Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
zamiana silnika
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 18:08   

napisze troche w temacie moj kolega ma własnie m30 i naprawdę jak sie przejechałem to byłem pod wrażeniem dynamiki !!
silniczek ładnie ciągnie i to od samego dołu, a kumpel buja sie nim już 2 lata(kręci często do maxa) i wszystko chodzi pieknie bez większych awarii !!
chyba sam wolałbym m30 niż m50 :hmm:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 15-03-08, 19:02   

vmasher napisał/a:
moj kolega ma własnie m30 i naprawdę jak sie przejechałem to byłem pod wrażeniem dynamiki


brat ma taki w e30 i raczej postawie na ten silnik ma największy moment obrotowy z tych co tak by wchodziły w gre, a ja fanem plastyku pod maska nie jestem ;) i do tego pasuje e30m30 :lol:
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
rnrn
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-08, 19:20   

M20 i M30 to starocie.. M52 2.8 jest bardzo fajnym swapem bo dostajemy mniej więcej podobnie szybkie jak 335 M30B35 i w dodatku znacznie lepiej się prowadzi z powodu aluminiowego bloku. Generalnie najlepszy wg mnie swap do E30 to M54B30 - nowy silnik z małym przebiegiem, znacznie bardziej ekonomiczny od tych starych, aluminiowy blok (waga silnika tylko nieznacznie większa niż M40) co daje super prowadzenie no i osiągi równe M3 E46:

http://pl.youtube.com/watch?v=3N3_MHimPwQ

Koszt takiego swapa to minimum 8-10 tysięcy (zależnie od tego za ile kupimy części no i czy użyjemy starszej skrzyni np od M50 czy nowej) ale to i tak sporo taniej niż uturbianie jakiegokolwiek silnika. No i po lekkich modach wolnossących można stosunkowo łatwo dobić do 260-270 koni.

Jak ktoś ma mniej kasy to ja bym szedł w M50 a nie w M20 czy M30.. Ale to kwestia gustu. Ja lubie "plastik" M50 bo jest szybki i bezawaryjny i niezniszczalny niemalże :D
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 15-03-08, 23:33   

m50 niezniszczalny ? :D

to w m30 lejesz 15W50 i 15w40 i to m30 robiło ponad 1 000 000km bez generalki !

zresztą jak się uprzeć to za remont m30 zabierzesz się sam a za m50 ... ?

proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30


i odbiegając od tematu :
m30 to niewątpliwie bardzo ciężki silnik ale od razu mówie

jeździłem zdrowym e30 325i i miałem okazje jechać e30 318is

i powiem tylko tyle że, moje e21 na bilach b6 z m30b35 pod maską pozwalało na pokonywanie zakrętów ze zdecydowanie większymi prędkościami mimo konstrukcji zawieszenia z przełomu lat 60i70tych.

podsumowując jak ktoś nie zrobił takim cudem większego przebiegu to takie wypowiedzi można między bajki włożyć. w tym wypadku dociążenie tyłu powoduje dodatkową nadsterowność !

dla potwierdzenia prosze podać masy silników które podałem powyżej (dostępne na beemka-klub?) to że silnik ma blok alu to słaby argument bo róznica w masie całego motoru jest zaledwie kilku procentowa...

nikt nie bierze pod uwage też podatności m30 na podkręcanie ... ;)
zastosowanie fabrycznego wałka od b28, baranów, i fajnej aczkolwiek rzadkiej rzeczy jaką jest kolektor dolotowy z przepustnicami od hartge pozwala chwalić się mocami rzędu 250-270km i momentem 400Nm... bawić się również można chipami ...a to wciąż beztroska jazda na paliwku 95 i zwykłym mineralnym oleju i bez zwiększonego zapotrzebowania na paliwo ! ;) :brawo:

prehistoria prehistorią ale niech sobie ktoś zoabczy jak długo montowano m30(koniec lat 60tych ? do 93r. ? a jak długo np. m50 :dewil:

TO ŻE SILNIK JEST NOWSZY I MA MNIEJSZY PRZEBIEG NIE JEST DLA MNIE ŻADNYM POZYTYWNYM ARGUMENTEM !! !
DLA MNIE OSOBISCIE JEST TO RÓWNOZNACZNE Z
-TYM ŻE, NIEZROBIE GO SAM!
-TRUDNIEJSZYM MONTAŻEM - silnik jest mniejszy i łatwiej go włozyć ale potem weź wszystko podłącz żeby to chciało ryrać jak trzeba ...
-WYŻSZYMI KOSZTAMI EKSPLOATACJI
-MNIEJSZĄ WYTRZYMAŁOŚCIĄ
-WIĘKSZYM SKOMPLIKOWANIEM KOSTRUKCJI I WIEKSZĄ PODATNOŚCIĄ NA AWARIE
-MNIEJSZYM MOMENTEM -WIEKSZE WYSILENIE JEDNOSTKI Z MNIEJSZEJ POJEMNOŚCI
-PROJEKT ROZWOJOWY TYLKO W JEDNĄ STRONE PRZEZ WIĘKSZE WYSILENIE = jedyna sensowna droga do większej mocy to turbo które nie jest dla mnie atrakcyjne ze względu na wrażliwośc silnika i dostępność mocy... w m30 można bawić się mechaniką mozna pozbyć isę wtrysku i zapodać z powodzeniem gaźniki i można też ten motor z powodzeniem uturbić...
(norwegia+e28+m30b35+turbo=650PS i udokumentowane 30tys przebiegu na seryjnym dole !! ! ... co na tego typu przeróbke to moim zdaniem wyczyn


zamiłowanie do youngtimerów zobowiązuje :wstyd:
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 16-03-08, 00:09   

