Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 21-03-08, 20:13
|
|
|
no to kolega Jaras E21 wywalił temat! mowiłem ze kazdy bedzie miał swoje zdanie ale dobra: kolego prawda jest taka iz silniki do których zaleca sie oleje mineralne robia tylle przebiegu ile napisałes! ale te do których zalecane było stosowanie innego typu oleju(polsyntetyk lub syntetyk) zalane olejem mineralnym po pewnym czasie eksploatacji zadko kiedy robia takie przebiegi!
a co do tych obrotów to jest tak: w tych latach co napisałes czesci silnika nie były pasowane z taka dokładnoscia jak teraz i zalecane było do nich lanie oleju mineralnego, który uzupełniał szczeliny itp. mimo tego czesto słysze od moich znajomych którzy mieli zalany olej mineralny ze juz jest cos nie tak w silniku! siadał im rozrzad zapychało magistrale olejowe itp.
olej mineralny nie powinien byc w silniku mocno eksploatowanym gdyz nie ma tak dobrej odpornosci na wysoka temp.!!!!!! a do tego jest okropny w czasie zimy! potrzeba duuzooo czasu zeby nasmarował cały silnik po uruchmieniu!
juz mi sie pisac nue chce bo to temat rzeka i kłucic sie mozna godzinami! jak mowiłem kazdy bedzie miał inne zdanie na temat olejów!
ale pamietajcie: w BMW dobry olej to podstawa!!!!!!!!!
POZDRO! |
|
|
|
|
Jaras E21
BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: GDAŃSK
|
Wysłany: 22-03-08, 00:07
|
|
|
dobrze czytając to co napisałem wcześniej mozna wyciągnać wniosek że, do silnika który ma hydraulike nie leje sie olei mineralnych ... a to że tamci zalali i mają problem ... ojps .. niestety błąd w sztuce ...
to czy olej jest odporny na wysoką temp jest określone "tym drugim numerkiem" w oznaczeniu klasy oleju im wyższy tym przy wyższej temp traci własciwości smarne i robi się z niego "woda"...
oleje mineralne mają równie duży zakres temperatur co w olejach syntetycznych ( z wyjątkiem bardzo niskich temp ) w których mogą pracować
niektorzy mówiąc olej mineralny myślą 15w40 ... wszystko fajnie ale są dostępne oleje mineralne wyczynowe 15w50 czy 15w60 stosowane w 126p do rally cross`u gdzie chłodzone powietrzem silniki osiągają temperatury które są nie do osiągnięcia nawet dla zacierających się silników seryjnych silniki takie mimo braku hydrauliki jeżdzą też na półsyntetykach 10W60 dlaczego ? ze względu na cene ... i ten drugi numerek "60" olej mineralny z 60tką nie jest tani(czytaj znacznie droższy od półsyntetyka) ;]
nie wiem ile czasu u Ciebie potrzeba żeby przesmarować wszystkie smarowane w silniku podzespoły ..ale śmiem twierdzić że, w momencie kiedy silnik złapie cisnienie oleju tzn "zgasnie lampka ciśnienia oleju" to smarowanie jest kompletne... czyli praktycznie natychmiast...
w bmw czujnik ciśnienia oleju jest na końcu układu i kiedy on wskaże odpowiednie ciśnienie tzn że wszystkie elementy zostały już nasmarowane... i zabiera mu to chwilę ...
udowodnione jest że, w m20 na mineralnym oleju lampka gasnie szybciej niż przy pólsyntetyku gęstszy szybciej zbiera cisnienie szybciej smaruje silnik... m20 ze względu na klasyczną prostą budowe rozrządu bez problemu może jeźdizć na mineralnym oleju ...
