Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie BMW E36
Autor Wiadomość
adamossE36 
pirat drogowy xd



BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1523
Skąd: Tykocin
Wysłany: 25-06-10, 22:13   

Cytat:
myśle ze moze to byc tuleja w wahaczu ta przy progu "pływajaca' ona czesto jest przyczyna bujania tyłu auta> poduszka amorka to raczej stuki na nierównościach
_________________

no mi stukala ale i tył tez pływal bo byla ostro wyrobiona, wymiana tej tuleji to droga sprawa :(
 
 
Arturo86r 



BMW: 325
Imię: Artur
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 149
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 26-06-10, 00:21   

Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł
_________________
Prawdziwy meżczyzna powinien miec wał... a nie jakies tam przeguby :)
Odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale
 
 
 
adamossE36 
pirat drogowy xd



BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 1523
Skąd: Tykocin
Wysłany: 26-06-10, 23:45   

Arturo86r napisał/a:
Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł

sama tuleja 80 zł ale wymiana u mechanika droga, koles na stacji diagnostyczniej mi mowil ze to drogo i oni nawet tego nie robia
 
 
Arturo86r 



BMW: 325
Imię: Artur
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 37
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 149
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 28-06-10, 04:36   

adamossE36 napisał/a:
Arturo86r napisał/a:
Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł

sama tuleja 80 zł ale wymiana u mechanika droga, koles na stacji diagnostyczniej mi mowil ze to drogo i oni nawet tego nie robia


W poprzedniej BMW wymienialem, koszt 60 zł za robote wiec chyba jednak nie tak drogo :cwaniak2:
_________________
Prawdziwy meżczyzna powinien miec wał... a nie jakies tam przeguby :)
Odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale
 
 
 
MaciekZam 



BMW: E36 318i TOURING E36 320i COUPE
Silnik: 1,8i
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 24
Skąd: Zambrów
Wysłany: 01-07-10, 22:46   

Witam podłączę się pod temata jak wolno :) w mojej Bawarce słychać stuki na wybojach czyli tak jak piszecie poduszka amorka do wymiany i strasznie buja na boki czyli też tuleja pływająca ( chyba tuleja wachacza wzdłużnego jak dobrze rozumiem)
która to jest ta tulejka odpowiedzialna za bujanie na boki tyłu na tym schemacie?


_________________
Gość Oceń moje wozidełko :) KLIKNIJ TU!! :)

 
 
samuray 


BMW: E36-328 coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 92
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-10, 12:09   

Również pływał mi tył i męczyłem się z tym ponad rok czasu.
Kupiłem tuleje nr 4, ale okazało się, że niepotrzebnie, tak czy inaczej wymieniłem na nowe. Nie odczułem prawie wcale poprawy.
Dodatkowo, za pływanie mogą być odpowiedzialne tuleje nr 3 i 2, z tym, że częściej nr 2, tzw. tuleja pływająca. Ponoć można je sprawdzić tylko w jeden sposób (pomijam wyraźne luzy, gdzie mamy już pewność), należy wykręcić z nich śrubę i sprawdzić czy płynnie się ruszają. Jak nie to do wymiany.

Poprawę odczułem po ustawieniu geometrii kół.
Tylne koła były nieznacznie skrzywione. Po ich regulacji pływanie ustało. Byłem w szoku, bo nie wierzyłem, że to może być to.

Wg mnie koła można częściowo spr. na oko. Jeżeli chodzi o zbieżność to koła tylne muszą być równolegle do przednich, np.: bierzemy sznurek i zawijamy wokół wszystkich kół dookoła auta. Sznurek ma przylegać do każdego koła na jego środku i na każdym kole do jego strony lewej i prawej. Ta metoda wbrew pozorom jest dość dokładna, miałem niewielkie tutaj poprawki.

Jeżeli chodzi o geometrię tyłu, to tego raczej w domu tego nie zrobimy.
Ale tak mniej więcej: tylne koła w E36 (w innych pewnie podobnie) powinny się delikatnie schodzić do góry patrząc z tyłu auta. Tzn.: jeżeli widać wyraźnie, że w ogóle się nie schodzą, tylko są prostopadle do podłoża to na pewno są źle ustawione.

Jeżeli amortyzatory będą niesprawne, to też będzie pływać, ale to już jest proste do sprawdzenia.
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 16-08-10, 22:53   

MaciekZam napisał/a:
która to jest ta tulejka odpowiedzialna za bujanie na boki tyłu na tym schemacie?

Numer 4 ;ok: - najpopularniejsza - ale jeszcze kilka innych może też być :)
_________________
 
 
 
Wieczorek501BMW 



BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 122
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-02-11, 19:19   

Pytanie: (mogło być wcześniej i szukałem ale nie znalazłem)

Czy zawiesznie od compacta 316 z 95r (zawiesznie= amorki + sprężyny) podejdą do mnie do sedana 320i z 94r.

Kolega ma super fajne sportowe amorki i sprężyny i leży to u niego a ja mam padake u siebie..

Będzie pasowało??
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-02-11, 19:21   

nie bardzo, ponieważ compact ma zupełnie inne zawieszenie, identyczne jak w e30
_________________
 
 
Wieczorek501BMW 



BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 122
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-02-11, 19:28   

A konkretniej...

TYŁ
Czy sprężyny mogę zaadoptować do sibie??

PRZÓD

Czy amorki lub same sprężyny mogę wziąść do siebie??

Na tych elekemtach mi najbardziej zalezy...
 
 
 
///ESIU 
PoJE....eBAnIeC



BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 9767
Skąd: ze wsi
Wysłany: 22-02-11, 19:42   

przód powinien pasować, tył napewno nie nawet sprężyny czy amory
_________________
 
 
Wieczorek501BMW 



BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 122
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-02-11, 19:43   

Super. Dziekuje Ci za odpowiedzi. Już mam nową strategię:)
 
 
 
sony 
Siempre Madridista



BMW: E36 325
Imię: Przemek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 300
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-10-12, 15:11   

Odgrzeję trochę chłopaki ale potrzebuję tak na szybkości odpowiedzi :P Mam e36 325i qp i gdy jadę po jakich kamieniach przy niedużej prędkości 10-30km/h słychać stuki na tak jakby lewym przodzie. Co to może być ?? Wymienione na nowe mam łączniki stabilizatorów na przodzie amory też OK.
 
 
JuniorZMY 


BMW: e36 compact + Suzuki SV650s
Imię: Paweł
Silnik: m43>m52
Nadwozie: Compact
Pomógł: 11 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 404
Skąd: Chojna/Myślibórz
Wysłany: 25-10-12, 15:43   

górne mocowanie amortyzatora może pukać
_________________
sprawdź to!! http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0 <-swapnięty kapsel
 
 
sony 
Siempre Madridista



BMW: E36 325
Imię: Przemek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2012
Posty: 300
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 25-10-12, 19:42   

Ok dzięki sprawdzę. A myślę sobię, że może to być łożysko na piaście bo kiedyś miałem identyczny przypadek w Astrze I i dokładnie lewy przód i identyczne stukanie. Nic nie huczało wszystko ok ale właśnie stukało..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14