Zarzucanie tyłu auta - niestabilne prowadzenie |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 45 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 24-03-08, 11:20
|
|
|
raczej to nie dyfer ...... właśnie ale co |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
XyX
BMW: 318
Imię: Dominik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 133 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 24-03-08, 12:36
|
|
|
Kiepskie ogumienie !i leciutki tyłeczek |
|
|
|
|
razyel
BMW: E65 730i
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 152 Skąd: Olszyna Lubańska
|
Wysłany: 24-03-08, 12:40
|
|
|
A to nie jest normalne że na nierównej i śliskiej drodze trochę zarzuca? I to przy takiej prędkości? No i chyba te 5 czy 10 cm to nie jest tak dużo? Rozumiem jak by Ci zarzucało na suchej i prostej drodze, wtedy by można było szukać problemu |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Annoth
BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 2081 Skąd: Borowe k.Mrągowa
|
Wysłany: 24-03-08, 13:07
|
|
|
cos z tylnim zawieszeniem masz nie tak. U mnie była to wina sprężyń, w E36 chyba jest inna konstrukcjia więc nic bardziej nie pomoge |
_________________ E30 forever
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 24-03-08, 14:38
|
|
|
Podpinam się. Od pewnego zlotu na którym po driftowałem porządnie mam identyczny objaw. Także na śliskim i także przy większej prędkości. Z tym że u mnie częściej w prawo idzie. Prawe koło winne, nawala na dziurach głośno. Moje podejrzenia to tuleja, sprężyna, zbieżność albo ustawienie kątów. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 24-03-08, 14:54
|
|
|
No ustawia się ustawia. Koła możesz mieć w 2 płaszczyznach nie tak.
Przy 200km/h moja Bawarka jedzie prosto bez problemów.. Ale to nie znaczy że jest dobrze. Kumpel też tak miał, ustawił tak czy inaczej i teraz mówi że jest diametralna różnica w prowadzeniu, na zakrętach zupełnie inna jazda, kiera reaguje idealnie auto idzie jak z bajki.. |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
oczko82
BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 252 Skąd: ZS
|
Wysłany: 24-03-08, 15:27
|
|
|
vmasher napisał/a: | Czyli tam gdzie ustawiają zbieżność na przód mogę też zażyczyć żeby tył mi ustawili??
naprawdę niewiedziałem że z tylu też się ustawia zbieżność |
Nie zawsze tam gdzie robią przód, mogą Ci zrobić tył. Jeśli macie jakieś wątpliwości co do zbieżności i nie robiliście tego dawno to radze (proponuję) zrobić pełną geometrię. Zbieżność to tylko element geometrii. W E36 w ASO pełne sprawdzenie i późniejsze ustawienie kosztuje około 450zł. Ja wolę osobiście podjechać do sprawdzonego warsztatu u którego wydam tylko 150zł. (podane ceny pochodzą z ASO Bońkowscy w Szczecinie oraz HTL z Mierzyna/ koło Szczeina) Sam jestem, w ostatnich 4 miesiącach, po 3 ustawieniach geometrii mojej Bety. Dość często...ale jak się nie miało kasy na pełną wymianę elementów zawieszenia to trzeba było to rozbić na "3 raty". W tej chwili po wymianie wszystkich (praktycznie) elementów zawieszenia i ustawieniu geometrii jeździ się po prostu rewelacyjnie |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 24-03-08, 15:52
|
|
|
vmasher, nbo bo to jest na takiej zasadzie że gdy podbija nam tył do góry i jest coś tam skrzywione/uszkodzone/źle ustawione to auto nie opada prosto tylko na bok. Na suchym tak tego nie czuć bo od razu ma przyczepność. Na śliskim jest paranoja bo nie ma przyczepności. Ja się boję ostatnio powyżej 130km/h jechać w deszczu bo to byłby poślizg już nie do opanowania.. |
_________________
|
|
|
|
|
|