Jest noc więc napiszę krótko swoje zdanie.
Miałem wozy z motorami: M30, M50 i M52.
Jeżeli ktoś chce robić swap przy ograniczonych środkach to najlepszym rozwiązaniem będzie M50B25 bez vanosa, który faktycznie przy prawidłowej eksploatacji jest dożywotnim silnikiem, gdyż późniejsze modele z vanosem lubią płatać figle, a średnio po przejechaniu 200 tyś. słychać już vanosa i zestawik do wymiany. Ten motor dobry jest też do wszelkiego rodzaju przeróbek w stylu kompresor lub uturbienie. Najważniejsze to dostać motor w dobrym stanie.
Faktycznie M30 to super motor, ale to przestarzała technologia.
Ja już swapowałem na M52B28, a teraz jedynie poszedłbym w kierunku M54B30 lub M-Power.
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
rnrn
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-08, 00:52   

Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu.

Miałem też 2xM20 (bardzo złe doświadczenia), 2x M60 V8 w E34 (bardzo przyjemne) i M54B30 w X5 (fajne tylko buda ciężka, automat i 4x4 zamula). Możecie mówić że nie wiem co mówię, ale nowe silniki to nowe silniki. W różnych firmach różnie, ale bmw nie zmienia na gorsze. Przy obecnych cenach silników M50 i M52 tylko z pobudek 'fanatycznych' pchałbym się w stare M20 czy M30.
 
 
padre 
-------------



BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1347
Skąd: Chojnice
Wysłany: 16-03-08, 01:11   

rnrn napisał/a:
Ja miałem już 3x M50B25 - jedno E34 z vanosem (z vanosem ten silnik nie jest taki fajny jak bez), E30 coupe M50B25 bez vanosa (poezja), teraz E36 M50B25 91' bez vanosa się właśnie zaturbia w garażu.

Mądrego i miło posłuchać.
Wie co mówi, polać mu :pijaki:
_________________
Legio Patria Nostra
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 16-03-08, 07:25   

M30 jest i może przestarzałe m50 jest i może nowszy ale to nie zmienia faktu że jednak bardziej zależy mi na momencie obrotowym które m30 ma ponad 300Nm a m50 nie :) ... A może pójde drogą extrme i wsadze V8 na przyszły rok M60B30 lub 40 :hyhy: jest to trudna decyzja jak dla mnie bo jednak koszty się też dla mnie liczą (jeszcze się ucze) każda osoba ma swoje zdanie i to jest ważne dla mnie :piwo:
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 16-03-08, 09:28   

;) wszystko fajnie pięknie troche się wczesniej rozpisałem ;]

podsumowując uważam m30 za bardzo wdzięczne bezproblemowe motory
ale jeśli jeszcze pare osób zdobędzie się na wrzucenie m54 lub m60 i bedą mieli równie bezproblemowe swapy albo w prosty sposób utorują drogę dla kolejnych swapowiczy ...

to czemu nie ;] bratu moze do obecnego mojego e21 wrzuce takie v8 ;)
m50 i póżniejsze małe szóstki nie pociągają mnie wcale... ;]
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
macio 


BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 257
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 18-03-08, 18:28   

a silnik m44 lub m42 wejdzie bez problemu na skrzynie z m40?? pojechał bym dużo po kosztach i wydał wtedy na coś innego do autka :cwaniak:
_________________
BMW zawsze w sercu.....
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 19-03-08, 15:18   

Jaras E21 napisał/a:


proszę o podanie Nm
-m50b25
-m52b25
-m54b30




m50b25 192KM/6000, 245Nm/4700

m52b25 170KM/5500, 245Nm/3950

m54b30 231KM/5900, 300Nm/3500
_________________

 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 19-03-08, 17:17   

no to m30b35 w zależności od wersji 211/218km i 310/330Nm

na tym samym bloku są potem

s38b35 M5 e28/e24 286ps
s38b36 M5 e34 315ps
s38b38 M5 e34 345ps

wszystkie te motory mają moment obrotowy nieznacznie większy niż m30b35
i pasują bezproblemowo ;)
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
Gonzo 



BMW: E30 325i E34 525i
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 19-03-08, 19:56   

macio napisał/a:

przyznam się szczerze że myślałem nad zaturbieniem M40-tki


dobre :yeah:

Moim zdaniem najlepszy na swam do e30 jest m52b28. Pasuje bez problemu, nie trzeba kombinować z łapami i serwem. No i jest lżejszy od m20. Jechałem cabrio z takim silnikiem i jest masakra przyznam że miałem trochę lęki chociaż driver był bardzo dobry. Wystarczy powiedzieć że na 4-ce stawia bokiem na mokrym asfalcie...

M30 jest tańszy i prawie nie do zajeżdżenia ale wg mnie za ciężki do e30, chyba że ktoś chce mieć utylizatora opon. :)

M50 ? M52 niewiele droższy, większy moment i wchodzi bez kombinacji.
_________________
Bądź Marce Wierny
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 20-03-08, 18:08   

utylizatory opon górą :D :brawo: :brawo: :brawo:
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 22-03-08, 01:56   

Panowie doceniam Waszą głęboką wiedzę ale potrzymajmy się bardziej tematu :ok:
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14