10, 12:19   

kazikm3 napisał/a:


wystarczy pojechać do niemcowni i zalać 95 i będzie różnica miedzy krajową :lol:

kiedyś zbadali to w Pl 95 miała 91 okt. :mur:


wiem bo lałem to wiem :) naprawde nawet w LPG różnica Kolosalna.
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
Bartas 
///M3 GT fan



BMW: e30 330i 4D Saloon
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 412
Skąd: Zielonka / Warszawa
Wysłany: 14-03-10, 13:20   

Annoth, jeśli auto nie jest przystosowane do spalania paliwa wysokooktanowego (można sprawdzić w instrukcji lub na klapce od baku) to wlanie np 99+ do auta które powinno pracować na 95 (np e30) nic nie da. Silnik nie skorzysta z dobrodziejstwa lepszego paliwa i będzie to tylko strata kasy.
Nie mogę znaleźć w necie opisu co się stanie gdy się wleje paliwo 99+ do auta który powinno pracować na 95, ale na pewno coś tam się działo.
_________________

328i GT od Bartasa
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 14-03-10, 14:57   

Bartas napisał/a:
Nie mogę znaleźć w necie opisu co się stanie gdy się wleje paliwo 99+ do auta który powinno pracować na 95, ale na pewno coś tam się działo.


akurat w netcie to wiadomo ze nie zawsze kazde info jest prawdziwie. powtarzam co zaobserwowałęm, na vpower racing auto odczówalnie szybsze i żadnych kłopotów z silnikiem do tej pory nie mam
_________________
E30 forever
 
 
Bartas 
///M3 GT fan



BMW: e30 330i 4D Saloon
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 412
Skąd: Zielonka / Warszawa
Wysłany: 14-03-10, 17:40   

aha, jak widzę masz e30, a te z kolei są przystosowane do jazdy na PB 87( nie jestem pewny, ale na pewno coś poniżej 90), 91 i 95 ;)
ale skoro nic się nie dzieje to śmigaj dalej. :D
_________________

328i GT od Bartasa
 
 
 
lukasbmw 



BMW: E46 330Ci
Imię: Łukasz
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 30 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 4469
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-03-10, 20:52   

no_limit świetny materiał.

Jak dla mnie to jesli do auta się powinno lać 95 to się leje, a jesli powinno 98 to tankuje 98.
Ewentualnie w nadmiarze kasy Shell V Power,
i to nie też do silnika 1.6.
_________________
Moje E46 330Ci
Obejrzyj ,komentuj

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56842
 
 
szay 


BMW: E92 330d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 72
Skąd: Poznań
  Wysłany: 30-04-10, 18:55   

Ja mam wrażenie, że w zależności od tego jaka partia paliwa się trafi, niezależnie od stacji, może niekiedy być gorsze paliwko. Ostatnio miałem niższe stany konta ;P a jeżdżenia dużo, więc próbowałem nawet na Auchanie, 98, później 95 i o dziwo, nawet na tej 95 szła mi ślicznie, nic nie gorzej jak na BP98.
W poprzednim aucie, w dieselu czułem istotne różnice z różnych stacji i między zwykłą a premium (typu Bp Ultimate itp.). W benzynie, na moim M54 zasadniczo różnic nie zauważam...
 
 
yogi7456 



BMW: E90 320d 190KM
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 48 razy
Wiek: 41
Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 4148
Skąd: Radom
Wysłany: 17-05-10, 11:51   

ja lalem kilka razy pod rzad 98 teraz juz leje 95,v - powera,vervy itp nigdy nie lalem,uwazam ze to strata kasy i pic na wode,zadnych roznic nie zauwazylem miedzy 98 a 95,leje zwykle na neste bo najtaniej,silnik M40 1.8
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 06-09-10, 19:52   

Poniżej test Auto moto 8 /2007, 9 /2007. Test 3 aut, 3 rodzaje paliw Shell.
Seat Leon 2.0 FSI 150KM/200Nm, Honda Civic Type R 201KM/193Nm, Subaru Forster 2.5T 230KM/320Nm,
Shell Eurosuper 95 , Shell Vpower, Shell Vpower Racing.


Model-----------Dane fabr. (KM/Nm)---------Eurosuper95 (KM/Nm)-----V-Power (KM/Nm)------- ---V-Power Racing (Km/Nm)
Leon--------------150/200------------------------145,4/189,5---------------146,2/188,8-------------------147,4/193,9
Civic--------------201/193------------------------202,0/189,5---------------201,8/187,4--------------------205,1/188,6
Forester----------230/320-------------------------222,6/323,5---------------214,7/318,7-------------------216,5/317,3


Model--------Pomiar---------- ----Eurosuper 95 (czas w sek.)--------V-Power(czas w sek).--------V-Power Racing(czas w sek.)

