Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny
Autor Wiadomość
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21-03-08, 20:13   

no to kolega Jaras E21 wywalił temat! mowiłem ze kazdy bedzie miał swoje zdanie ale dobra: kolego prawda jest taka iz silniki do których zaleca sie oleje mineralne robia tylle przebiegu ile napisałes! ale te do których zalecane było stosowanie innego typu oleju(polsyntetyk lub syntetyk) zalane olejem mineralnym po pewnym czasie eksploatacji zadko kiedy robia takie przebiegi!
a co do tych obrotów to jest tak: w tych latach co napisałes czesci silnika nie były pasowane z taka dokładnoscia jak teraz i zalecane było do nich lanie oleju mineralnego, który uzupełniał szczeliny itp. mimo tego czesto słysze od moich znajomych którzy mieli zalany olej mineralny ze juz jest cos nie tak w silniku! siadał im rozrzad zapychało magistrale olejowe itp.
olej mineralny nie powinien byc w silniku mocno eksploatowanym gdyz nie ma tak dobrej odpornosci na wysoka temp.!!!!!! a do tego jest okropny w czasie zimy! potrzeba duuzooo czasu zeby nasmarował cały silnik po uruchmieniu!
juz mi sie pisac nue chce bo to temat rzeka i kłucic sie mozna godzinami! jak mowiłem kazdy bedzie miał inne zdanie na temat olejów!
ale pamietajcie: w BMW dobry olej to podstawa!!!!!!!!!
POZDRO!
 
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 22-03-08, 00:07   

dobrze czytając to co napisałem wcześniej mozna wyciągnać wniosek że, do silnika który ma hydraulike nie leje sie olei mineralnych ... a to że tamci zalali i mają problem ... ojps .. niestety błąd w sztuce ...

to czy olej jest odporny na wysoką temp jest określone "tym drugim numerkiem" w oznaczeniu klasy oleju ;) im wyższy tym przy wyższej temp traci własciwości smarne i robi się z niego "woda"...

oleje mineralne mają równie duży zakres temperatur co w olejach syntetycznych ( z wyjątkiem bardzo niskich temp ) w których mogą pracować ;)
niektorzy mówiąc olej mineralny myślą 15w40 ... wszystko fajnie ale są dostępne oleje mineralne wyczynowe 15w50 czy 15w60 stosowane w 126p do rally cross`u gdzie chłodzone powietrzem silniki osiągają temperatury które są nie do osiągnięcia nawet dla zacierających się silników seryjnych ;) silniki takie mimo braku hydrauliki jeżdzą też na półsyntetykach 10W60 dlaczego ? ze względu na cene ... i ten drugi numerek "60" olej mineralny z 60tką nie jest tani(czytaj znacznie droższy od półsyntetyka) ;]

nie wiem ile czasu u Ciebie potrzeba żeby przesmarować wszystkie smarowane w silniku podzespoły ;) ;) ..ale śmiem twierdzić że, w momencie kiedy silnik złapie cisnienie oleju tzn "zgasnie lampka ciśnienia oleju" to smarowanie jest kompletne... czyli praktycznie natychmiast...

w bmw czujnik ciśnienia oleju jest na końcu układu i kiedy on wskaże odpowiednie ciśnienie tzn że wszystkie elementy zostały już nasmarowane... i zabiera mu to chwilę ...
udowodnione jest że, w m20 na mineralnym oleju lampka gasnie szybciej niż przy pólsyntetyku ;) gęstszy szybciej zbiera cisnienie szybciej smaruje silnik... m20 ze względu na klasyczną prostą budowe rozrządu bez problemu może jeźdizć na mineralnym oleju ...

a to czy dany olej mineralny zamarza przy -25 stopni czy syntetyk przy -30 w naszych polskich warunkach nie ma wiekszego znaczenia... rozporowadzenie czy minerału czy polsyntetyku oleju smaruje element natychmiast... także nie wiem o jakim długim czasie smarowania mowa

zdziwiłbyś się gdybyś zobaczył na własne oczy jak dokłądnie był pasowany silnik od m5 e28 ;) albo chociażby m30b35 albo taki od wyscigowej wersji e21 na dtm`y
bywają silniki od 126p dokładniej spasowane niż w nie jednym nowym aucie ;)

ta masówka która się teraz klepie setkami tysięcy odstaje absolutnie ;)

z jednym się zgodze

DOBRY OLEJ TO PODSTAWA ;] długiej i bezproblemowej eksploatacji

nie mam zamiaru tutaj nikogo podważać nic z tych rzeczy ;) chodzi o to żeby był jeden taki dobrze nazwany temat do ktorego każdy zainteresowany za pomocą szukajki trafi i sobie poczyta i sie dowie że do m50 nie można lać minerału ;) ;)
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
agus 


BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35
Dołączyła: 28 Sty 2008
Posty: 211
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-07-08, 12:35   

Jaki wlasciwie olej powinno lac sie do silnika 1.8IS??? Przyznam szczerze, ze moja beemka bierze dosc duzo oleju....
 
 
renoraines 
Przyjaciel Forum



BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Wlkp
Wysłany: 13-07-08, 16:48   

Agus zalej połsyntetyk 10W/40, castrol magnatec, mobil 1

_________________

 
 
agus 


BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35
Dołączyła: 28 Sty 2008
Posty: 211
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-07-08, 17:12   

jakbys sie wstrzelil wlasnie na takim jezdze od jakiegos czasu, takze dzieki:):) :hyhy:
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-07-08, 20:08   

renoraines napisał/a:
Agus zalej połsyntetyk 10W/40, castrol magnatec, mobil 1

mobil 1 to syntetyk! mobil super s to połsyntetyk!tak dla jasności!
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
agus 


BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35
Dołączyła: 28 Sty 2008
Posty: 211
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 13-07-08, 20:29   

jezdze na castrolu jak narazie. Jak narazie nie bede go zmieniac w takim razie.:)
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 14-07-08, 17:55   

u mnie szykuje się wymiana oleju i chyba zaleje półsyntetykiem Motula. Dużo dobrego o tej firmie słyszałem (myśle nad castrolem edge, ale widziałem tylko syntetyki)
_________________
E30 forever
 
 
Hamerman 
150 KM i 1 OGIER :)



BMW: E36 320i
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 200
Skąd: Leszno/Swindon
Wysłany: 14-07-08, 21:22   

Hawaii napisał/a:
ja jestem zwolennikiem Mobila S (10W40) - oczywiscie ze bierze olej jak każda beta. nie uwierze, że komuś ani grama nie weźmie miedzy wymianami.

Ja leje Castrola 10W40 , wymieniam olej co 7 do 8 tysiecy km i zawsze ale to zawsze jest ten sam poziom oleju pomiedzy wymianami ........ (olej kupuje w UK )
_________________
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 14-07-08, 21:27   

Castrol, Schell, Mobil czy inna firma jedno i to samo. Ważniejsze jest częste zmienianie oleju.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
Enzo 



BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 2448
Skąd: Nysa
Wysłany: 16-07-08, 14:52   

Ja leje mineralny b otaki jest zalecany do M20, M30.
Tylko nie kupuje peirwszego lepszego tylko Valvoline :)

PS: od stycznia nie zauwazylem zuzycia oleju.
_________________
rev
 
 
 
eagle 


BMW: E36 320 cabrio E34 540
Imię: wojtek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 178
Skąd: Sorau
Wysłany: 04-08-08, 23:12   

ja zaryzykowalem i zmienilem u siebie z 10w 40 vavoline na 10w 60 castrol edge czyli z polsyntetyka na syntetyk. 6000km i zadnego ubytku :) 132000przebieg
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 05-08-08, 00:20   

W środe wlewam motula połsyntetyk. Zobaczymy jak sie spisze
_________________
E30 forever
 
 
Kaktus 



BMW: e30,e32,e30,e36,e36,e39,e36
Wiek: 38
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 173
Skąd: Bialystok
Wysłany: 01-11-08, 09:59   

Mam pewien dylemat :hm: a wiec zakupiłem 323i przybieram sie do wymiany oliwy,kolega twierdził ze jego mechanik lał mu Mobil 1 5w40... nie jestem zbyt przekonany do zalania w pełni syntetycznego oleju otóż czemu??? (Nie ma żadnej karteczki pod maską kiedy wymiana itp...,otwierając korek nie ma strasznego nagaru,ale delikatny jest. Następna kwestia to ze ma licznikowo niby 240 z hakiem)
A wiec pytanie jest takie jaki najlepiej zalać zeby nie było komedii???
_________________


www.7dents.co.uk

E28 86' M535i http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=35448
E30 87' 325e http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28315
E30 89' 320it http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28316
E46 03' 325ci Individual http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=441025#441025
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 01-11-08, 10:04   

połsyntetyk najlepiej! proponuje shell helix plus 10W-40 :ok:
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 15