Zawieszenie BMW E36 |
Autor |
Wiadomość |
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 11-02-10, 16:51
|
|
|
Cytat: | A czy przy pozniejszym zakladaniu jest jakis problem |
Czasami denerwuje wewnętrzny sworzeń bo potrafi się kręcić w belce razem z nakrętką.
Ale wystarczy oczyścić wszystko i podlewarować czymś i nirmalnie dokręcasz.
No i w sumie dostep zawsze jest ciężki ale tak to jakiś mega problemów nie będzie |
_________________
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 15-02-10, 12:15
|
|
|
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedzial zebyn pochopnie nie kupował sworzni bo moze sie okazac ze kupno nowego wachacza z sworzniami plus robocizna wyjdzie taniej. Za wymiane sworzni powiedzial mi 100 zł . Twierdzil tez , ze moge miec nie wymienialny jeden sworzen i i tak bede musial wachacze zmieniac. Jak mozna sprawdzic samemu czy mam ten dlugi sworzen wymienialny?? |
_________________
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 15-02-10, 12:39
|
|
|
Tak za caly komplet chyba , ze mnie zle zrozumial. Mechanik to ziomek z podworka i znamy sie w sumie od dziecka ale jakos ciezko mi sie z nim teraz dogadac hehe Teraz tak sie zastanawiam , ze wymiana calego wahacza ze sworzniami i tuleja zebym nie wiem jak liczyl nie wyjdzie taniej niz wymiana samych sworzni liczac do tego drozsza robocizne. Chyba jednak zmienie mechanika |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 15-02-10, 21:48
|
|
|
Reeper napisał/a: | Za wymiane sworzni powiedzial mi 100 zł |
To sporo.
Reeper napisał/a: | Jak mozna sprawdzic samemu czy mam ten dlugi sworzen wymienialny?? |
Kazda tuleja / sworzeń w E36 sie wymienia. Dotyczy to nawet mocowań mostu |
_________________
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 15-02-10, 22:49
|
|
|
A dobry wahacz swoje kosztuje i wymiana w chodzi w grę jeżeli stary jest uszkodzony.
2 sworznie (krótki i długi) to koszt z max 150zł za produkty Lemfordera (lub Meyle HD-wzmacnianie). Dobry wahacz będzie bliżej 300....
Do tych 150 możesz dorzucić jeszcze 100zł za pełne tuleje wahacza Meyle i masz zestaw na dziesiątki tyś km. |
_________________
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 15-02-10, 23:14
|
|
|
Zgadzam sie z wami. Kupuje caly zestaw najprawdopodobniej na allegro za niecale 300zł z przesylka tzn 2 sworznie krutkie 2 dlugie i 2 tuleje Lemfordera a z kocowkami po tym jak zobaczylem jakie ceny ma Lemforder to kupie cos innego ale dobrego. Do drazkow itp mam latwy dostep i bez mechanika to zrobie a wahacze to juz chce miec na cacy. |
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 21-02-10, 16:07
|
|
|
Witam . Z przednim zawieszeniem jade jutro do mechanika ustawic sie na piatek ale przed wczoraj wchodzac troche szybciej w zakret i troche go scinajac poczulem jak mi tyl uciekal to napewno nie amory bo mam sprawne . To takie bylo uczucie jakby tyl chcial mnie wyprzedzic , po powrocie jazdy na wprost czulem jakby auto jechalo tak pod kontem . Wie ktos moze ktore czesci tylnego zawieszenia za ten stan odpowiadaja i jak to ewentualnie sprawdzic.
Pozdro ! |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 21-02-10, 22:12
|
|
|
Reeper napisał/a: | To takie bylo uczucie jakby tyl chcial mnie wyprzedzic |
Ja tak mam na co drugim zakręcie
A tak na poważne to uszkodzenie zawieszenie to loteria, trzeba wejść w kanał pod lewarować auto, zdjąć koło i dokładnie obejrzeć! |
_________________
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 21-02-10, 22:24
|
|
|
Ok to jak w piatek bede wymienial te sworznie to lukne na tyl . Mam nadziej , ze to nie tuleje tylko np poduszki amora bo tak odrazu po kupnie auta to spory wydatek |
_________________
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 22-02-10, 18:34
|
|
|
Kup dobre części i zapomnisz o tym na długi czas |
_________________
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 22-02-10, 18:47
|
|
|
Tak wiem ale przyznam sie szczerze , ze nie wszystkie beda firmy Lemforder ale sa tez inne dobre firmy , ktore robia dobre czesci zawieszeia . Dzisiaj bylem u miechaniora i w swoim sklepie zlozyl mi zestaw sworzni i tulei i wyszlo mu 450 zł oczyswiscie Lemfordera ale kupilem taki sam zestaw za niecale 300zł na allegro. |
_________________
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 22-02-10, 19:06
|
|
|
Lemforder jest dobry ale sam mam na tyle poduszki amorów meyle HD i takich samych swozni krótkich na przód będę szukał ponieważ ich nietypowa (poprawiona-wzmocniona) konstrukcja do mnie przemawia i to bardzo.
Ja już chyba ~450zł wsadziłem w same gumki ,a nadal zostały łączniki stabi z tyłu i tuleje tylnych wahaczy i sworznie zewnętrzne
Będę happy jak zamkne się w 650-800zł za wszystko |
_________________
|
|
|
|
|
Reeper
BMW: BMW E46 323i
Silnik: M52tuB25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 286 Skąd: ???
|
Wysłany: 22-02-10, 19:14
|
|
|
A ja jak sie zamkne z przednimi amorami no i tylnym zawieszeniem bez amorow w 1300 zł . Własnie o takiej firmie myslalem ale tuleje plywajace kupie chyba lemfordera a reszte wlasnuie Meyle. Ale nie jest zle bo bunia bede smigal do czasu jak mnie bedzie stac na E-46 a jak nie bedzie to wsadze silnik 2,0 l i bedzie tez dobrze |
_________________
|
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 22-02-10, 19:19
|
|
|
Amorów nie licze
Tył 300, a przod pewnie z +1000zł wyjdzie ale sie jeaszcze ozbaczy |
_________________
|
|
|
|
|
|