Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
e46 wybór silnika
Autor Wiadomość
luzi 



BMW: E30 320i
Imię: Lucek
Silnik: M20B20
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 36
Skąd: Kęty
Wysłany: 02-12-09, 01:52   e46 wybór silnika

Witam
Szukam e46 w kombii,do jazdy na codzień po małym mieście,korków raczej brak. Auto będzie jeździć głownie na małych odcinkach ok 5-10km wiadomo co jakiś czas dłuższe sie trafią szczególnie przez wakacje i w zimie. W większości będą jeździć kobiety także mocy też nie trzeba wiele. Przebieg roczny ok 15-20tys km. Jaki motor wg was wybrać? Na sam zakup samochodu max 30tys,jeśli się zdecyduję to będę sam sprowadzał z Belgii/Holandii. Pierwsza myśl to 320d ale nie wiem czy za tą cenę warto bo poniżej 200tys przebiegu będzie ciężko kupić a jak czytałem wtedy lubią się psuć te silniki. Może 320i a do tego sekwencja? Kwestia spalania nie jest aż tak ważna byle tylko poniżej 30zł na 100km przy takiej jeździe jak opisałem (nie chodzi o trasę tylko codzienne użytkowanie).
_________________
Renowacja felg,polerowanie

 
 
 
kucharz 
lokalny ekscentryk



Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 2439
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-12-09, 08:50   

Argumenty za benzyną:
1. diesle nie lubią krótkich odcinków więc lepsza będzie benzyna
2. koszt eksploatacji będzie niższy
3. R6 :hyhy: (oczywiście minimum 2.0)

co do gazu... mi tam gaz do BMW jakoś nie pasuje :/
 
 
 
malolacik 
BMW 320d e46



BMW: e46 320d
Imię: Adam
Silnik: m47n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 227
Skąd: Świdnica
Wysłany: 02-12-09, 09:30   

Powiem ci mam 330d i nie pali jakos bardzo dużo jest to w granicach 7 7.7 litrów po mieście :) i jest to bardzo dobry silniczek :hyhy:
_________________
BMW 320d Touring
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 02-12-09, 10:38   

Jak juz ktos wspomnial, diesel na krotkie odicinki sie nie nadaje.

Bral bym jak przedmowca od 320 wzwyz, a sekwencja jak najbardziej pasuje, wazne zeby pomykac... A czy na stacji tankujesz PB czy GAZ to juz chyba bez roznicy ;)
_________________
rev
 
 
 
ironman 


BMW: e46
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 121
Skąd: Szczecin
Wysłany: 02-12-09, 16:42   

myśle że 318i 143 km będzie ekonomicznym rozwiązaniem , skoro sam piszesz że głownie krótkie odcinki to po co wykarmiać 6 cylindrów? W dodatku jak nie chcesz dużej mocy ze wzgledu na kobiety za kierownica?
 
 
Shejker 



BMW: E36 Coupe
Imię: Rafał
Silnik: S50B30
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 193
Skąd: Z Abu Dhabi
Wysłany: 02-12-09, 17:57   

a mi sie wydaje ze 2.0 bedzie ekonomiczniejsze niz 1.8 , no i dziwek R6 jest poprostu cudowny. jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi :P
_________________
:dewil: :dewil:
Było : M3 E36 -> E46 320D -> ?? ...
 
 
 
kucharz 
lokalny ekscentryk



Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 2439
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-12-09, 18:00   

Shejker napisał/a:
a mi sie wydaje ze 2.0 bedzie ekonomiczniejsze niz 1.8 , no i dziwek R6 jest poprostu cudowny. jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi :P


nie mylisz się ;]

prawdziwe BMW zaczyna się od 6 cylindrów ;)
 
 
 
luzi 



BMW: E30 320i
Imię: Lucek
Silnik: M20B20
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 36
Skąd: Kęty
Wysłany: 02-12-09, 22:58   

dzięki za rady, tak jak myślałem diesel raczej odpada. 330d super silnik ale napewno za mocny. co do 1,8 mam mieszane uczucia jakoś z 6 garowymi bmw jest mało problemów, nie miałem nigdy styczności z 4 garowym silnikiem w bmw. co do sekwencji to będzie na nią przeznaczone jakieś 4 tys zł więc myślę że za te pieniądze złoży coś sensownego. a jak myślicie czy 323i (m52b25) będzie mniej palić od 320i (m52b20) ?

