Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny
Autor Wiadomość
baqu 


BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 161
Skąd: ZS
Wysłany: 02-06-16, 12:01   

Tak jak kolega wyżej, dobre parametry olejów maja Valvoline, Liqui Moly, Fuchs.
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=49579&start=0
Moja E36 Avusblau Touring - sprzedana
 
 
Rapi92 
Nowy User - Witamy ;)


BMW: E36 316i
Silnik: M43B16
Nadwozie: Compact
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 4
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 02-06-16, 12:06   

A co jeśli teraz ma mineralny? Nic sie nie rozszczelni? Często piszą tu na forum, żeby nie zmieniać "wyżej"
 
 
baqu 


BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 161
Skąd: ZS
Wysłany: 02-06-16, 12:46   

Jestem tego zdania, ze z gorszego oleju o gorszych parametrach przy przejściu na lepszy olej o lepszych parametrach wyjdzie to silnikowi na plus, ale to tylko moje zdanie. Po mineralnym z tego co wiem powinien byc czysty silnik, ale niech sie wypowiedzą Ci ktorzy widzieli takie silniki w częściach.
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=49579&start=0
Moja E36 Avusblau Touring - sprzedana
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 02-06-16, 12:56   

Co się ma rozszczelnić to i tak się rozszczelni :) lej syntetyk do m43 :)
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
Pandzio 


Wiek: 28
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-06-16, 20:37   

siema zastanawiam sie na tymi 2 olejami :

http://allegro.pl/millers...6232254731.html

http://allegro.pl/millers...5250148242.html

czy liqui moly??

Silnik m52b20 275tys
 
 
baqu 


BMW: E36
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 161
Skąd: ZS
Wysłany: 02-06-16, 21:32   

Ten z drugiego linku ma lepsze parametry od tego pierwszego, a z Liqui Moly maja takie same, wiec wedlug ceny, upodobań wybieraj miedzy tym drugim Millersem, a Liqui Moly. Olej bedzie dobry do M52B20, ja mam u siebie w B20 zalany 5w50 Valvoline tez ze wzgledu, ze poprzedni właściciel jezdzil przez dłuższy czas na 5W50 Mobil 1 i silnik chodzi wedlug mnie na swoje lata i km bardzo fajnie.
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=49579&start=0
Moja E36 Avusblau Touring - sprzedana
 
 
Damian325 


BMW: 318is e36 coupe Motorsport
Imię: Damian
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 223
Skąd: okolice krakowa
Wysłany: 18-07-16, 19:15   

czesc jaki olej do 1.8is m42 przebieg niecale 420tys;p auto do jazdy codziennej ok 140km dziennie, obecnie zalany valvolaine maxlife 10w40 zostawic taki czy zmienic na jakis lepszy? co polecacie? jakis wyciekow nie widac, jest zrobione troszke ponad 10tys i wsumie poszly 2x4litry oleju
 
 
 
T0mekk1 



BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-07-16, 21:21   

Na 10 tyś dolałeś 8 litrów? :ops:
_________________

 
 
 
Damian325 


BMW: 318is e36 coupe Motorsport
Imię: Damian
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Wiek: 32
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 223
Skąd: okolice krakowa
Wysłany: 19-07-16, 04:42   

Haha nie nie:) tylko kupiłem 2xpo 4litry wymieniłem olej i później miałem na dolewanie:)
 
 
 
T0mekk1 



BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-07-16, 13:44   

Jak się nic nie dzieje to spróbuj Max Life ale 5W40. Zawsze na starcie, czyli na zimnym silnik będzie miał lepiej.
_________________

 
 
 
grabolek363 


BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 1818
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-16, 21:33   

Swojego czasu miałem w IS 5W50 VR1 Valvo i było cacy, auto całą zimę stało na dworzu i ani razu nie słyszałem popychaczy podczas odpalania itp.
_________________
E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317

BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309
 
 
dropz 


BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M43TUB19
Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 22
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19-07-16, 22:12   

Mechanik 10 000km temu zalał mi Gulfa 10w-60, ja sam nie wiedzialem co tam było lane, więc taką podjął decyzje. Po czasie wgłębiłem się w temat i powinienem mu powiedzieć, żeby zalał 5w-30 albo 5w-40, mogę przejść po tym dystansie bez problemu na ten olej? Rano przy odpalaniu na zimnym, przez sekunde słychać klupanie, potem jest okej. Pacjent m43tub19.
 
 
danieldeni20 



BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Gru 2012
Posty: 618
Skąd: Łeba
Wysłany: 30-07-16, 21:56   

dropz napisał/a:
Mechanik 10 000km temu zalał mi Gulfa 10w-60, ja sam nie wiedzialem co tam było lane, więc taką podjął decyzje. Po czasie wgłębiłem się w temat i powinienem mu powiedzieć, żeby zalał 5w-30 albo 5w-40, mogę przejść po tym dystansie bez problemu na ten olej? Rano przy odpalaniu na zimnym, przez sekunde słychać klupanie, potem jest okej. Pacjent m43tub19.

odradzam 5w30 .. sam przeszedłem na niego bo droższy niby lepszy a ja czasem deptam i jest to mało bezpieczne dla silnika gdyż to siki na ciepłym .. wracam do 5w40..
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275
 
 
karik712 



BMW: e46 kompot
Imię: Karol
Silnik: 316ti
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-16, 19:14   

a co do tego ktore silniki sa dostosowane do wiekszych gestosci a ktore nie
Mam rozkmine nad moim przypadkiem - aktualnie w e46 316ti czyli w N42 mam zalany pelen syntetyk liqui moly 5w40. Auto ma przebiegu 225tys , zawsze wychodzilem z zalozenia ze przy takich pojemnosciach warto po 200tys przejsc na dobry polsyntetyk.
Legendy glosza ze do N42 lac syntetyk do oporu bo hydraulika, rozrzad i takie tam i ze z gorszym olejem zacznie sie sypac.
W poprzednim aucie ktorym byl Merc w202 2,5td zmienilem po poprzednim wlascicielu z pelnego syntetyka liqui moly na pol syntetyk motula, i z odmy z ktorej sypal konkretnie po dogrzaniu praktycznie przestal puszczac dymka (przebieg 280tys)

Jak to z tym N42? ktos jest mi w stanie cos wiecej powiedziec z dostwiadczenia? ja dopiero najechalem 3tys po zakupie a zarazem wymianie oleju wiec ciezko mi jeszcze zdanie sobie wyrobic.
Moze zwyczajnie liqui moly nie jest dobrym wyborem, i warto by przejsc na motula x-cess przy kolejnej wymianie przy zachowaniu fullsyntetyku?
 
 
DjStar 



Imię: Kuba
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 276
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 10-08-16, 20:09   

A widzisz jakieś problemy aktualnie? Jeśli nie, to po co zmieniać? Poza tym, Liqui Moly robi raczej lepsze oleje, tym bardziej, że znaleźć oryginalnego Motula nie jest teraz łatwo.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 14