Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Etylina 95 a 98 oktanów...
Autor Wiadomość
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 08-03-08, 16:19   Etylina 95 a 98 oktanów...

Witam.95 pare oktanów mniej od 98 ale leje 95....czy dobrze robie czy to nie ma większego znaczenia..czy jednak powinienem lać 98...
jeszcze jedno mnie zainteresowało o co chodzi z benzyną bezsiarkową....pozdrawiam :ok:
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
Ostatnio zmieniony przez yeahman 25-01-09, 13:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 08-03-08, 17:22   

słyszałem, że nowocześniejsze silniki gorzej na 95 chodzą, Nie wiem czy to prawda. Ja polecam shella vpower racing, naprawde dobre paliwko i jako jedyna kosztuje od roku tyle samo :lol:
_________________
E30 forever
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 08-03-08, 17:24   

Kiedyś w jakiejś gazecie był test na moc i osiągi uwzględniając te paliwa!
Dodatkowo porównali benzyny takie jak schell v power i te inne wynalazki innych stacji!
Co bardzo ciekawe różnicy żadnej nie było, ani na mocy, ani w osiągach!
Dodatkowo poddali tą benzynkę testą labolatoryjnym i benzyna 95 miała 95 oktan, a 98 prawie 96 oktan! V powery około 96,5 oktan!
Żadna benzyna, żadnej stacji nie osiągneła 98 oktan! No i to już chyba włąsne odczucia, że lepiej idzie na 98!
Dodam że testowali na kilku autach i jak dobrze pamiętam Toyota o jakieś 0,5 konia miała większą moc na 98 i spalanie minimalnie mniejsze!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
Ostatnio zmieniony przez lolejko 08-03-08, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 08-03-08, 17:26   

ja czytałę mpdobnie i wyszło że vpower racing podnosił moc (w przypadku hondy typeR ponad 2 KM)
_________________
E30 forever
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 08-03-08, 17:57   95 98 PB

czyli wychodzi na to że lać 95 do Vanosika i nie robić szumu.chociaż jeszcze nielałem 98 i nie mam porównania.ale czasami mi się wydaje że to 95 to jakieś nietete...ale to pewnie moja wyobrażnia....a może nie..........
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
wichura
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-08, 18:53   

ja leje 95, ze 2 razy zalałem 98 i nie było róznicy to po co mam przepłacać :lol:
 
 
MAĆKO 
WIATR WE WLOSACH



BMW: E36 325 CABRIO
Imię: DRESIK :)
Wiek: 84
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 120
Skąd: PIOTRKOW TRYBUNALSKI
Wysłany: 09-03-08, 22:09   

ja testowalem i shela i bp statoil i verwe (wszystko 98 lub wiecej) i zdecydowanie POLECAM STATOIL 98 BEZ SIARKOWA -autko ma kopa i jest oszczedne
_________________
BANDITEN MOTOR WAGEN
 
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 10-03-08, 08:13   

liczba oktanowa zależy od stopnia sprężenia w silniku. 98 nic nie da przy sprężeniu niższym jest ona produkowana do wysilonych seryjnych i tuningowanych silników o wysokim stopniu sprężania (dlatego w type-R jest lekki przyrost mocy) czyli ok od 9.5:1 do ok max 12:1 zapobiega ona wtedy spalaniu stukowemu i na odwrót lejąc 95 do silnika o wyższym stoponiu jest możliwość spalania stukowego (spalanie detonacyjne jak w dieslu co źle wpływa na silnik benzynowy) , ponieważ ma ona mniejszą ilośc oktanową przez co jest mniej "ściśliwa". :)

paliwo bezsiarkowe wpływa na to że nie koroduje ci wydech zawory czy inne podzespoły które mają styczność z paliwem i spalinami... wpływa tez podobno nie znacząco na osiągi samochodu
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 10-03-08, 08:26   

Czytałem podobny artykuł z testem 95 i 98, chyba w auto świecie się ukazało,
i co mnie zdziwiło podali że jeżeli silnik jest przystosowany do 95 to nie ma sensu lać 98, bo osiągi są słabsze :(
ja czasem zalewam do swojej bp ultimate 98 i żadnej różnicy nie czuje, poza kasa:)
chociaż ostatnio miałem wrażenie że na 98 troszkę lepiej odpala!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 10-03-08, 10:35   

wlej vpower racing....róznica jest nie tylko w cenie (zwykły vpower nic nie daje).
_________________
E30 forever
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 10-03-08, 21:39   

A ja słyszałem że 98 po porstu ma lepsze spalanie tzn wycisza silnik, chodzi równiej itd. Oktany ponoć nie mają nic do mocy. Im mniej oktanów tym spalanie gwałtowniejsze, pomyślcie logicznie co lano do syrenek.. i po co :D
_________________
 
 
 
Maniek 



BMW: e30 320
Imię: Michał
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 52
Skąd: Krynica Morska
Wysłany: 10-03-08, 23:19   

Moj znajomek zalal do Mazdy 323 1.6 8v 98 i stwierdzil ze idzie jak glupia heeh jak dostala odemnie przedtem buta bo ja zamulal to moze przez to ze przepaliłem komin hehe

Mialem dostep do 100 oktanowki po 5zł/l mozecie niewierzyc gosc z kads wyniosil nie chcial powiedziec z kad ale wiem ze jak lałem do Vw jak smigalme to komp glupial a asfalt sie zawijal tylko ze silnik dostaje okrutnie po dupie.....
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 11:46   

Annoth napisał/a:
słyszałem, że nowocześniejsze silniki gorzej na 95 chodzą, Nie wiem czy to prawda. Ja polecam shella vpower racing, naprawde dobre paliwko i jako jedyna kosztuje od roku tyle samo :lol:


zgadzam sie z Annoth`em
Shell V-power Racing wymiata, albo to głupie odczucia, ale naprawdę moj samochód lepiej pali i jakby odrobine dynamiczniej przyspieszał, o ile przy M40 :( można to tak określić :hyhy:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 15-03-08, 12:46   

Ja tankowałem ostatnio na neste po czym zalałem verve i duuża różnica !!
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 12:59   

yeahman napisał/a:
Ja tankowałem ostatnio na neste po czym zalałem verve i duuża różnica !!
ale róznica dla którego producenta na plus ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 15