Prosiłbym jeszcze kogoś o napisanie od jakich roczników szedł dany silnik w e46 kombi, chodzi mi o m52b20 i m52b25, czy szły w e46 takie motory na pojedyńczym vanosie ? od kiedy weszły silniki m54?
_________________
Renowacja felg,polerowanie

 
 
 
kucharz 
lokalny ekscentryk



Imię: Konrad
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 2439
Skąd: Siedlce
Wysłany: 02-12-09, 23:22   

luzi napisał/a:
a jak myślicie czy 323i (m52b25) będzie mniej palić od 320i (m52b20) ?


jak powszechnie wiadomo, spalanie jest zależne (głownie) od obrotów. tak więc im wyższe obroty tym większe spalanie. Silniki o mniejszej pojemności mocy musisz wyżej kręcić, żeby uzyskać odpowiednią noc. Oczywiście pomijam skrajne przypadki typu 2.0 i 5.0

luzi napisał/a:

Prosiłbym jeszcze kogoś o napisanie od jakich roczników szedł dany silnik w e46 kombi, chodzi mi o m52b20 i m52b25, czy szły w e46 takie motory na pojedyńczym vanosie ? od kiedy weszły silniki m54?


typ/model/lata produkcji/skrzynia/rodzaj silnika/pojemność/moc(kW)

