Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny
Autor Wiadomość
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
  Wysłany: 19-03-08, 23:49   Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny

Panowie jaka jest właściwie różnica między funkcjami takich olejów silnikowych..

W jakiej kwestii mineral jest gorszy od półsyntetyka ??

Dlaczego od nowego auta nie leje się minerala przecież ponoć wycisza on silnik.. Czy chodzi o to że pozostawia po sobie więcej zabrudzeń w silniku ?? Czy o coś jeszcze ??
_________________
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20-03-08, 10:52   

z tymi olejami to jest ogolna zasada taka:
syntetyczny leje sie do nowych furek albo do uzywanych ale w idealnym stanie technicznym dzieki temu masz pewnosc ze z takiego silnika nie bedzie ci olej wyciekał, i do tego olej ten ma doskonałe własciwosci samrne, czyszczace itp. no jest najlepszy poprostu!
połsyntetyk najlepiej i najbezpieczniej lac do uzywanych furek w miare dobrych technicznie i z w miare nie duzym przebiegiem! polsyntetyki dobrej jakosci sa bardzo zbizone do syntetyków ale nie sa z nimi równe! olej polsyntetyczny to najprosciej mówiac jest to mieszanina minerala i syntetyku w odpowiednich ilosciach i z odpowiednimi dodatkami! połysyntetyk nie zostawia nagaru tyle co mineral i jest takze dobry w wysokich temp. silnika!
mineralny zas leje sie do starych silników z duzym przebiegiem dzieki temu masz pewnosc ze nie bedziesz miał wycieków, ale olej ten jest najnizej sklasyfikowany(1 syntetyk 2 połysyntetyk 3 mineraly) a wycisza on silnik ze wzgledu ze on nie płucze silnika tak ja dwa wymienione wyzej tylko doszczelnia silnik powstajacymi nagarami! i chcac nie chcac silnik na takim oleju ma krótsza żywotność! ale jezdzac na takim oleju spokojnie napewno dłuugo sie bedzie jezdzic w spooju o silnik! bo do wysokich obrotów to ten olej nie jest za dobry!
wiele mozna pisac o tych olejach, ale kto tego nie przeczyta zaraz bedzie sie sprzeczał bo on ma np. minerala i silnik pracuje elegancko itp.
takze moim zdaniem poczytaj na necie o tych olejach i wszyatkiego sie dowiesz: jaki stosowac do jakiego silnika i wogóle!
POZDRO!
 
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 20-03-08, 18:43   

Dokładnie Temat rzeka Tak jak powiedział to kolega Poczytaj na Necie! BMW zaleca Oleje syntetyczne! Ja osobiście Leje TITAN SUPERSYN SAE 5W-40 Specyfikacja i Klasyfikacja do BMW (BMW Longlife-98) hmmm Powiem tak mam teraz przebieg 180Tysiecy i jest super silnik żywo Pracuje itd. przejechałem na Tym oleju już 8Tys. Silnik pochłoną mi może z 0.5 litra oleju dolałem jakiś Tydzien temu :) także naprawde co do Olei to jest temat rzeka to wszystko zależy jaki masz przebieg jak jeździsz itd itd.
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 20-03-08, 18:53   

Leje połsyntetyka 10W40 (obecnie Castrol Magnatec). Troche bierze oleju (uszczelniacze zaworów, ok 1l na 2 tys km) ale pozatym jest okej, silnik ma przebieg 250 tys
_________________
E30 forever
 
 
Hawaii 
Przyjaciel Forum


BMW: E36
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 215
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-03-08, 20:48   

ja jestem zwolennikiem Mobila S (10W40) - oczywiscie ze bierze olej jak każda beta. nie uwierze, że komuś ani grama nie weźmie miedzy wymianami.
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-08, 21:28   

Tak jak pisał kolega krzysiek8833 olej leje się taki jaki pasuje do stanu silnika... Im lepszy stan tym lepszy olej. Głównie ma tu znaczenie jaki olej był lany wcześcniej... Nie można zmieniać "do góry", bo to spowoduje "wypłukanie silnika i rozszczelnienie go...


Hawaii napisał/a:
ja jestem zwolennikiem Mobila S (10W40)


Ja też leje ten olej... Olej bierze na tyle że pomiędzy wymianami muszę dolać ze 2 litry... Czyli bierze mi około 1l na 5000km...
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 21-03-08, 08:50   

no_limit napisał/a:
Tak jak pisał kolega krzysiek8833 olej leje się taki jaki pasuje do stanu silnika... Im lepszy stan tym lepszy olej. Głównie ma tu znaczenie jaki olej był lany wcześcniej... Nie można zmieniać "do góry", bo to spowoduje "wypłukanie silnika i rozszczelnienie go...



Dokładnie tak u mnie był lany od początku TITAN 5w40 i taki leje to jest bardzo ważne żeby nie zmieniać oleju do góry! hmmm u mnie 0.5 na 8Tysiecy to jest nic dlatego jestem bardzo ale to bardzo zadowolony ze Swojej Buni :D :D :hyhy: a jak sie nie wie Co było lane to sie leje 10W40 Najlepiej jakiejś dobrej Firmy (Bunia lubi Dobre rzeczy nie zalewajmy jej Świństwem) :) :hyhy: :hyhy:

PS. Uwaga na Mobila rozlewany w Polsce dobrze patrzeć!! Pozdrawiam :)
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 21-03-08, 10:09   

Ogólnie każdy silnik zużywa olej, wynika to z rzeczy oczywistych! Więc ja nie wierze jak ktoś mówi że od wymiany do wymiany ani kropli nie ubywa!
W instrukcji obsługi e36 producent przewiduje zużycie nawet do 1dm3 na 1000km !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 21-03-08, 10:43   

vmasher napisał/a:
W instrukcji obsługi e36 producent przewiduje zużycie nawet do 1dm3 na 1000km !!

