Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap M40B18 na M50B20
Autor Wiadomość
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 21-03-08, 14:45   Swap M40B18 na M50B20

Jeśli naprawa mojej Bandytki okaże się zbyt droga to w grę wchodzi swap na M50B20. Silniki takie z osprzętem są w granicach 1200zł.

Myślę o tym silniku bo:
- nie trzeba tak dużo zmieniać jak w przypadku 2.5 - zamiana nieopłacalna
- mniejsze spalanie
- przystępniejsza cena zakupu silnika 2.0 - 1200zł 2.5 2000zł

Pytanie brzmi. Czy trzeba wymieniać most tylni ?? Przełożenie niby to same.
Kolejne pytanie to Czy taką przeróbkę można wykonać samodzielnie i czy ewentualnie mógłbym liczyć na czyjąś pomoc. Czy lepiej pojechać do mechanika (500zł).
_________________
 
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21-03-08, 15:12   

kurde 1200 za caly z osprzetam... ja dalem 1700 za silnik bez osprzetu M42 IS...
 
 
Pawelos 


BMW: 320I
Imię: Paweł
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 99
Skąd: Bukowno
Wysłany: 21-03-08, 16:22   

1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl

Jak nie masz zaplecza to lepiej sie za samodzielny swap nie bierz. Caly wydech, i caly dolot. Wal dyfer i polosie musisz zmienic bo je poukrecasz. Do tego dochodzi zmiana zawieszenia i hamulcow. Lepiej sie szarpnac i wsadzic M42b18, zabieg bedzie o wiele prostszy, choc most i polosie i tak trzeba tez zmienic.

aha i jeszcze sprzeglo ale tego nie jestem pewny na 100%.

Skrzynia pasi.
_________________

///M50
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 21-03-08, 16:26   

Dobra. Po diagnozie moje buni stwierdzam że raczej Swapa robić nie będę. Za duże koszta mnie wyniesie w porównaniu do naprawy jaką muszę zrobić. Wolę kupić seryjne 325 :D Ale temat może przyda się jeszcze komuś więc piszcie swoje uwagi :ok:
_________________
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 21-03-08, 17:28   

Pawelos, jeżeli skrzynia pasi to po co zmieniać wał i półosie? chodzi Ci o wytrzymałosć??
_________________
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 21-03-08, 18:06   

Panowie do m42 skrzynia i dyfer pasi od m40, natomiast m50 ma już inne przełożenia i wiem że skrzynie należy wymienić, do tego tak jak pisaliście, zawieszenie, dolot i wydech, nie wspominając o hamulcach i obudowie visco!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Maciek 



BMW: e36 330
Silnik: M54B30
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 356
Skąd: Wlkp
Wysłany: 21-03-08, 18:13   

Pawelos napisał/a:
1200 z osprzetem to jest zlom a nie motor, zdrowe m50b20 bez osprzetu to jest wydatek ok 2000zl


czasem mozna dorwac dobry silni za rozsadne pieniadze ;)

zaznaczam trzeba miec fuksa albo cierpliwosc

a co do skrzyni, dyfra i polosi, to niby mozna by je wymienic, kiedy zas swapem ma poruszac sie KAT :hyhy: to trzeba to zrobic

osobiscie odradzam 325, chyba ze ktos plywa w paliwie, zuzycie przy dobrym motorze wacha się od 8 ( 90 na autobahnie ) do ponad 20 w miescie ( przy cieżkiej nodze)

dodatkowym argumentem jest fakt ze o DOBRE 325 strasznie ciezko, chyba ze ma się ponad 12 tysiecy wtedy perełek znajdzie się kilka

pozatym wiekszosc tych autek jest zagazowana, czyli PROFANACJA!! :no:
 
 
Jaras E21 


BMW: E21 =>335i
Imię: JAREK
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 61
Skąd: GDAŃSK
Wysłany: 24-03-08, 08:13   

Maciek

kupowałeś już silnik ?

jeśli nie to na wstępie mówie że, nie ma czegoś takiego jak zdrowy silnik za dobre pieniądze...

kupując silnik do alfy przewineło się przez warsztat kilka silników i z każdym było coś nie tak... wnajgorrszym przypadku przyjechał silnik który miał rdze na tlokach,zaworach był cały zasyfiony .. nie wiem gdzie i ile stał ten silnik ale totalna ruina...


po drugie nie słyszałem żeby b20 paliło mniej od b25 :haha: wolne żarty ... róznica 0.5-1 l na 100km to żadna róznica a masz 42km ...
_________________
krucjata przeciwko kebap style`owi !

E21 335csi reconstruction in progress ;]
1.etap blacharski
e21 - projekt w przygotowaniu niach
------------------------

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15