E46 E46 316i 1999-2001 AUT 4 ZI-R4 1895 77
E46 E46 316iA 1999-2001 AUT 4 ZI-R4 1895 77
E46 E46 318i 1998-2001 MAN 5 ZI-R4 1895 87
E46 E46 318iA 1998-2001 AUT 4 ZI-R4 1895 87
E46 E46 320i 1998-2000 MAN 5 ZI-R6 1991 110
E46 E46 320iA 1998-2000 AUT 5 ZI-R6 1991 110
E46 E46 320i 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 E46 320d 1998-2001 MAN 5 ZS-R4 1951 100
E46 E46 323i 1998-2000 MAN 5 ZI-R6 2494 125
E46 E46 323iA 1998-2000 AUT 5 ZI-R6 2494 125
E46 E46 325i 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 E46 328i 1998-2000 MAN 5 ZI-R6 2793 142
E46 E46 328iA 1998-2000 AUT 5 ZI-R6 2793 142
E46 E46 330i 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 E46 330iA 2000-2001 AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 E46 330xi 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 E46 330xiA 2000-2001 AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 E46 330d 1999-2001 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 E46 330dA 1999-2001 AUT 5 ZS-R6 2926 135
E46 E46 330xd 2000-2001 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 TOURING E46 318i TOURING 1998-2001 MAN 5 ZI-R4 1895 87
E46 TOURING E46 318iA TOURING 1998-2001 AUT 4 ZI-R4 1895 87
E46 TOURING E46 320i TOURING 1998-2000 MAN 5 ZI-R6 1991 110
E46 TOURING E46 320iA TOURING 1998-2000 AUT 5 ZI-R6 1991 110
E46 TOURING E46 320i TOURING 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 TOURING E46 320d TOURING 1998-2001 MAN 5 ZS-R4 1951 100
E46 TOURING E46 325i TOURING 2000-2000 MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 TOURING E46 328i TOURING 1998-2000 MAN 5 ZI-R6 2793 142
E46 TOURING E46 328iA TOURING 1998-2000 AUT 5 ZI-R6 2793 142
E46 TOURING E46 330i TOURING 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 TOURING E46 330xi TOURING 2000-2001 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 TOURING E46 330d TOURING 1999-2001 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 TOURING E46 330xd TOURING 2000-2001 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-EDYCJA E46 316i 2001-2005 MAN 5 ZI-R4 1796 85
E46 2-EDYCJA E46 316iA 2001-2005 AUT 5 ZI-R4 1796 85
E46 2-EDYCJA E46 318i 2001-2005 MAN 5 ZI-R4 1995 105
E46 2-EDYCJA E46 318iA 2001-2005 AUT 5 ZI-R4 1995 105
E46 2-EDYCJA E46 318d 2001-2005 MAN 5 ZS-R4 1951 85
E46 2-EDYCJA E46 320i 2001-2005 MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 2-EDYCJA E46 320iA 2001-2005 AUT 5 ZI-R6 2171 125
E46 2-EDYCJA E46 320d 2001-2005 MAN 5 ZS-R4 1995 110
E46 2-EDYCJA E46 320dA 2001-2005 AUT 5 ZS-R4 1995 110
E46 2-EDYCJA E46 325i 2001-2005 MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-EDYCJA E46 325iA 2001-2005 AUT 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-EDYCJA E46 330i 2001-2005 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-EDYCJA E46 330iA 2001-2005 AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-EDYCJA E46 330i SMG 2001-2005 SMG ZI-R6 2979 170
E46 2-EDYCJA E46 330xi 2001-2005 MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-EDYCJA E46 330xiA 2001-2005 AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-EDYCJA E46 330d 2001-2005 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-EDYCJA E46 330dA 2001-2005 AUT 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-EDYCJA E46 330xd 2001-2005 MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-EDYCJA E46 330xdA 2001-2005 AUT 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-ED TOURING E46 316i TOURING 2002- MAN 5 ZI-R4 1796 85
E46 2-ED TOURING E46 316iA TOURING 2002- AUT 5 ZI-R4 1796 85
E46 2-ED TOURING E46 318i TOURING 2001- MAN 5 ZI-R4 1995 105
E46 2-ED TOURING E46 318iA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R4 1995 105
E46 2-ED TOURING E46 318d TOURING 2002- MAN 5 ZS-R4 1951 85
E46 2-ED TOURING E46 320i TOURING 2001- MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 2-ED TOURING E46 320iA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R6 2171 125
E46 2-ED TOURING E46 320d TOURING 2001- MAN 5 ZS-R4 1995 110
E46 2-ED TOURING E46 320dA TOURING 2001- AUT 5 ZS-R4 1995 110
E46 2-ED TOURING E46 325i TOURING 2001- MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-ED TOURING E46 325iA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-ED TOURING E46 325xi TOURING 2001- MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-ED TOURING E46 325xiA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R6 2494 141
E46 2-ED TOURING E46 330i TOURING 2001- MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-ED TOURING E46 330iA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-ED TOURING E46 330xi TOURING 2001- MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-ED TOURING E46 330xiA TOURING 2001- AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 2-ED TOURING E46 330d TOURING 2001- MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-ED TOURING E46 330dA TOURING 2001- AUT 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-ED TOURING E46 330xd TOURING 2001- MAN 5 ZS-R6 2926 135
E46 2-ED TOURING E46 330xdA TOURING 2001- AUT 5 ZS-R6 2926 135
E46 COUPE E46 318 Ci 2000- MAN 5 ZI-R4 1995 105
E46 COUPE E46 318 CiA 2000- AUT 5 ZI-R4 1995 105
E46 COUPE E46 320 Ci 2001- MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 COUPE E46 320 CiA 2001- AUT 5 ZI-R6 2171 125
E46 COUPE E46 325 Ci 2001- MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 COUPE E46 325 CiA 2001- AUT 5 ZI-R6 2494 141
E46 COUPE E46 330 Ci 2000- MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 COUPE E46 330 CiA 2000- AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 COUPE E46 M3 COUPE 2000- MAN 6 ZI-R6 3246 252
E46 COUPE E46 M3 COUPE SMG 2001- SMG ZI-R6 3246 252
E46 CABRIO E46 318 Ci CABRIO 2001 MAN 5 ZI-R4 1995 105
E46 CABRIO E46 318 CiA CABRIO 2001- AUT 5 ZI-R4 1995 105
E46 CABRIO E46 320 Ci CABRIO 2001- MAN 5 ZI-R6 2171 125
E46 CABRIO E46 320 CiA CABRIO 2001- AUT 5 ZI-R6 2171 125
E46 CABRIO E46 325 Ci CABRIO 2001- MAN 5 ZI-R6 2494 141
E46 CABRIO E46 325 CiA CABRIO 2001- AUT 5 ZI-R6 2494 141
E46 CABRIO E46 330 Ci CABRIO 2000- MAN 5 ZI-R6 2979 170
E46 CABRIO E46 330 CiA CABRIO 2000- AUT 5 ZI-R6 2979 170
E46 CABRIO E46 M3 CABRIO 2001- MAN 6 ZI-R6 3246 252
 
