BMW: e30 330i 4D Saloon
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 412 Skąd: Zielonka / Warszawa
Wysłany: 14-03-10, 13:20
Annoth, jeśli auto nie jest przystosowane do spalania paliwa wysokooktanowego (można sprawdzić w instrukcji lub na klapce od baku) to wlanie np 99+ do auta które powinno pracować na 95 (np e30) nic nie da. Silnik nie skorzysta z dobrodziejstwa lepszego paliwa i będzie to tylko strata kasy.
Nie mogę znaleźć w necie opisu co się stanie gdy się wleje paliwo 99+ do auta który powinno pracować na 95, ale na pewno coś tam się działo.
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 14-03-10, 14:57
Bartas napisał/a:
Nie mogę znaleźć w necie opisu co się stanie gdy się wleje paliwo 99+ do auta który powinno pracować na 95, ale na pewno coś tam się działo.
akurat w netcie to wiadomo ze nie zawsze kazde info jest prawdziwie. powtarzam co zaobserwowałęm, na vpower racing auto odczówalnie szybsze i żadnych kłopotów z silnikiem do tej pory nie mam
BMW: e30 330i 4D Saloon
Imię: Bartek
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 412 Skąd: Zielonka / Warszawa
Wysłany: 14-03-10, 17:40
aha, jak widzę masz e30, a te z kolei są przystosowane do jazdy na PB 87( nie jestem pewny, ale na pewno coś poniżej 90), 91 i 95
ale skoro nic się nie dzieje to śmigaj dalej.
Jak dla mnie to jesli do auta się powinno lać 95 to się leje, a jesli powinno 98 to tankuje 98.
Ewentualnie w nadmiarze kasy Shell V Power,
i to nie też do silnika 1.6.
BMW: E92 330d Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 72 Skąd: Poznań
Wysłany: 30-04-10, 18:55
Ja mam wrażenie, że w zależności od tego jaka partia paliwa się trafi, niezależnie od stacji, może niekiedy być gorsze paliwko. Ostatnio miałem niższe stany konta ;P a jeżdżenia dużo, więc próbowałem nawet na Auchanie, 98, później 95 i o dziwo, nawet na tej 95 szła mi ślicznie, nic nie gorzej jak na BP98.
W poprzednim aucie, w dieselu czułem istotne różnice z różnych stacji i między zwykłą a premium (typu Bp Ultimate itp.). W benzynie, na moim M54 zasadniczo różnic nie zauważam...
BMW: E90 320d 190KM
Silnik: M47N2
Nadwozie: Sedan Pomógł: 48 razy Wiek: 41 Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 4148 Skąd: Radom
Wysłany: 17-05-10, 11:51
ja lalem kilka razy pod rzad 98 teraz juz leje 95,v - powera,vervy itp nigdy nie lalem,uwazam ze to strata kasy i pic na wode,zadnych roznic nie zauwazylem miedzy 98 a 95,leje zwykle na neste bo najtaniej,silnik M40 1.8
Model--------Pomiar---------- ----Eurosuper 95 (czas w sek.)--------V-Power(czas w sek).--------V-Power Racing(czas w sek.)
Leon--------0-100 km/h-------------------10,5-------------------------------------10,3----------------------------------------10,1
Leon--------60-100 IV b--------------------7,5--------------------------------------7,4------------------------------------------6,9
Leon--------80-120 V b--------------------10,6-------------------------------------10,3----------------------------------------10,0
Civic-------0-100 km/h--------------------7,4--------------------------------------7,2------------------------------------------7,0
Civic-------60-100 IV b--------------------6,8--------------------------------------6,7------------------------------------------6,4
Civic-------80-120 V b---------------------9,4--------------------------------------9,3------------------------------------------9,0
Forester----0-100 km/h-------------------6,9--------------------------------------6,8-------------------------------------------6,9
Forester----60-100 IV b--------------------6,2-------------------------------------6,2-------------------------------------------6,2
Forester-----80-120 V b-------------------9,8--------------------------------------9,7-------------------------------------------9,7
Kolejny test Fiat Panda 1.2/60KM/102Nm
Testowano na 8 paliwach
-paliwa 95: Shell 95, Orlen 95, Statoil 95,BP 95,
-Paliwa Premium 98+: Shell V-power Racing, Orlen Verwa 98, Statoil Suprema 98,BP Ultimate 98
Paliwo--------------KM--------------Nm-----------Vmax km/h-------60-100 IV b (czas w sek.)--80-120 V b (czas w sek.)
Shell 95-------------63,4------------105,3------------159,0---------------------10,676-----------------------------14,211
Orlen 95-------------63,3------------107,8------------157,9--------------------10,628-----------------------------14,266
Statoil 95-------------63,1-----------107,2------------158,1--------------------10,636-----------------------------14,571
BP 95-----------------62,9-----------109,4-------------157,4--------------------10,706-----------------------------14,631
Shell V-power Racing---62,9-------106,4-------------157,6--------------------10,666----------------------------14,251
Orlen Verwa 98------64,0-----------106,8-------------156,9-------------------10,756-----------------------------14,636
Statoil Suprema98---63,2------------106,9-------------160,2------------------10,771-----------------------------14,434
BP Ultimate 98--------62,9----------106,4-------------158,5-------------------10,641----------------------------14,266
Po pierwsze pomiary pokazują, że nie ma różnic, które kierowca zauważy w codziennej eksploatacji. Po drugie tankowane paliwo powinno mieć taką liczbę oktanową jaką podaje producent samochodu, bo to się najbardziej opłaca. Po trzecie. Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów benzyny. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...
Liczby nie kłamią, ale jak ktoś chce to nadal może wierzyć w marketing, przepłacać parenaście groszy za litr i myśleć, że
,,redbull doda mu skrzydeł'' .
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
Wysłany: 07-09-10, 10:28
Jak ktoś się ściga na torze to może i te pól sekundy robi mu różnice ale w jeździe po mieście to nie widze powodu dlaczego miałbym tankować droższą benzynę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach