Zawieszenie BMW E36 |
Autor |
Wiadomość |
adamossE36
pirat drogowy xd
BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 1523 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: 25-06-10, 22:13
|
|
|
Cytat: | myśle ze moze to byc tuleja w wahaczu ta przy progu "pływajaca' ona czesto jest przyczyna bujania tyłu auta> poduszka amorka to raczej stuki na nierównościach
_________________ |
no mi stukala ale i tył tez pływal bo byla ostro wyrobiona, wymiana tej tuleji to droga sprawa |
|
|
|
|
Arturo86r
BMW: 325
Imię: Artur
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 149 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 26-06-10, 00:21
|
|
|
Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł |
_________________ Prawdziwy meżczyzna powinien miec wał... a nie jakies tam przeguby
Odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale
|
|
|
|
|
adamossE36
pirat drogowy xd
BMW: E46
Silnik: m52b28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 1523 Skąd: Tykocin
|
Wysłany: 26-06-10, 23:45
|
|
|
Arturo86r napisał/a: | Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł |
sama tuleja 80 zł ale wymiana u mechanika droga, koles na stacji diagnostyczniej mi mowil ze to drogo i oni nawet tego nie robia |
|
|
|
|
Arturo86r
BMW: 325
Imię: Artur
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Wiek: 38 Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 149 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
|
Wysłany: 28-06-10, 04:36
|
|
|
adamossE36 napisał/a: | Arturo86r napisał/a: | Ta "tuleja" przy wachaczu to tzw. Silentblock koszt do E36 ok 80zł |
sama tuleja 80 zł ale wymiana u mechanika droga, koles na stacji diagnostyczniej mi mowil ze to drogo i oni nawet tego nie robia |
W poprzedniej BMW wymienialem, koszt 60 zł za robote wiec chyba jednak nie tak drogo |
_________________ Prawdziwy meżczyzna powinien miec wał... a nie jakies tam przeguby
Odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale
|
|
|
|
|
MaciekZam
BMW: E36 318i TOURING E36 320i COUPE
Silnik: 1,8i
Wiek: 42 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 24 Skąd: Zambrów
|
Wysłany: 01-07-10, 22:46
|
|
|
Witam podłączę się pod temata jak wolno w mojej Bawarce słychać stuki na wybojach czyli tak jak piszecie poduszka amorka do wymiany i strasznie buja na boki czyli też tuleja pływająca ( chyba tuleja wachacza wzdłużnego jak dobrze rozumiem)
która to jest ta tulejka odpowiedzialna za bujanie na boki tyłu na tym schemacie?
|
_________________ Gość Oceń moje wozidełko KLIKNIJ TU!!
|
|
|
|
|
samuray
BMW: E36-328 coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 92 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-08-10, 12:09
|
|
|
Również pływał mi tył i męczyłem się z tym ponad rok czasu.
Kupiłem tuleje nr 4, ale okazało się, że niepotrzebnie, tak czy inaczej wymieniłem na nowe. Nie odczułem prawie wcale poprawy.
Dodatkowo, za pływanie mogą być odpowiedzialne tuleje nr 3 i 2, z tym, że częściej nr 2, tzw. tuleja pływająca. Ponoć można je sprawdzić tylko w jeden sposób (pomijam wyraźne luzy, gdzie mamy już pewność), należy wykręcić z nich śrubę i sprawdzić czy płynnie się ruszają. Jak nie to do wymiany.
Poprawę odczułem po ustawieniu geometrii kół.
Tylne koła były nieznacznie skrzywione. Po ich regulacji pływanie ustało. Byłem w szoku, bo nie wierzyłem, że to może być to.
Wg mnie koła można częściowo spr. na oko. Jeżeli chodzi o zbieżność to koła tylne muszą być równolegle do przednich, np.: bierzemy sznurek i zawijamy wokół wszystkich kół dookoła auta. Sznurek ma przylegać do każdego koła na jego środku i na każdym kole do jego strony lewej i prawej. Ta metoda wbrew pozorom jest dość dokładna, miałem niewielkie tutaj poprawki.
Jeżeli chodzi o geometrię tyłu, to tego raczej w domu tego nie zrobimy.
Ale tak mniej więcej: tylne koła w E36 (w innych pewnie podobnie) powinny się delikatnie schodzić do góry patrząc z tyłu auta. Tzn.: jeżeli widać wyraźnie, że w ogóle się nie schodzą, tylko są prostopadle do podłoża to na pewno są źle ustawione.
Jeżeli amortyzatory będą niesprawne, to też będzie pływać, ale to już jest proste do sprawdzenia. |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 16-08-10, 22:53
|
|
|
MaciekZam napisał/a: | która to jest ta tulejka odpowiedzialna za bujanie na boki tyłu na tym schemacie? |
Numer 4 ;ok: - najpopularniejsza - ale jeszcze kilka innych może też być |
_________________
|
|
|
|
|
Wieczorek501BMW
BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 122 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-02-11, 19:19
|
|
|
Pytanie: (mogło być wcześniej i szukałem ale nie znalazłem)
Czy zawiesznie od compacta 316 z 95r (zawiesznie= amorki + sprężyny) podejdą do mnie do sedana 320i z 94r.
Kolega ma super fajne sportowe amorki i sprężyny i leży to u niego a ja mam padake u siebie..
Będzie pasowało?? |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 22-02-11, 19:21
|
|
|
nie bardzo, ponieważ compact ma zupełnie inne zawieszenie, identyczne jak w e30 |
_________________
|
|
|
|
|
Wieczorek501BMW
BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 122 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-02-11, 19:28
|
|
|
A konkretniej...
TYŁ
Czy sprężyny mogę zaadoptować do sibie??
PRZÓD
Czy amorki lub same sprężyny mogę wziąść do siebie??
Na tych elekemtach mi najbardziej zalezy... |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 22-02-11, 19:42
|
|
|
przód powinien pasować, tył napewno nie nawet sprężyny czy amory |
_________________
|
|
|
|
|
Wieczorek501BMW
BMW: e36
Imię: Adam
Silnik: M50b20
Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 122 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22-02-11, 19:43
|
|
|
Super. Dziekuje Ci za odpowiedzi. Już mam nową strategię:) |
|
|
|
|
sony
Siempre Madridista
BMW: E36 325
Imię: Przemek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2012 Posty: 300 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-10-12, 15:11
|
|
|
Odgrzeję trochę chłopaki ale potrzebuję tak na szybkości odpowiedzi Mam e36 325i qp i gdy jadę po jakich kamieniach przy niedużej prędkości 10-30km/h słychać stuki na tak jakby lewym przodzie. Co to może być Wymienione na nowe mam łączniki stabilizatorów na przodzie amory też OK. |
|
|
|
|
JuniorZMY
BMW: e36 compact + Suzuki SV650s
Imię: Paweł
Silnik: m43>m52
Nadwozie: Compact
Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 404 Skąd: Chojna/Myślibórz
|
|
|
|
|
sony
Siempre Madridista
BMW: E36 325
Imię: Przemek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 30 Maj 2012 Posty: 300 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 25-10-12, 19:42
|
|
|
Ok dzięki sprawdzę. A myślę sobię, że może to być łożysko na piaście bo kiedyś miałem identyczny przypadek w Astrze I i dokładnie lewy przód i identyczne stukanie. Nic nie huczało wszystko ok ale właśnie stukało.. |
|
|
|
|
|