 
 
luzi 



BMW: E30 320i
Imię: Lucek
Silnik: M20B20
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 36
Skąd: Kęty
Wysłany: 02-12-09, 23:32   

kucharz, wielkie dzięki , jeśli dobrze myślę to podwójny vanos w m52 był od roku 1998 czyli wszystkie e46 taki mają,jeśli nie to mnie poprawcie. patrzyłem na charakterystykę m52b20 i b25 , oba mają max moment przy tej samej liczbie obr. tj 3500/min. b20 ma 190nm, b25 245, nie wiem jak to się ma do masy e46,ale wydaje mi się że b20 przy spokojnej jeździe powinien spalić mniej niż b25 przy tym samym stylu..
_________________
Renowacja felg,polerowanie

 
 
 
shark 


BMW: 2xE21 320/6 E36 QP 328i
Imię: Jakub
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 217
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-12-09, 08:15   

Mylisz się,m52b20 spali to samo co m52b28.Podobnie jak kucharzowi,mnie równierz gaz w bmw pasuje jak pięść do oka,tym bardziej do silnika z vanos.luzi piszesz że samochód bedzie jeździł na krótkich odcinkach..kiedy chcesz odpalać ten gaz ? To bez sensu,szkoda pakować te 4k w lpg,lepiej lać za to do pełna..Każde auto pali dużo na odcinku 5-10km,na zimnym silniku nawet 1,6 10L połknie... niestety,kto nie leje do baku,kupuje bilet( co też ma plusy )
_________________
siema siema,się gra się ma,się nie ma to siema siema
 
 
 
bertone 



BMW: E46 330d M57
Imię: Michał
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-12-09, 18:00   

malolacik napisał/a:
Powiem ci mam 330d i nie pali jakos bardzo dużo jest to w granicach 7 7.7 litrów po mieście :) i jest to bardzo dobry silniczek :hyhy:

Silniczek fakt dobry i polecany natomiast 7,7 spalanie to naprawde nie wiem jak ty jezdzisz chyba ze ja mam inne 330d.U mnie wyglada to tak;
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/12354
 
 
luzi 



BMW: E30 320i
Imię: Lucek
Silnik: M20B20
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 36
Skąd: Kęty
Wysłany: 03-12-09, 18:19   

shark napisał/a:
Mylisz się,m52b20 spali to samo co m52b28.Podobnie jak kucharzowi,mnie równierz gaz w bmw pasuje jak pięść do oka,tym bardziej do silnika z vanos.luzi piszesz że samochód bedzie jeździł na krótkich odcinkach..kiedy chcesz odpalać ten gaz ? To bez sensu,szkoda pakować te 4k w lpg,lepiej lać za to do pełna..Każde auto pali dużo na odcinku 5-10km,na zimnym silniku nawet 1,6 10L połknie... niestety,kto nie leje do baku,kupuje bilet( co też ma plusy )


Faktycznie,sekwencja ma to do siebie że musi się silnik zagrzać żeby przełączyło. Benzynowy i tak szybciej osiągnie temperaturę niż diesel,ale trzeba będzie policzyć czy gaz się opłaci, 4 tys piechotą nie chodzi.
_________________
Renowacja felg,polerowanie

 
 
 
ironman 


BMW: e46
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 121
Skąd: Szczecin
Wysłany: 03-12-09, 19:45   

Shejker, żartujesz chyba ;] 320i wciągnie 2-3 l więcej spokojnie niż 318i . Wieksza moc, większa pojemność, więcej cylindrów do wykarmienia a ma palić mniej :) ? Moc bierze sie ze spalonego paliwa a nie z powietrza. Jeżeli chcemy benzynę to tylko 318i, mocy wystarczająco do normalnej jazdy a jednocześnie bardzo oszczędnie
 
 
Tupac The Thug 


Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 1277
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-09, 13:01   

318 bardzo fajny silnik polecam również 328 super chodzi i nie pali strasznie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15