silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI |
Autor |
Wiadomość |
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-03-08, 22:04 silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI
|
|
|
wiem ze mam glupie pomysly, ale czy ktos ma jakies doswiadczenei w tej kwesti
akurat pracuje i gazuje compakta 1.6i i zauwazylem ze ma on elektryczny silnik na chlodnicy zamiast wiska i tego duzego tunelu...
nie wiem czy to oryginal czy samorobka, ale pasuje jak by bylo od tego...
czujnik temperatury ma wkrecony w chlodnice po lewej stronie stojac na wprost auta.
Kiedys zaglebialem sie w ten temat i doszedlem ze wisco zabiera nawet 6KM podczas pracy a jak wiadomo kazdy KM sie liczy.
co o tym myslicie, skad wziasc czesci, najlepiej oryginalne. z elekryka nei powinno byc problemu, czujnik, przekazniki i powinno dzialac.
ale czy to ma wogole jakis sens |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-03-08, 22:12
|
|
|
noo ja mam rok produkcji 1995 i mam wisko, a z checia bym sie go pozbyl iwstawil elektryka,podwarunkiemze zmieszczesie powiedzmy w 300-400zl z czesciami...
wlasnei przegladam allegro i szukam czesci..jak znajde to dam znac jak to wyglada finansowo i technicznie
edit:
hmm a mzoesz dowiedziec sie co kupil i gdzie oraz czy czuc ta moc czyli zaoszczedzone 3-6KM |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-03-08, 22:43
|
|
|
ja mam wiatrak na silniczku bez visca, mój rok to 97 i mam klima tronik -oczywiście mam to fabrycznie:] co do przeróbki to banalnie proste trzeba czujnik wstawić w chłodnice ( jest w chłodnicy nawet otwór na niego i doprowadzić zasilanie do wiatraka :] |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15-03-08, 22:48
|
|
|
no owiem ze proste trzeba tylko dobrymi kabelkami to pociagnac, zeby nic sie nie upalilo
ale nurtuje mnie kwestia tego, czy to cos da w silniku tzn czy odciazy silnik czy to tylko zbedny elektryczny bajer i pozostac przy oryginalnym wisku ?/ |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-08, 13:10
|
|
|
co do obciążenia silnika to sprawa wygląda tak gdy visco jest sprawne i odłączanej sie gdy temperatura pracy nie wymaga chłodzenia wiatrakiem chłodnicy to w stracie mocy nie ma żadnej różnicy, silnik elektryczny podobnie obciąża silnik tylko poprzez alternator jakieś odchylenia kilku % mogą być ale przy mocy naszych silników nie ma to żadnego znaczenia
Jednak ten wygląd pod machą bez śmigła na końcu silnika chyba jednak wart jest tej zabawy ;] i nie szumi nam samochód przy starcie ( a szumi jednak zawsze w porównaniu z elektrycznym silnikiem- już sie trochę nasłuchałem poczciwych m 40 :] )
wydaje mi sie ze najlepiej poszukać na jakimś szrocie bemy po dachowaniu czy coś, bo kupowanie z allegro może drogo wyjść |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 16-03-08, 13:34
|
|
|
wywalic Visco po co
Doda 6KM wywalenie... bzdura
Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny |
_________________ rev |
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-08, 13:54
|
|
|
Enzo napisał/a: | wywalic Visco po co
Doda 6KM wywalenie... bzdura
Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny |
no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza. |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 16-03-08, 18:17
|
|
|
Don.Wojciech napisał/a: | Enzo napisał/a: | wywalic Visco po co
Doda 6KM wywalenie... bzdura
Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny |
no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza. |
To powiedz jak to wylumaczysz, ze jak wkaldaja 3.5l do e30 to zazwyczaj wkladaja bez Visco bo sie nie miesci... Zakladaja wiatrak elektryczny przed chlodnica...
gdy sie jezdzi spokojnie jest spoko, ale ja kzaczniesz palowac to sie gzreja...
Ja zrobilem z Visco i jeszcze m isie nie zagrzala (ostatnio bo wlasnie Visco padlo) |
_________________ rev |
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-03-08, 19:01
|
|
|
za mało wydajny silnik napędzający :] |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16-03-08, 19:24
|
|
|
lub za male smiglo |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 16-03-08, 20:18
|
|
|
Don.Wojciech napisał/a: | za mało wydajny silnik napędzający :] |
to znajdz mi n pwydajniejszy niz ten z klimy z E32 |
_________________ rev |
|
|
|
|
|