tak też pisze! i tez w To nie wierze ze od wymiany do wymiany nikt nic nie dolewa to jest po prostu nie możliwe! Troszkę oleju silnik musi spalić!
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21-03-08, 12:36   

tu to akurat mozna sie kłucic! bo zuzywanie oleju przez silnik zalezy od stylu jazdy! jak ktos jezdzi spokojnie(90km/h) to silnik nie powinien lykac oleju jak jest w dobrym stanie! ale jak ktos lubi wysokie obroty to nie ma sie coi dziwic ze oleju ubywa! tak juz poprstu jest! tak samo z dłuzsza praca na biegu jałowym!
ale swoja droga ja tez nie wierze ze w silniku ani grama nie ubedzie!
POZDRO!
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 21-03-08, 12:38   

Hawaii napisał/a:
oczywiscie ze bierze olej jak każda beta. nie uwierze, że komuś ani grama nie weźmie miedzy wymianami.


moje m20b25 po wymianie uszczelniaczy i pierścieni nie brała nic a nic jeździłem na 10w40 i robiłem 4tyś km i wymiana a przy tym kreska na bagnecie się nawet nie ruszyła dodam że uzywałem ja do zadań specjalnych
_________________
 
 
cartonik 
...BMW MANIAKKKKK...



BMW: E30cabrio M52b.../e39 M52b28
Imię: Marcin
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 13 razy
Wiek: 79
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1086
Skąd: Mszana Gorna/Dolna
Wysłany: 21-03-08, 13:37   

///ESIU napisał/a:
nic a nic jeździłem na 10w40 i robiłem 4tyś km i wymiana a przy tym kreska na bagnecie się nawet nie ruszyła dodam że uzywałem ja do zadań specjalnych
co 4 tys. wymiana dlaczego tak? po za Tym dlaczego nie zalałeś silnika Pełnym syntetykiem jak robiłeś wymiane takich rzeczy jak pierscienie i uszczelniacze?
_________________
Moje Szerokie E30 Cabrio
Jestem Lakiernikiem Zapraszam ----> RemoCar


CZĘŚCI E36 328. Potrzebujesz czegoś PISZ!!! :)
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 21-03-08, 16:03   

no a jak myslisz"??/?/ wymieniał tak czesto bo sie pierscienie docieraja i opiłki gromadza! przy takich naprawach trzeba wymienic czesciej olej! a akurat ze na 10W40 to moze nie chciuał ryzykowac z full syntetykiem!
POZDRO!
 
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 21-03-08, 16:45   

widze tu wiele sprzeczności ;)

a to co "krzysiek" pisze tylko w nie dużej części jest prawdą...

nie prawdą jest że islnik pracujący na oleju mieneralnym jest mniej żywotny !

powiem lepiej silniki które zostały stworzone do pracy z olejami mineralnymi robią znacznie większe przebiegi... przykład ?
m30b35 śmigające na olejach mineralnych robiły po 1 000 000 km !
pokaż mi kolego chociaż jeden silnik który zrobił tyle na syntetyku lub pólsyntetyku...

nie prawdą jest również powiedzenie że silnik na mineralnym oleju nie lubi wysokich obrotów... to jest już zupełna niedorzeczność .. przykłąd ?
w latach 70-80tych silniki poruszały się na olejach mineralnych
i stosowane były w silnikach nawet o bardzo dużej mocy ...
silniki m10b20 w e21 w seriach dtm >500PS gdzie prędkosci obrotowe silnika dochodziły do 10-11tys.obr/min


nie wiem kto Ci ten kit wcisnął ale pewnie zwyczajnie chciał żebyś wiecej wydał na syntetyk

natomiast faktem jest to że, jakiego potrzebujesz oleju zalezy od tego jaki masz silnik i z jakim przebiegiem...

faktem jest że, silniki wyposażone w skomplikowaną hydraulike sterującą wymagają olejów syntetycznych i półsyntetycznych ... a tylko dlatego by tą hydraulike utrzymać we względnej czystości (substancje myjące) i tym samym zwiększyć jej przebieg.

to że, zaleca się przejscie na olej o wyższej klasie lepkości w miare zaawnasowania przebiegu silnika wynika z potrzeby utrzymania odpowiedniego ciśnienia i tym samym smarowania w układzie hydraulicznym gestszy olej w ukłądzie hydraulicznym lepiej wypełnia ew. powstałe luzy i pozwala utrzymać odpowiednie ciśnienie oleju. drugim faktem jest że, olej "gęstszy" łatwiej zebrać zuzytym pierscieniom zbierającym(zmniejszenie spalania oleju).

co do spalania oleju które jest zdeklarowane przez producentów...

silnik fiata 126p złożony przeze mnie zalalny olejem mineralnym 15w40 przy przebiegach między wymianami rzędu 20tys km nie pobierał oleju wcale nawet przy ciężkiej jeździe ... silnik modyfikowany o zwiekszonej mocy... "wykorzystywany w pełni jego możliwości" ;)
stan oleju na miarce zawsze na stałym poziomie !

dobry silnik oleju palic nie powinien w ogole a przynajmniej w stopniu zauważalnym

co do olei mineralnych...
oleje mineralne nie są w żaden sposób gorsze od olei syntetycznych a ich zastosowanie wynika tylko i wyłacznie z konstrukcji silnika... smarowanie silnika przystosowane do oleju o wiekszej gęstości/ wyzszej lepkości ...
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 21-03-08, 17:34   

olej zmieniałem często bo betka była do zadań specjalnych a pełnegosyntetyku nie zalałem bo poco jeźeli m20 latać powinien na pół.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14