Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Etylina 95 a 98 oktanów...
Autor Wiadomość
wicher14 



BMW: E90
Imię: BMW
Silnik: N46B20b
Nadwozie: Sedan
Wiek: 91
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-10-13, 13:04   

Teoretycznie wieksza ilosc oktanow znaczy wolniejsze spalanie oraz niby wieksza moc. Niestety polska prawdziwej 98 oktanowki na oczy nie widziala . Nie polecam lac bo nikt nie chce przeplacac i caly syf osiada sie w zbiornikach i potem lejemy to do baku. :no:
 
 
Juvenito 


BMW: 320i
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 55
Skąd: Piła
Wysłany: 06-06-14, 15:58   

Jeździłem na 95 i wszystko było ok. Jednak od pewnego czasu leje już tylko 98 albo shell 100.

Po pierwszym zalaniu 98 niekiedy mi falował (wystarczyło wlać stp na przeczyszczenie). Silnik wydaje mi się, że pracuje lepiej na 98, ma lepszą kulturę pracy. Chciałbym porównać to u siebie na hamowni, ciekawy jestem czy była by różnica.

Jedyny minus ze przed zmianą oleju jadł mi go po prostu więcej na 98 :yeah:
_________________
BMW e36 320i M52B20
Po VIN iście bogata wersja :D
S209A SPERRDIFFERENTIAL 25% Blokada dyrefencjału
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
 
 
aadasiowy 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 45
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-09-14, 20:19   

jak się chce troszkę chociaż wtryskiwacze przeczyścić no to można zalać 98 + stp, coś tam może to działa, a osobiście moim zdaniem raz na jakiś czas nie zaszkodzi na pewno zalać 98, może i różnica jest ale w każdym bądź razie niewielka przynajmniej przy dużych pojemnościach. Przy mniejszych może czuć większą różnicę. Verva Orlenie dobra, Shell słyszałem, że dobry pod względem wszystkich paliw.
_________________

 
 
RazoR91 



BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 514
Skąd: Okolice Olkusza
Wysłany: 29-09-14, 22:59   

Ogolnie to lekki odkop ale co tam, tez napisze :D

Verva czy Shell nie ma róznicy, jak lejesz tam gdzie podrabiają to nawet 150 oktanów nie pomoże.
Polska 95 ma moze z 90 oktanów.
Znajomy ma superba w tdi co prawda ale pracuje w belgii i jak tam zaleje do pelna do przyjedzie nią do domu, gdy wraca to zalewa full i starcza pod holenderską granice... :wstyd:

A 95 czy 98 to się wlewa taką na której silnik jest wystrojony ;)
_________________

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014
 
 
Mateusz118 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B??
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 961
Skąd: Olkusz/KrK
Wysłany: 30-09-14, 10:36   

RazoR91 napisał/a:
A 95 czy 98 to się wlewa taką na której silnik jest wystrojony


W WWA badali samochody i M ki miały nawet lekko słabsze osiagi na V power niż na 98 do której sa wystrojone :O
_________________





Gość oceń moje E36


You can't buy happiness, but you can buy horsepower and that's kind of the same thing

 
 
 
Hubi 



BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Lip 2010
Posty: 1671
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-09-14, 11:17   

Nie wiem jak wy ale ja uważam ten cały V-power za jedną wielką ścieme, nabijanie ludzi w butelkę. Miałem kiedyś corse B zalałem za 50 zł tak z czystej ciekawości bo znajomi zachwalali że lepiej jedzie. No i co? Nie czułem nic kompletnie jakbym jechał na 95. Może różnice są tak mało odczuwalne a może to jedna wielka ściema.
_________________
Hubi
 
 
GENERAŁ 



BMW: E46 320d
Silnik: M47N
Nadwozie: Touring
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Sie 2013
Posty: 168
Skąd: WKZ
Wysłany: 30-09-14, 12:24   

Ja osobiście testowałem na swojej E46 1.8 115KM zwykła 95 i Shell V-Power Racing (niby 100 oktanów) i różnice było widać. Auto bardziej czułe i dynamiczne. Na orlenowskiej Vervie już nie było tego efektu, ale to wiadomo temperatura i wilgotność też mają znaczenie.
 