Leon--------0-100 km/h-------------------10,5-------------------------------------10,3----------------------------------------10,1
Leon--------60-100 IV b--------------------7,5--------------------------------------7,4------------------------------------------6,9
Leon--------80-120 V b--------------------10,6-------------------------------------10,3----------------------------------------10,0

Civic-------0-100 km/h--------------------7,4--------------------------------------7,2------------------------------------------7,0
Civic-------60-100 IV b--------------------6,8--------------------------------------6,7------------------------------------------6,4
Civic-------80-120 V b---------------------9,4--------------------------------------9,3------------------------------------------9,0

Forester----0-100 km/h-------------------6,9--------------------------------------6,8-------------------------------------------6,9
Forester----60-100 IV b--------------------6,2-------------------------------------6,2-------------------------------------------6,2
Forester-----80-120 V b-------------------9,8--------------------------------------9,7-------------------------------------------9,7


Kolejny test Fiat Panda 1.2/60KM/102Nm
Testowano na 8 paliwach
-paliwa 95: Shell 95, Orlen 95, Statoil 95,BP 95,
-Paliwa Premium 98+: Shell V-power Racing, Orlen Verwa 98, Statoil Suprema 98,BP Ultimate 98


Paliwo--------------KM--------------Nm-----------Vmax km/h-------60-100 IV b (czas w sek.)--80-120 V b (czas w sek.)

Shell 95-------------63,4------------105,3------------159,0---------------------10,676-----------------------------14,211
Orlen 95-------------63,3------------107,8------------157,9--------------------10,628-----------------------------14,266
Statoil 95-------------63,1-----------107,2------------158,1--------------------10,636-----------------------------14,571
BP 95-----------------62,9-----------109,4-------------157,4--------------------10,706-----------------------------14,631
Shell V-power Racing---62,9-------106,4-------------157,6--------------------10,666----------------------------14,251
Orlen Verwa 98------64,0-----------106,8-------------156,9-------------------10,756-----------------------------14,636
Statoil Suprema98---63,2------------106,9-------------160,2------------------10,771-----------------------------14,434
BP Ultimate 98--------62,9----------106,4-------------158,5-------------------10,641----------------------------14,266


Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

Liczby nie kłamią, ale jak ktoś chce to nadal może wierzyć w marketing, przepłacać parenaście groszy za litr i myśleć, że
,,redbull doda mu skrzydeł'' . :lol:
_________________

 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 07-09-10, 10:28   

Jak ktoś się ściga na torze to może i te pól sekundy robi mu różnice ale w jeździe po mieście to nie widze powodu dlaczego miałbym tankować droższą benzynę :D
_________________
 
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 07-09-10, 15:34   

ikarus26, yogi7456 :piwo:
Najwiekszą polewkę mam na shellu, gdy akurat tankuje seja, a nowy pracownik stacji z powagą pyta Vpowera? :lol: :lol: :lol:
_________________

 
 
wobber 



BMW: E36 320i / E90 320d / E46 320d
Imię: Szymon
Silnik: M52B20
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 1390
Skąd: Pabianice
Wysłany: 07-09-10, 15:39   

ikarus26 napisał/a:
renoraines, :ok:

Dokładnie rozwiałeś moje wątpliwości , dzięki :)
_________________
Było: E46 320d, E36 328ti, E36 318i, E30 320i, E46 328i, E46 330d, E39 540iA, E36 323 Ti, E61 530d, E30 316i, E39 530d,

Jest: E36 320i cabrio, E90 320d sedan , E46 320d Touring
 
 
 
Kratek 



BMW: Szukam
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 23 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 3467
Skąd: BMW Zone
Wysłany: 08-09-10, 20:18   

Bartas, A ja wlałem shell v power do mojego e30 tego czarnego i była róznica sam nei wierzyłem ale do 100l/h zrobiłem 8,3s. Tutaj filmik :

http://www.youtube.com/watch?v=xODaGJaLg_o

i to jeszcze na mokrym było krecone. Teraz jezdze tylko na 98 pieprze te 95 załosne jest.

Tak samo z wyzej pomiarów widac ze ta benzyna działa. i jak jade sie scigac to leje vpower :)
 
 
zoth 



BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 646
Skąd: lc
Wysłany: 08-09-10, 23:38   

dobry temat, moje auto na 98 ma takiego mula ze nie da sie jezdzic za to na 95 leci jak powinno :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14