Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zarzucanie tyłu auta - niestabilne prowadzenie
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
  Wysłany: 24-03-08, 11:18   Zarzucanie tyłu auta - niestabilne prowadzenie

Witam, mam problem z prowadzeniem auta na nierównej i śliskiej nawierzchni - po deszczu lub w taka pogodę jak dzisiaj!
Otóż potrafi mi rzucić tyłem auta, około 5-10cm w prawo lub w lewo, tylko wtedy gdy jest ślisko i droga jest nierówna, na równej nawierzchni zjawisko nie występuje!
Mam już trochę wyeksploatowany dyfer - czy to może być przyczyną! Dodam że opony i felgi proste :ok:
co to może być - jakieś tuleje , wachacz , czy dyfer ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
seebba 
RASISTA SAMOCHODOWY


BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 2095
Skąd: STANY///
Wysłany: 24-03-08, 11:20   

raczej to nie dyfer ...... :( właśnie ale co ??
_________________
KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 11:26   

No właśnie ale co??
Gdy sucho-nie występuje,
gdy ślisko ale droga prosta i równa-nie występuje,
gdy ślisko i droga nierówna - występuje :(
dopisze jeszcze że występuje od prędkości około 80km/h
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
XyX 


BMW: 318
Imię: Dominik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 133
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 24-03-08, 12:36   

Kiepskie ogumienie :cwaniak: !i leciutki tyłeczek ;)
 
 
 
razyel 



BMW: E65 730i
Imię: Tomasz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 152
Skąd: Olszyna Lubańska
Wysłany: 24-03-08, 12:40   

A to nie jest normalne że na nierównej i śliskiej drodze trochę zarzuca? I to przy takiej prędkości? No i chyba te 5 czy 10 cm to nie jest tak dużo? Rozumiem jak by Ci zarzucało na suchej i prostej drodze, wtedy by można było szukać problemu ;)
_________________

 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 12:49   

Dla mnie to także nie jest normalne, i napewno to nie wina ogumienia!!
Na zimowkach i letnich takie samo zachowanie!
No 5 czy 10 cm to od dużo, ale odczuwalne !!
Rzuca w bok i zaraz wraca do poprzedniego stanu! I to tak co jakiś czas, jak na większą nierówność wjadę, i tak jak pisze, tylko jak droga mokra lub śliska!
Zawias z tylu oki, amory i sprężyny w porządku !!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 24-03-08, 13:07   

cos z tylnim zawieszeniem masz nie tak. U mnie była to wina sprężyń, w E36 chyba jest inna konstrukcjia więc nic bardziej nie pomoge :(
_________________
E30 forever
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 14:33   

Sprężyny i amory są w porządku! Może to będzie wina wachacza ?? Albo jakaś tuleja ?? Niewiem co dokładnie, ale na przeglądzie było oki, a zjawisko już przed przeglądem występowało :(
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 24-03-08, 14:38   

Podpinam się. Od pewnego zlotu na którym po driftowałem porządnie mam identyczny objaw. Także na śliskim i także przy większej prędkości. Z tym że u mnie częściej w prawo idzie. Prawe koło winne, nawala na dziurach głośno. Moje podejrzenia to tuleja, sprężyna, zbieżność albo ustawienie kątów.
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 14:45   

Tomek sprężyna raczej nie, tuleje mam dobre,
a z tylu też się ustawia zbieżność, bo jeżeli tak to nie wiedziałem :wstyd:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 24-03-08, 14:54   

No ustawia się ustawia. Koła możesz mieć w 2 płaszczyznach nie tak.

Przy 200km/h moja Bawarka jedzie prosto bez problemów.. Ale to nie znaczy że jest dobrze. Kumpel też tak miał, ustawił tak czy inaczej i teraz mówi że jest diametralna różnica w prowadzeniu, na zakrętach zupełnie inna jazda, kiera reaguje idealnie auto idzie jak z bajki..
_________________
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 15:02   

Czyli tam gdzie ustawiają zbieżność na przód mogę też zażyczyć żeby tył mi ustawili??
:oczy: naprawdę niewiedziałem że z tylu też się ustawia zbieżność :wstyd:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
oczko82 


BMW: mnie się podoba
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 252
Skąd: ZS
Wysłany: 24-03-08, 15:27   

vmasher napisał/a:
Czyli tam gdzie ustawiają zbieżność na przód mogę też zażyczyć żeby tył mi ustawili??
:oczy: naprawdę niewiedziałem że z tylu też się ustawia zbieżność :wstyd:


Nie zawsze tam gdzie robią przód, mogą Ci zrobić tył. Jeśli macie jakieś wątpliwości co do zbieżności i nie robiliście tego dawno to radze (proponuję) zrobić pełną geometrię. Zbieżność to tylko element geometrii. W E36 w ASO pełne sprawdzenie i późniejsze ustawienie kosztuje około 450zł. Ja wolę osobiście podjechać do sprawdzonego warsztatu u którego wydam tylko 150zł. (podane ceny pochodzą z ASO Bońkowscy w Szczecinie oraz HTL z Mierzyna/ koło Szczeina) Sam jestem, w ostatnich 4 miesiącach, po 3 ustawieniach geometrii mojej Bety. Dość często...ale jak się nie miało kasy na pełną wymianę elementów zawieszenia to trzeba było to rozbić na "3 raty". W tej chwili po wymianie wszystkich (praktycznie) elementów zawieszenia i ustawieniu geometrii jeździ się po prostu rewelacyjnie !!
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 24-03-08, 15:41   

No zobaczę jak to jest z ta geometria, tak jak pisałem technicznie po przeglądzie wszystko jest oki, a tyłem zarzuca !!
Pojadę spróbuje gdzieś ustawić ta geometrie i napisze co i jak, czy pomogło czy nie! Zobaczymy!
Tylko dziwi mnie że objawy występują tylko na śliskiej nawierzchni i na nierównej drodze! Na prostej drodze nawet przy mokrej nawierzchni nigdy ten objaw się nie pojawił!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 24-03-08, 15:52   

vmasher, nbo bo to jest na takiej zasadzie że gdy podbija nam tył do góry i jest coś tam skrzywione/uszkodzone/źle ustawione to auto nie opada prosto tylko na bok. Na suchym tak tego nie czuć bo od razu ma przyczepność. Na śliskim jest paranoja bo nie ma przyczepności. Ja się boję ostatnio powyżej 130km/h jechać w deszczu bo to byłby poślizg już nie do opanowania.. :(
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 15