 
Kudlaty5057 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 325 E36 Coupe
Imię: Konrad
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-09-14, 15:28   

Cytat:
Nie wiem jak wy ale ja uważam ten cały V-power za jedną wielką ścieme, nabijanie ludzi w butelkę. Miałem kiedyś corse B zalałem za 50 zł tak z czystej ciekawości bo znajomi zachwalali że lepiej jedzie. No i co? Nie czułem nic kompletnie jakbym jechał na 95. Może różnice są tak mało odczuwalne a może to jedna wielka ściema.


Kiedyś oglądałem jeden program motoryzacyjny. Do testu wybrano 2 auta Golfa IV i Subaru Impreze STI bodaj z 2004 roku. Oba zalali najpierw 95 potem 98 i na koniec 99. Oba auta po kolei na hamownie tą którą przykręca się zamiast kół do piast. Po każdym teście paliwo ze zbiornika było spuszczane, lane świeże, następne z kolei, krótka przejażdżka by układ napełnił się nowym paliwem a silnik rozgrzał i hej z powrotem na hamownie. I co było do przewidzenia w golfie różnica między skrajnymi wynikami była max 1.5 konia co według mnie nie jest wynikiem wiarygodnym a jedynie efektem innych warunków testu ( temperatura dolotu, temperatura silnika itd.). Z kolei subaru z silnikiem do którego producent zaleca używania paliwa o wyższej liczbie oktanowej i który jest w stanie wykorzystać lepsze paliwo różnica między 95 a paliwem 99 wynosiła ponad 20 koni. Co jest już konkretnym przyrostem. Dlaczego? Nowoczesne silniki posiadają czujniki stuku a sterownik silnika tak ustala skład mieszanki by zbliżyć się do granicy stuku i jak najefektywniej wykorzystać powierzone mu paliwo. Golf jest autem miejskim do jazdy z punktu A do B i nic po za tym więc sterownik jest zaprogramowany by na siłę nie próbował wycisnąć wszystkiego co się da (dlatego chiptuning w takich autach daje zadowalające efekty) zaś subaru jest autem do sportowej agresywnej jazdy więc i sterownik został zaprogramowany tak by maksymalnie wykorzystywać to co ma.

A co do Vpower-a słyszałem od gościa który pracował na stacji shella ,że to jest tak naprawdę zwykłe 95 z dodatkami które możecie kupić w marketach (coś jak STP itp.) zatem nie dajcie się zwieść lepszej kulturze pracy auta na Vpower bo przecież jak zalejecie do baku środek czyszczący układ to też zaczyna ono jakoś przyjemniej pracować, nieprawdaż?
 
 
bencyk 


BMW: e36
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 64
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-10-14, 13:04   

Liczba oktanowa to nic innego jak odporność paliwa na spalanie stukowe, a jej wartość wyznaczamy z objętościowego udziału izooktanu i heptanu w paliwie. Czyli gdy weźmiemy przykładowo zwykłą pb95 to w paliwie zawarte jest 95% izooktanu który jest bardzo odporny na detonację i 5% heptanu który jest na nią bardzo podatny.

Zatem wlanie 98 do zwykłego silnika benzynowego ze stopniem sprężania rzędu 10 czy 11 nie przyniesie nam żadnych przyrostów mocy, bo liczba oktanowa nie ma na to wpływu. Jedyny przyrost jaki daje wlanie 98 czy innej vervy bierze się stąd, że do paliw premium producenci często dają różne dodatki, zwiększające nieznacznie kaloryczność paliwa.
 
 
Kudlaty5057 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 325 E36 Coupe
Imię: Konrad
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Słupsk
Wysłany: 02-10-14, 16:29   

Ma to ręce i nogi co piszesz, zwłaszcza ze zwiększaniem kaloryczności paliwa, ale Paliwa 100+ oktanowych nie wyjaśnisz udziałem procentowym izooktanu. Liczba oktanowa jak i cetanowa (dotyczy diesla i oznacza podatność na samozapłon, zupełnie przeciwnie do liczby oktanowej) jest określana na podstawie badań prowadzonych na paliwach między innymi na specjalnie przeznaczonych do tego silnikach z możliwością dynamicznej zmiany stopnia sprężania. Więc ilość oktanów to stopień odporności na samozapłon mieszanki paliwowo-powietrznej w danych warunkach a nie procentowa zawartość izooktanu. Poza tym benzyna to mieszanina bardzo wielu rodzai węglowodorów a nie jedynie dwóch tak jak to ma miejsce w przypadku LPG czyli mieszaniny propanu i butanu. Poza tym silnik w pewnym zakresie ma możliwość wpływania na samozapłon mieszanki, oczywiście nie poprzez zmianę stopnia sprężania a poprzez zmianę składu mieszanki czas i kąt wyprzedzenia zapłonu, fazy wtrysku paliwa oraz to czego nie lubimy EGR.
 
