Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny |
Autor |
Wiadomość |
baqu
BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 161 Skąd: ZS
|
|
|
|
|
Rapi92
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E36 316i
Silnik: M43B16
Nadwozie: Compact
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 02-06-16, 13:06
|
|
|
A co jeśli teraz ma mineralny? Nic sie nie rozszczelni? Często piszą tu na forum, żeby nie zmieniać "wyżej" |
|
|
|
|
baqu
BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 161 Skąd: ZS
|
Wysłany: 02-06-16, 13:46
|
|
|
Jestem tego zdania, ze z gorszego oleju o gorszych parametrach przy przejściu na lepszy olej o lepszych parametrach wyjdzie to silnikowi na plus, ale to tylko moje zdanie. Po mineralnym z tego co wiem powinien byc czysty silnik, ale niech sie wypowiedzą Ci ktorzy widzieli takie silniki w częściach. |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=49579&start=0
Moja E36 Avusblau Touring - sprzedana |
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 02-06-16, 13:56
|
|
|
Co się ma rozszczelnić to i tak się rozszczelni lej syntetyk do m43 |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
Pandzio
Wiek: 28 Dołączył: 30 Mar 2015 Posty: 36 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
baqu
BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012 Posty: 161 Skąd: ZS
|
Wysłany: 02-06-16, 22:32
|
|
|
Ten z drugiego linku ma lepsze parametry od tego pierwszego, a z Liqui Moly maja takie same, wiec wedlug ceny, upodobań wybieraj miedzy tym drugim Millersem, a Liqui Moly. Olej bedzie dobry do M52B20, ja mam u siebie w B20 zalany 5w50 Valvoline tez ze wzgledu, ze poprzedni właściciel jezdzil przez dłuższy czas na 5W50 Mobil 1 i silnik chodzi wedlug mnie na swoje lata i km bardzo fajnie. |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=49579&start=0
Moja E36 Avusblau Touring - sprzedana |
|
|
|
|
Damian325
BMW: 318is e36 coupe Motorsport
Imię: Damian
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 223 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: 18-07-16, 20:15
|
|
|
czesc jaki olej do 1.8is m42 przebieg niecale 420tys;p auto do jazdy codziennej ok 140km dziennie, obecnie zalany valvolaine maxlife 10w40 zostawic taki czy zmienic na jakis lepszy? co polecacie? jakis wyciekow nie widac, jest zrobione troszke ponad 10tys i wsumie poszly 2x4litry oleju |
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18-07-16, 22:21
|
|
|
Na 10 tyś dolałeś 8 litrów? |
_________________
|
|
|
|
|
Damian325
BMW: 318is e36 coupe Motorsport
Imię: Damian
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Wiek: 32 Dołączył: 12 Sty 2012 Posty: 223 Skąd: okolice krakowa
|
Wysłany: 19-07-16, 05:42
|
|
|
Haha nie nie:) tylko kupiłem 2xpo 4litry wymieniłem olej i później miałem na dolewanie:) |
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-07-16, 14:44
|
|
|
Jak się nic nie dzieje to spróbuj Max Life ale 5W40. Zawsze na starcie, czyli na zimnym silnik będzie miał lepiej. |
_________________
|
|
|
|
|
grabolek363
BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 1818 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
dropz
BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M43TUB19
Dołączył: 08 Lis 2015 Posty: 22 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19-07-16, 23:12
|
|
|
Mechanik 10 000km temu zalał mi Gulfa 10w-60, ja sam nie wiedzialem co tam było lane, więc taką podjął decyzje. Po czasie wgłębiłem się w temat i powinienem mu powiedzieć, żeby zalał 5w-30 albo 5w-40, mogę przejść po tym dystansie bez problemu na ten olej? Rano przy odpalaniu na zimnym, przez sekunde słychać klupanie, potem jest okej. Pacjent m43tub19. |
|
|
|
|
danieldeni20
BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 618 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 30-07-16, 22:56
|
|
|
dropz napisał/a: | Mechanik 10 000km temu zalał mi Gulfa 10w-60, ja sam nie wiedzialem co tam było lane, więc taką podjął decyzje. Po czasie wgłębiłem się w temat i powinienem mu powiedzieć, żeby zalał 5w-30 albo 5w-40, mogę przejść po tym dystansie bez problemu na ten olej? Rano przy odpalaniu na zimnym, przez sekunde słychać klupanie, potem jest okej. Pacjent m43tub19. |
odradzam 5w30 .. sam przeszedłem na niego bo droższy niby lepszy a ja czasem deptam i jest to mało bezpieczne dla silnika gdyż to siki na ciepłym .. wracam do 5w40.. |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275 |
|
|
|
|
karik712
BMW: e46 kompot
Imię: Karol
Silnik: 316ti
Dołączył: 29 Wrz 2010 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-16, 20:14
|
|
|
a co do tego ktore silniki sa dostosowane do wiekszych gestosci a ktore nie
Mam rozkmine nad moim przypadkiem - aktualnie w e46 316ti czyli w N42 mam zalany pelen syntetyk liqui moly 5w40. Auto ma przebiegu 225tys , zawsze wychodzilem z zalozenia ze przy takich pojemnosciach warto po 200tys przejsc na dobry polsyntetyk.
Legendy glosza ze do N42 lac syntetyk do oporu bo hydraulika, rozrzad i takie tam i ze z gorszym olejem zacznie sie sypac.
W poprzednim aucie ktorym byl Merc w202 2,5td zmienilem po poprzednim wlascicielu z pelnego syntetyka liqui moly na pol syntetyk motula, i z odmy z ktorej sypal konkretnie po dogrzaniu praktycznie przestal puszczac dymka (przebieg 280tys)
Jak to z tym N42? ktos jest mi w stanie cos wiecej powiedziec z dostwiadczenia? ja dopiero najechalem 3tys po zakupie a zarazem wymianie oleju wiec ciezko mi jeszcze zdanie sobie wyrobic.
Moze zwyczajnie liqui moly nie jest dobrym wyborem, i warto by przejsc na motula x-cess przy kolejnej wymianie przy zachowaniu fullsyntetyku? |
|
|
|
|
DjStar
Imię: Kuba
Pomógł: 2 razy Wiek: 29 Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 276 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 10-08-16, 21:09
|
|
|
A widzisz jakieś problemy aktualnie? Jeśli nie, to po co zmieniać? Poza tym, Liqui Moly robi raczej lepsze oleje, tym bardziej, że znaleźć oryginalnego Motula nie jest teraz łatwo. |
|
|
|
|
|