a to czy dany olej mineralny zamarza przy -25 stopni czy syntetyk przy -30 w naszych polskich warunkach nie ma wiekszego znaczenia... rozporowadzenie czy minerału czy polsyntetyku oleju smaruje element natychmiast... także nie wiem o jakim długim czasie smarowania mowa
zdziwiłbyś się gdybyś zobaczył na własne oczy jak dokłądnie był pasowany silnik od m5 e28 albo chociażby m30b35 albo taki od wyscigowej wersji e21 na dtm`y
bywają silniki od 126p dokładniej spasowane niż w nie jednym nowym aucie
ta masówka która się teraz klepie setkami tysięcy odstaje absolutnie
z jednym się zgodze
DOBRY OLEJ TO PODSTAWA ;] długiej i bezproblemowej eksploatacji
nie mam zamiaru tutaj nikogo podważać nic z tych rzeczy chodzi o to żeby był jeden taki dobrze nazwany temat do ktorego każdy zainteresowany za pomocą szukajki trafi i sobie poczyta i sie dowie że do m50 nie można lać minerału |
_________________ krucjata przeciwko kebap style`owi !
E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------
|
|
|
|
|
agus
BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Sty 2008 Posty: 211 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13-07-08, 12:35
|
|
|
Jaki wlasciwie olej powinno lac sie do silnika 1.8IS??? Przyznam szczerze, ze moja beemka bierze dosc duzo oleju.... |
|
|
|
|
renoraines
Przyjaciel Forum
BMW: było E39 540ia,E46 320cd
Imię: Bartek
Pomógł: 14 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Wlkp
|
Wysłany: 13-07-08, 16:48
|
|
|
Agus zalej połsyntetyk 10W/40, castrol magnatec, mobil 1
|
_________________
|
|
|
|
|
agus
BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Sty 2008 Posty: 211 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13-07-08, 17:12
|
|
|
jakbys sie wstrzelil wlasnie na takim jezdze od jakiegos czasu, takze dzieki:):) |
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 13-07-08, 20:08
|
|
|
renoraines napisał/a: | Agus zalej połsyntetyk 10W/40, castrol magnatec, mobil 1 |
mobil 1 to syntetyk! mobil super s to połsyntetyk!tak dla jasności! |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
|
|
|
|
agus
BMW: e36 318i
Imię: Aguś
Silnik: M43
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Sty 2008 Posty: 211 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 13-07-08, 20:29
|
|
|
jezdze na castrolu jak narazie. Jak narazie nie bede go zmieniac w takim razie.:) |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 14-07-08, 17:55
|
|
|
u mnie szykuje się wymiana oleju i chyba zaleje półsyntetykiem Motula. Dużo dobrego o tej firmie słyszałem (myśle nad castrolem edge, ale widziałem tylko syntetyki) |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
Hamerman
150 KM i 1 OGIER :)
BMW: E36 320i
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Mar 2008 Posty: 200 Skąd: Leszno/Swindon
|
Wysłany: 14-07-08, 21:22
|
|
|
Hawaii napisał/a: | ja jestem zwolennikiem Mobila S (10W40) - oczywiscie ze bierze olej jak każda beta. nie uwierze, że komuś ani grama nie weźmie miedzy wymianami. |
Ja leje Castrola 10W40 , wymieniam olej co 7 do 8 tysiecy km i zawsze ale to zawsze jest ten sam poziom oleju pomiedzy wymianami ........ (olej kupuje w UK ) |
_________________ BAYERISCHE MOTOREN WERKE
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 16-07-08, 14:52
|
|
|
Ja leje mineralny b otaki jest zalecany do M20, M30.
Tylko nie kupuje peirwszego lepszego tylko Valvoline
PS: od stycznia nie zauwazylem zuzycia oleju. |
_________________ rev |
|
|
|
|
eagle
BMW: E36 320 cabrio E34 540
Imię: wojtek
Pomógł: 11 razy Wiek: 42 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 178 Skąd: Sorau
|
Wysłany: 04-08-08, 23:12
|
|
|
ja zaryzykowalem i zmienilem u siebie z 10w 40 vavoline na 10w 60 castrol edge czyli z polsyntetyka na syntetyk. 6000km i zadnego ubytku 132000przebieg |
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 05-08-08, 00:20
|
|
|
W środe wlewam motula połsyntetyk. Zobaczymy jak sie spisze |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
Kaktus
BMW: e30,e32,e30,e36,e36,e39,e36
Wiek: 38 Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 173 Skąd: Bialystok
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
|
|
|
|
|