Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI
Autor Wiadomość
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-03-08, 22:04   silnik elektryczny zamiast viska w e36 IS TI

wiem ze mam glupie pomysly, ale czy ktos ma jakies doswiadczenei w tej kwesti ??

akurat pracuje i gazuje compakta 1.6i i zauwazylem ze ma on elektryczny silnik na chlodnicy zamiast wiska i tego duzego tunelu...


nie wiem czy to oryginal czy samorobka, ale pasuje jak by bylo od tego...

czujnik temperatury ma wkrecony w chlodnice po lewej stronie stojac na wprost auta.


Kiedys zaglebialem sie w ten temat i doszedlem ze wisco zabiera nawet 6KM podczas pracy ;) a jak wiadomo kazdy KM sie liczy.

co o tym myslicie, skad wziasc czesci, najlepiej oryginalne. z elekryka nei powinno byc problemu, czujnik, przekazniki i powinno dzialac.

ale czy to ma wogole jakis sens ??
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 22:09   

jest to oryginalny wentylator elektryczny - nie jakas samoróbka , występowały one najczęściej w wersjach z klimatyzacją i tutaj już niewiem czy nie palne głupa, ale zaczęły występować w młodszych rocznikach od 94 lub 95 !!

w kazdym razie kolega włożył zamiast visco elektryczny(jak visco padło), koszta całkowite go wyniosły coś około 200zł i wszystko działa jak należy !! :ok:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-03-08, 22:12   

noo ja mam rok produkcji 1995 i mam wisko, a z checia bym sie go pozbyl ;) iwstawil elektryka,podwarunkiemze zmieszczesie powiedzmy w 300-400zl z czesciami...

wlasnei przegladam allegro i szukam czesci..jak znajde to dam znac jak to wyglada finansowo i technicznie


edit:
hmm a mzoesz dowiedziec sie co kupil i gdzie ?? oraz czy czuc ta moc ;) czyli zaoszczedzone 3-6KM ??
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 22:18   

kupił na szrotowisku, czujnik + wentylator, montował całość elektryk(podobno banalnie prosta przeróbka) i wiem że go wyniosło 200zł za wszystko - a co do mocy nic mi nie wiadomo :hyhy:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-03-08, 22:43   

ja mam wiatrak na silniczku bez visca, mój rok to 97 i mam klima tronik -oczywiście mam to fabrycznie:] co do przeróbki to banalnie proste :P trzeba czujnik wstawić w chłodnice ( jest w chłodnicy nawet otwór na niego i doprowadzić zasilanie do wiatraka :]
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-03-08, 22:48   

no owiem ze proste ;) trzeba tylko dobrymi kabelkami to pociagnac, zeby nic sie nie upalilo ;)

ale nurtuje mnie kwestia tego, czy to cos da w silniku ?? tzn czy odciazy silnik ?? czy to tylko zbedny elektryczny bajer i pozostac przy oryginalnym wisku ?/
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 15-03-08, 22:51   

napewno nie zbędny - lepsze rozwiazanie niż visco,
czy cos da cięzko powiedzieć, a jeżeli nawet to sądzę że róznica będzie nie odczuwalna !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-03-08, 13:10   

co do obciążenia silnika to sprawa wygląda tak gdy visco jest sprawne i odłączanej sie gdy temperatura pracy nie wymaga chłodzenia wiatrakiem chłodnicy to w stracie mocy nie ma żadnej różnicy, silnik elektryczny podobnie obciąża silnik tylko poprzez alternator :P jakieś odchylenia kilku % mogą być ale przy mocy naszych silników nie ma to żadnego znaczenia :P

Jednak ten wygląd pod machą bez śmigła na końcu silnika chyba jednak wart jest tej zabawy ;] i nie szumi nam samochód przy starcie ( a szumi jednak zawsze w porównaniu z elektrycznym silnikiem- już sie trochę nasłuchałem poczciwych m 40 :] )

wydaje mi sie ze najlepiej poszukać na jakimś szrocie bemy po dachowaniu czy coś, bo kupowanie z allegro może drogo wyjść :(
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 16-03-08, 13:34   

wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny
_________________
rev
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-03-08, 13:54   

Enzo napisał/a:
wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny


no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura :P w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza.
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 16-03-08, 18:17   

Don.Wojciech napisał/a:
Enzo napisał/a:
wywalic Visco :oczy: po co :oczy:

Doda 6KM wywalenie... bzdura :no:

Po za tym elektryczny wiatrak nigdy nei schldozi tak silnika jk VISCO.
Jakby tak chlodzil to by producenci nie montowali VISCO tylk oelektryczny


no u mnie producent jakoś zamontował elektryczny, starsze is miały visco. to ze zabiera z 6km to sie zgodzę ze bzdura. a to ze nie schłodzi tak jak wiatrak z wału to dopiero bzdura :P w końcu wiatrak nie będzie sie kręcił szybciej niż wał, a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa. a w trakcie szybkiej jazdy i tak sie nie włącza bo po co, chłodnica jest chłodzona pędem powietrza.


To powiedz jak to wylumaczysz, ze jak wkaldaja 3.5l do e30 to zazwyczaj wkladaja bez Visco bo sie nie miesci... Zakladaja wiatrak elektryczny przed chlodnica...
gdy sie jezdzi spokojnie jest spoko, ale ja kzaczniesz palowac to sie gzreja...

Ja zrobilem z Visco i jeszcze m isie nie zagrzala (ostatnio bo wlasnie Visco padlo)
_________________
rev
 
 
 
Don.Wojciech 



BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 490
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-03-08, 19:01   

za mało wydajny silnik napędzający :]
_________________
Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-03-08, 19:24   

lub za male smiglo ;)
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 16-03-08, 19:44   

Don.Wojciech napisał/a:
a stojąc w korku elektryczny silnik sam sobie reguluje prędkość obrotowa

Visco w korku też reguluje sobie prędkość obrotową!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 16-03-08, 20:18   

Don.Wojciech napisał/a:
za mało wydajny silnik napędzający :]

to znajdz mi n pwydajniejszy niz ten z klimy z E32
_________________
rev
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14