Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny
Autor Wiadomość
danieldeni20 



BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 618
Skąd: Łeba
Wysłany: 14-03-16, 22:46   

Jak lac to valvoline ...
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275
 
 
Burza954 


BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 209
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-04-16, 15:37   

Witajcie.
Przed wyjazdem na wakacje chciałbym zmienić olej. Wiem, że to za pare miesięcy, ale pisze już teraz. W tej chwili mam Valvoline 10w40 i myślę nad valvoline 5w40 lub valvoline 5w50 (dużo osób widze go ma). Jeżdże autem dużo i codziennie. I czy przed zmianą robić płukanke?
Silnik to M52b20 z przebiegiem 288tkm.
Z góry dzięki za informacje.
 
 
T0mekk1 



BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 11-04-16, 21:50   

Wlej Valvo synpower 5W40. Płukankę możesz zastosować ale niekoniecznie :)
_________________

 
 
 
siwy2394 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: E46
Imię: Sławek
Silnik: M54B22
Nadwozie: Touring
Wiek: 37
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 2
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23-04-16, 07:54   

koledzy ja mam obecnie wlany olej valvoline synpower 5w30 zastanawiałem się nad olejem valvoline racing 5w50 co sądzicie warto wlać go? silnik mam M54B22 i pan gazik też jest :)
 
 
T0mekk1 



BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-16, 11:34   

Coś się dzieje nie tak na tym oleju co masz, że chcesz zmienić? Olej 5W50 nie jest dobry do codziennego użytkowania jeśli jeździsz w większości po mieście.
_________________

 
 
 
stachu88 


BMW: e36 320i
Imię: Krzysiek
Silnik: M50B20
Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 18
Skąd: łódź/dalików
Wysłany: 29-04-16, 13:19   

Witam zakupiłem BMW e46 2002r. 3.0d 184 konie przebieg teoretycznie 270 tys, mam pytanie jaki olej wlać do silnika syntetyczny taki jak jest na naklejce 5W-30, czy bezpieczniej półsyntetyk 10W-40, w aucie nie ma rzadnych wycieków, a moje pytanie nie ma na myśli oszczędności na oleju, lecz mogące sie pojawić pózniejsze wycieki. Pozdrawiam
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 29-04-16, 14:08   

na Twoim miejscu pozostałbym przy 5w30
zainwestuj w dobry markowy olej (Motul, Valvoline czy Liqui Moly)
_________________

 
 
grabolek363 


BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Mar 2011
Posty: 1818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-04-16, 16:36   

stachu88 napisał/a:
Witam zakupiłem BMW e46 2002r. 3.0d 184 konie przebieg teoretycznie 270 tys, mam pytanie jaki olej wlać do silnika syntetyczny taki jak jest na naklejce 5W-30, czy bezpieczniej półsyntetyk 10W-40, w aucie nie ma rzadnych wycieków, a moje pytanie nie ma na myśli oszczędności na oleju, lecz mogące sie pojawić pózniejsze wycieki. Pozdrawiam

Myślisz, że jak nalejesz 10w40 to uszczelki nagle staną się elastyczne, a nie twarde? Jak jest wyciek to się wymiensia uszczelkę, a nie leje teoretycznie gęstszy olej, ludzie nauczcie sie tego, ze w temp roboczej kazdy olej ma podobna konsystencje..i czy to bedzie 5w 10w drugi index w teorii opisuje lepkosc w temp roboczej, ale to tez zalezy jakie bazy olejowe itp, jak chcesz olejem uszczelniac silnik, to niezly z ciebie gostek, nawal towotu to powinno uszczelnic :lol: w dodatku 10w40 do diesla to juz totalny kretynizm w naszym klimacie na lato jeszcze jako tako, ale zimą to utopia, ale to Twoje auto i jak mówię TOWOT, ew. silikon po wierzchu koniecznie czerwony. Tak całkiem serio to zostałbym przy 5w30 ew. 5w40 jakis motul lm valvoline do wyboru do koloru.
_________________
E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317

BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309
 
 
Otremba 
Nowy User - Witamy ;)

Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 3
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-05-16, 10:49   

Od lat jeżdżę na Valvoline i nie zamierzam zmieniać.
 
 
wisnier 



BMW: E36 328i 97r.
Imię: Mateusz
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 57
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-05-16, 07:52   

Czy przesiadał się ktoś w M52B28 z Mobil 1 5W-50 na Valvoline SynPower 5W-30 ?

Przy 6.5l i tak oba oleje trzeba kupić po 2 bańki więc Valvoline cenowo wychodzi dużo taniej.

Jakieś za i przeciw? Mobila na wymianę dolewam do 1,5 litra. Nie wiem czy go spala czy mam gdzieś wyciek, bo plamy nie zostawia, ale jutro mechanik ma mi to sprawdzić.
_________________

 
 
T0mekk1 



BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-05-16, 12:48   

Zrób płukankę i możesz śmiało lać 5W30
_________________

 
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 26-05-16, 12:57   

przy takim przejściu nie jest konieczna płukanka zlec ten co masz wymień filtr i śmiało zalewaj nowy
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
Fabian LDZ 


BMW: E36 Cabrio
Imię: Bartek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 595
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-05-16, 16:19   

Płukankę warto stosować przy każdej wymianie oleju
_________________
Oleje Millers, Motul, Liqui Moly, Valvoline, Mobil, Castrol, Shell, Total, Elf - zawsze konkurencyjne ceny w AUTOFAB

www.autofab.pl

Felgi Japan Racing - dla forumowiczów z dodatkowym rabatem

Moje Cabrio
 
 
Rapi92 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: E36 316i
Silnik: M43B16
Nadwozie: Compact
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 01-06-16, 22:10   

Witam
Kupiłem właśnie E36 316i 1997r. Przebieg 220tys. Muszę wymienić olej. Nie wiem co było lane wcześniej, ale ten rocznik to już tylko mineralny? Silnik wydaje się być w dobrym stanie. Przy pomiarze spalin na przeglądzie gość był aż zdziwiony zaskakująco dobrym wynikiem, więc chyba nie jest zajechany.
Myśleć w ogóle o półsyntetyku? Nie wiadomo czym jest zalany aktualnie, a jeśli mineralnym to zmiana na półsyntetyk to raczej zły pomysł.
Czy najlepszy będzie dobrej jakości olej mineralny? Poradźcie proszę :D
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 02-06-16, 10:16   

Rapi92, zrób płukanke przed wymianą i zalej syntetyk
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 14