 
bencyk 


BMW: e36
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2014
Posty: 64
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-10-14, 21:49   

Oczywiście masz rację, i tak jak pisałem powyżej liczba oktanowa wyraża odporność na "stuki" czyli na samozapłon/detonację. Jak najbardziej zagadnienie jest bardziej złożone i nie można go jedynie przyrównywać tylko do stosunku tych dwóch składników, jednakże mają one kluczowy wpływ na to zjawisko.

A silnik sam w sobie jak najbardziej może "unikać" spalanie stukowego, oczywiście w granicach zakresu regulacji mni. właśnie poprzez opóźnianie zapłonu.
 
 
RazoR91 



BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 514
Skąd: Okolice Olkusza
Wysłany: 02-10-14, 23:10   

Nie chciałem pisać o spalaniu stukowemu, bo na tym się kompletnie nie znam. Czytam i juz zostało wytłumaczone :)

Aha i jak ktoś posiada dizelka to może sobie zakupić dodatek do ropy. Kosztuje cos koło 70 zł i ze zwykłego ON robimy ON+ czyli verve czy tam inna nazwe na innych stacjach. Starczało to bodajże na 100l (albo wiecej). Szkoda tylko że nie pamiętam nazwy tego produktu :wstyd: Musiałbym zapytać na innym forum :)
_________________

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014
 
 
Kudlaty5057 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 325 E36 Coupe
Imię: Konrad
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 4
Skąd: Słupsk
Wysłany: 03-10-14, 11:04   

Dokładnie tak jak piszesz, wystarczą dodatki do paliwa. I teraz w zależności od naszego stylu jazdy i spalania naszej maszyny czasami nie opłaca się wlewać np. vervy tylko ten dodatek a czasami na odwrót. Trzeba sobie to po prostu przeliczyć. Spalanie stukowe to też dość złożone zagadnienie. Najgorszy z możliwych opcji to przy bardzo wysilonych i zużytych jednostkach, gorące punkty na gładzi cylindra w momencie np. końca fazy współprzekrycia zaworów i początku wtrysku paliwa paliwo zapala się nie od iskry tylko właśnie od przegrzanego punktu gdy tłok nie osiągnął jeszcze (GMP - górne martwe położenie) i porusza się w górę. Efekt ma to katastrofalny, gną się korbowody, wały się wykrzywiają lub nawet pękają a w blokach robią się dziury. Osobiście nie miałem nieprzyjemność tego doświadczyć ale podobno dźwięk przypomina hałas stalowych kulek latających w metalowym garnku. Jak poszperacie na googlach to pewnie traficie na grafiki bloków silnika z dziurami rozmiarów pięści. Dobra dyskusja, można rozwinąć temat.


Polecam książkę Jurgena Kasedorfa o zasilaniu wtryskowym benzyną. Stara książka traktująca o starych systemach wtryskowych. Pozwala ogarnąć podstawy.
 
 
kubus86 


BMW: e46 325
Imię: jakub
Silnik: 2.5
Nadwozie: Cabrio
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Skąd: sandomierz
Wysłany: 13-01-15, 00:46   

Znajomy co ma stacje mówił mi ze jezeli jest benzyna 98 i lezy długo np na stacji czyli male zainteresowanie to ona traci oktany. Może prosto z rafineri jak by lal to by wieksze efekty były ale jak leży może pare tygodni albo miesiecy to lipa.
 
 
Lotr 



BMW: E46
Silnik: M52TUB20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 246
Skąd: Vice City
Wysłany: 13-04-16, 22:23   

Tylko Orlen VERVA 98, dziś tankowałem do pełna 55l (63l bak) wyszło mi 250zł
Dokładacie te parę groszy na litrze ale różnica jest w jeździe :)
Niby tylko 3 oktany a jednak :P
Na zbiorniku paliwa, czy w instrukcji obsługi zawsze jest podane co lać :P
ja mam napisane 98, tak leję i sobie chwalę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15